Skip to content

שגריר האיחוד האירופי לפרס: "2014 קריטית למזרח-התיכון"

בהגישו את כתב האמנתו לנשיא קרא השגריר לארס פאבורג אנדרסן לישראל לשקול את מעשיה: "לפעמים צריך חברים גם כדי שיעירו את תשומת לבך לשקול את מעשיך". הבטיח השגריר הבטיח כי אם יושג שלום בין ישראל לפלסטינים, יזכו הצדדים לפריבילגיות ייחודיות ולמעמד מיוחד באיחוד האירופי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועצת השרים של האיחוד האירופי קיבלה החלטה שישראל והפלסטינים יזכו לפריבילגיות ייחודיות ולמעמד מיוחד באיחוד האירופי, אם יושג הסכם שלום ביניהן. כך אומר שגריר האיחוד האירופי לישראל, לארס פאבורג אנדרסן.

השגריר אנדרסן היה בין השגרירים החדשים שהגישו הבוקר את כתבי האמנה שלהם לנשיא המדינה שמעון פרס, עם כניסתם כשגרירים של מדינותיהם בישראל. ביחד אתו הגישו כתבי אמנה גם שגריר מולדובה ושגרירת רומניה.

השגריר אנדרסן ונשיא המדינה: "גם לנו האירופאים אינטרס לשלום במזרח-התיכון". (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
השגריר אנדרסן ונשיא המדינה: "גם לנו האירופאים אינטרס לשלום במזרח-התיכון" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בעת פגישתו המדינית של נשיא המדינה עם שגריר האיחוד אנדרסן, שוחחו  השניים על יחסי ישראל והאיחוד האירופי ועל נושאים מרכזיים הנמצאים על סדר היום במזרח התיכון, ובראשם תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. נשיא המדינה התייחס לתהליך השלום ערב הגעתו של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי לישראל ולרשות הפלסטינית ואמר: "המשא ומתן בינינו לפלסטינים מתקרב לרגעי ההכרעה, זה הזמן לתמיכה אירופאית.  אני רוצה להודות לאיחוד האירופי על תפקידו החשוב בקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ועל עמדותיו במסגרת המו"מ בין ששת המעצמות לאיראן. אתה נציג של מוסד גדול בדמוקרטיה הדוגל בשילוביות ורב-תרבותיות, מוסד בעל ניסיון רב".

השגריר אנדרסן התייחס אף הוא לסוגיות המדיניות המרכזיות ואמר: "האיחוד האירופי הוא חבר גדול של ישראל. קיימים בנינו יחסים חזקים מאוד החל במסחר ועד מדע וטכנולוגיה, וכמובן גם קשרים פוליטיים קרובים. לפעמים צריך חברים גם כדי שיעירו את תשומת ליבך לשקול את מעשיך. אני מאמין ששנת 2014 תהיה שנה קריטית למזרח-התיכון בעיקר בנושא התקדמות תהליך השלום. מועצת השרים של האיחוד האירופי קיבלה החלטה שישראל והפלסטינים יזכו לפריבילגיות ייחודיות ולמעמד מיוחד באיחוד באם יושג הסכם שלום. החלטה זו מעידה על מחויבותנו לתהליך. גם לנו האירופאים אינטרס לשלום במזרח-התיכון".

לאחר מכן הגישו לנשיא המדינה את כתבי האמנה שלהם- שגריר מולדובה ושגרירת רומניה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן