Skip to content

אלון דאי, נהג מרוצים ישראלי, חתם בקבוצת ניסאן

אלון דאי, שנהג בשנה שעברה בקבוצת מרצדס, עבר לקבוצת ניסאן כדי להתחרות עם הגודזילה בסדרת מירוצי GT: "זאת הייתה החלטה קשה לעזוב את מרצדס, אבל אני שלם עם בחירתי". דאי עשוי להרוויח כמיליון אירו בעונה אם יגיע למקומות הראשונים באליפות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלון דאי הוא הישראלי הראשון שחתם חוזה חסר תקדים לנהג מרוצים מקצועי מישראל. דאי הוא אולי ההצלחה הישראלית הגדולה ביותר במרוצי מסלול הספורט היוקרתי בעולם. הוא ישמש כנהג ראשון בקבוצת JMB ממונקו, מהקבוצות הטובות בעולם, בקבוצת ניסאן מוטורס העולמית. אלון ינהג במכונית מדגם ניסאן GT-R המכונה "גודזילה" ונחשבת לרכב החזק ביותר שיצא מתעשיית הרכב ביפן.

בחודש הבא יצא אלון דאי ,22, לתחילת האימונים המסיביים שיתקיימו במסלול המירוצים המפורסם "פול ריכארד" בצרפת, שם תמתין לו המכונית החדשה שלו, מדגם ניסאן GR-T, בקטגוריית המירוצים 3 GT. ברכב יטפל צוות המונה שמונה אנשים לרבות מכונאים ומהנדסי רכב למסלולי מרוצים.

ניסאן GR-T כולל מנוע בנפח 3800 סמ"ק, ששה צילינדרים ומגדש טורבו כפול שמייצרים הספק של 560 כוחות סוס. עלויות הפיתוח של המכונית בתצורת המירוצים מסתכמות ביותר מ-1.5 מיליון אירו, ותקציבה הכולל של הקבוצה הוא כחמישה מיליון אירו בעונה.

אלון דאי (צילום: יח"צ שטפן מורגנשוויס)
אלון דאי (צילום: יח"צ שטפן מורגנשוויס)

אלון דאי עשוי להרוויח כמיליון אירו בעונה אם יגיע למקומות הראשונים באליפות, כשבשנה הקרובה הוא יתחרה במספר מדינות, בהן: סלובקיה, אזרבייג'אן, צרפת, ספרד, הולנד, גרמניה, בלגיה, אנגליה ובמירוץ הגמר שיתקיים בבאקו, בירת אזרבייג'אן.

אלון דאי, שנהג בשנה שעברה עבור מרצדס, החליט השנה לעבור לניסאן – כמובן גם בזכות התנאים וגם עקב נתוני הקבוצה והמכונית המיוחדת והחזקה של ניסאן שמבטיחה לנפק תוצאות וביצועים ברמה הגבוהה ביותר במירוצי GT. דאי מסר כי: "זאת הייתה החלטה קשה לעזוב את מרצדס, אבל אני שלם עם בחירתי".

אלון זכה להצעות מפתות גם מ-BMW , שברולט (קורבט) ומקבוצות אחרות של מרצדס ולמבורגיני אך בחר בסופו של דבר בקבוצת המירוצים של ניסאן. אלון הוכתר כאלוף אסיה במירוצי מכוניות פורמולה רנו ב-2009, והוא בוגר האקדמיה לספורט מוטורי של התאחדות הספורט המוטורי העולמית – FIA, לאחר שנבחר אליה יחד עם עוד 11 נהגים צעירים מתוך 120 הטובים בעולם.

הישגיו של אלון דאי עד עתה כוללים 150 גביעים, סיום רביעי באליפות גרמניה למירוצי מכוניות פורמולה 3. בנוסף, הוא זכה במקום הראשון בהולנד ב-2013 בתחרות GT, וכמו כן הוא השתתף במרוץ הראשון באליפות העולם בצרפת וסיים במקום השני.

סבסטיאן לואב, אלוף העולם תשע פעמים בראלי, התחרה נגד אלון על המסלול במסגרת אליפות העולם למירוצי מכוניות GT ב-2013 וברוב המרוצים סיים אחרי אלון. בנוסף, נהגי פורמולה 1 שעברו לנהוג במכוניות GT התחרו גם הם נגד אלון באותה קטגוריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן