Skip to content

נדחה ערעור השר פרץ על הקמת מסילת הרכבת לאילת

כך החליטה אתמול הממשלה. השר כץ: פרויקט הרכבת לאילת אושר על ידי כל ועדות התכנון המקצועיות, בהן שותפים גם הארגונים הירוקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הממשלה דחתה אתמול את הערר שהגיש השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, על החלטת ועדת השרים לענייני פנים ושירותים לאשר את תוואי הרכבת לאילת שתשמש להסעת נוסעים ומטענים.

עמיר פרץ (צילום: ציפי מנשה)
עמיר פרץ (צילום: ציפי מנשה)

הצעת ההחלטה שהוגשה על ידי שר התחבורה ישראל כץ, אושרה בוועדת השרים ברוב של 11 שרים מול שישה מתנגדים. לדברי כץ, מדובר בבשורה חשובה שתאפשר לקדם באופן משמעותי את קו הרכבת לאילת.

שר התחבורה ציין, כי פרויקט הרכבת לאילת, כולל תוואי המסילה אושר על ידי כל ועדות התכנון המקצועיות, בהן שותפים גם הארגונים הירוקים. לאחר שנשמעו כל הטענות הן של התומכים והן של המסתייגים הוחלט לאשר את המסילה בזכות התועלות הרבות שבהקמתה ותפעולה.

שעתיים מתל אביב לאילת

הממשלה אישרה לפני כשנה את הצעת ההחלטה להקים מסילת ברזל כפולה, בקטע שבין באר שבע לאילת, באורך של 260 קילומטרים, בתוואי שאושר על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה. קו הרכבת לאילת יושלם בתוך חמש שנים מיום אישור התוכניות הסטטוטורית והרכבת שתוקם תאפשר נסיעה מתל אביב לאילת, תוך שעתיים בלבד, במהירות מרבית של עד 250 קמ"ש..

הממשלה החליטה על הקמת קו הרכבת המהיר לאילת המבוסס על מערך מחושמל, ותואם את מאפייני תוכנית החשמול של הרכבת. הממשלה הציגה שלוש דרכים אפשריות לביצוע הקו. הסכם ממשלתי בין ישראל לממשלה אחרת, הקמת המיזם בשיתוף הסקטור הפרטי, או לחילופין הקמתו באמצעות מימון מתקציב המדינה. הממשלה צפויה להחליט בקרוב על החלופה המועדפת.

63 גשרים

תוואי המסילה בקטע שבין צין ועד אילת, כולל 63 גשרים באורך של כ- 4.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת, יהיה כ- 350 קילומטרים. לדברי כץ, מהירות הנסיעה המרבית של הרכבת תגיע עד 250 קמ"ש, בקטעים בהם הטופוגרפיה
תאפשר זאת. במסגרת התכנון המפורט של המסילה, בוצע תזכיר השפעה על הסביבה, שבחן חלופות לתוואי.

תוואי המסילה בין אילת לתל אביב כולל ארבעה מקטעי תכנון עיקרים. הקטע הראשון- תל אביב- באר שבע מתבסס על המסילה הקיימת והמשודרגת. הקטע השני-באר שבע- דימונה מחייב שדרוג והכפלת המסילה הקיימת. הקטע השלישי- דימונה- חצבה מחייב שדרוג המסילה הקיימת והכפלת עד צין והקמה מצין עד חצבה הכולל גם קטעי מנהור. הקטע הרביעי – חצבה – אילת מחייב הקמת המסילה עד הכניסה הצפונית לאילת, בסמוך לשדה התעופה הקיים ובמקביל לכביש הערבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן