Skip to content

בוצע ניסוי טיסה מוצלח שני של מיירט חץ 3

הניסוי בוצע הבוקר על ידי מנהלת חומה במשרד הביטחון, וה-MDA האמריקני. הקבלן הראשי הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, אשר פועל בשיתוף חברת בואינג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הניסוי בוצע הבוקר על ידי מנהלת חומה במשרד הביטחון, וה-MDA האמריקני. הקבלן הראשי הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, אשר פועל בשיתוף חברת בואינג.

מנהלת חומה, הפועלת במסגרת המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) של משרד הביטחון הישראלי, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ביצעו היום 3.1.14 בשעה 8:00 ניסוי טיסה מוצלח נוסף של מיירט חץ 3. זהו ניסוי הטיסה השני של מיירט חץ 3 ממשפחת החץ. הניסוי בוצע משדה ניסויים במרכז הארץ.

חץ 3 (צילום: משרד הביטחון)
שיגור חץ 3 (צילום: משרד הביטחון)

מערכת חדשנית

בניסוי נבחנו היכולות והביצועים של מערכת חץ 3 החדשה , אשר נחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת המיירטים בעולם. יכולות אלו יאפשרו למרכיבים הקיימים של מערכת נשק חץ, המבצעית כיום, להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים עתידיים על מדינת ישראל.

מיירט חץ 3 שוגר בהצלחה וביצע את כל שלבי הטיסה באטמוספרה ובחלל, בהתאם לתוכנית וליעדי הניסוי שהוגדרו מראש.

בניסוי השתתפו נציגי משרד הביטחון הישראלי וחיל האוויר הישראלי וכן נציגי משרד ההגנה האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק.

מערכת הגנה רב שכבתית

מערכת חץ 3 הינה חלק מרכזי ממערך ההגנה הרב שכבתית שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון. מערך ההגנה הרב שכבתית כולל 4 שכבות הגנה: מערכת כיפת ברזל (מבצעית), מערכת שרביט קסמים( בפיתוח), מערכת חץ 2 ( מבצעית) ומערכת חץ 3 ( בפיתוח).

מערכת חץ 3 נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים, להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק חץ 2 ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראלי מפני איומי הטילים ארוכי הטווח.

הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנד איומים הצפויים בזירה. יודגש כי מדובר בניסוי נוסף בתהליך פיתוח שיימשך בשנים הקרובות בעתיד צפויים ניסויים נוספים בטרם הצבת המערכת לשירות מבצעי. הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירטי משפחת החץ הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, אשר פועל בשיתוף חברת בואינג. תעשיות ישראליות נוספות הנוטלות חלק בפרויקט הן מפעל תממ של התע"א, תעש ורפאל.

טיל פורץ דרך

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית (התע"א), שיגר בתום הניסוי המוצלח אגרת ברכה לעובדי התע"א, ובראשם עובדי מפעל מלמ בחטיבת מערכות טילים וחלל, בה הביע את הערכתו לעובדים על ההישג המרשים בפיתוח המערכת ובהצלחת הניסוי.

"ההישג בפיתוח החץ – טיל היירוט המתקדם מסוגו בעולם, פורץ דרך בביצועיו ובטכנולוגיה שלו. זהו ניסוי שני מוצלח בתוך פחות משנה. הניסוי המוצלח הראשון התקיים בפברואר, 2013. בפיתוח המערכת באה לידי ביטוי חדשנות, יצירתיות, ומסירות אישית ראויה לציון של כל העוסקים בנושא. לעובדי התע"א מחויבות אישית לתרום לפיתוח שכבת ההגנה העליונה החיונית ליכולות הגנתה של מדינת ישראל מפני האיום האסטרטגי של טילים ארוכי טווח. הצלחת הניסויים, והתוכנית כולה הם עדות נוספת ליכולותיה המתקדמות של התעשייה האווירית".

פעילות מחוץ לאטמוספירה

יחודו של מיירט חץ-3 הוא ביכולותיו המתקדמות ליירוט טילים בליסטיים ארוכי טווח זמן מוקדם יותר לאחר גילויים, בטווחים ובגובה רב מחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ, יותר מאשר מיירטים בדור הנוכחי.
בניסוי זה נבחנה גם מערכת הנשק הכוללת מכ"מי אורן מתוצרת תע"א / אלתא, ומערכת ניהול היירוטים מתוצרת אלביט / אלישרא ומלמ.

"מימד נוסף ביכולות ההגנה האקטיבית"

ראש הממשלה, שר הביטחון ושגריר ארה"ב בישראל בירכו הבוקר על הניסוי המוצלח.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר: "אני מברך את מערכת הביטחון על הניסוי המוצלח בחץ 3,  שהוא פרי שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני. נמשיך בפיתוח האמצעים להגנת אזרחי ישראל ולהבטחת עתידה של מדינת ישראל".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון: "אני מברך את התעשייה האווירית ומל"מ, אנשי מערכת הביטחון ומפא"ת והשותפים מהסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים ומחברת בואינג, בעקבות הניסוי המוצלח הבוקר במערכת 'חץ 3'. מדינת ישראל ממשיכה בפיתוח וייצור מערכות נשק ייחודיות ופורצות דרך, שמטרתן הגנה על אזרחי מדינת ישראל ועל תשתיות אסטרטגיות. פיתוחן של מערכות מסוג זה יאפשר למדינת ישראל לקיים חיי שגרה אל מול האיומים הניצבים לפתחנו, ויסייע לצה"ל להכריע מערכה, אם יידרש לה, במהירות וביעילות.

שר הביטחון הוסיף: "פיתוח 'חץ 3' מהווה מימד נוסף ביכולות ההגנה האקטיבית המתקדמות שישראל מפתחת, וביחד עם יכולות התקפיות רבות עוצמה ומערכי מודיעין מתוחכמים, מערכת הביטחון וצה"ל ימשיכו להיות מוביל עולמי אשר בראש ובראשונה יגן על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה וירתיע את אלו המבקשים לפגוע בנו".

שגריר ארה"ב, דן שפירו אמר: "אנחנו מתגאים בניסוי הטיסה המוצלח היום של מערכת חץ 3, שהיא פרויקט ישראלי-אמריקאי יוצא דופן בהגנה נגד טילים, חלק חשוב של מחויבותנו להגן על ביטחונה של ישראל".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן