Skip to content

הממונה על ההגבלים: תחרות אמיתית עדיפה על כל רגולציה

פרופ' דיויד גילה אמר אתמול בכנס באוניברסיטה העברית, כי ענפי החשמל והנמלים בישראל לא צריכים יותר רגולציה. הם צריכים יותר תחרותיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פרופ' דיויד גילת
פרופ' דיויד גילת. צילום: אמיר בר-קול

"תחרות אמיתית עדיפה על כל סוג של רגולציה", אמר אתמול פרופ' דיויד גילה, הממונה על ההגבלים העסקיים בפאנל בנושא רגולציה במאה ה-21, שקיים בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית. לדבריו, "יש לא מעט רגולציה על הנמלים בישראל, אבל בסופו של דבר הדרך האמיתית לשפר את תפקוד הנמלים לטובת המשק הישראלי והצרכן הקטן היא באמצעות הגברת התחרותיות. לכן פעלנו למען הוספת שחקנים נוספים לתחום הנמלים".

הפרדה בין יצרנים למספקים

באשר לענף החשמל בישראל, אמר גילה: "כל עוד חברת החשמל תמשיך לשלוט על העברת חשמל לא תהיה תחרות אמיתית בענף החשמל, כי הדבר יאפשר לה לפגוע ביצרני החשמל. לכן אם אנחנו מעוניינים להחדיר תחרותיות לענף החשמל, צריך לבצע הפרדה מוחלטת בין השחקנים שמייצרים חשמל לשחקנים שמספקים אותו".

"לממשלה אין מושג מה המחיר הנכון לגבינה מתוקה"

שאול מרידור. צילום: אמיר בר-קול
שאול מרידור. צילום: אמיר בר-קול

שאול מרידור ששימש עד לאחרונה סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר התייחס להחלטת שר האוצר יאיר לפיד ושר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר לפקח על מחירי השמנת המתוקה והגבינה הלבנה, ואמר: "לממשלה אין מושג מה המחיר הנכון לגבינה מתוקה, או לכל גבינה אחרת. למען האמת, זה גם לא תפקידה לדעת. המחיר הנכון לגבינה מתוקה הוא המחיר הכי טוב שאפשר להשיג עליו וכדי להשיג את אותו מחיר צריך פשוט ליצור תחרותיות. תחרותיות עדיפה על פני תמחור".

"הרגולטורים לא באמת רגולטורים"

"הרגולטורים יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת פרופ' אבישי ברוורמן אמר בפאנל: "בישראל יש יותר מדי רגולטורים פקידים. הם יושבים במשרדים הממשלתיים אך הם לא באמת רגולטורים והם בעיקר מרוכזים בביצוע רפורמות שיהיו טובות לשנה הבאה כשהשר הממונה עליהם עוד יהיה במשרד, אך לא ברפורמות הטובות לעתיד הרחוק".

עוד השתתפו בפאנל יו"ר ועדת ששינסקי פרופ' איתן ששינסקי וחוקרים מובילים נוספים מהאוניברסיטה העברית ומהעולם. הפאנל היה אירוע החתימה של כנס בינלאומי בן שלושה ימים שארגן בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית ועסק ברגולציה ופרודוקטיביות בסקטור הציבורי והפרטי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן