Skip to content

התנדבות פעילי חב"ד בחו"ל תוכר כשירות לאומי

הצעתו של ח"כ אלעזר שטרן עברה למרות התנגדות צה"ל, שטען כי יש בכך כדי לקדם את אי השוויון הכללי וכי קשה מאוד לפקח על הנעשה בחו"ל. ח"כ עופר שלח (יש עתיד) התנגד ואמר שמדובר במדרון חלקלק. גם ח"כ עומר בר לב (העבודה) התנגד להצעה והצביע על כך כי זה יעודד פעילי חב"ד וארגונים אחרים לפעול […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועדה המיוחדת לשוויון בנטל אישרה היום (שני) את היוזמה של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) להכיר בהתנדבותם של פעילי חב"ד בחו"ל כשירות לאומי. הצעתו של ח"כ שטרן עברה למעשה בוועדה כבר בשבוע שעבר אך מספר חברי וועדה הגישו רביזיה (התנגדות). בכדי להבטיח את אישרה של ההצעה בדיון שהתקיים היום הסכים ח"כ שטרן לכך שההתנדבות תוכר רק עבור פעילי חב"ד שאינם פועלים במערב אירופה או בצפון אמריקה.

בית חב"ד בנגקוק. יוכר כשירות לאומי (מתוך עמוד הפייסבוק של בית חב"ד תאילנד)
בית חב"ד בנגקוק. יוכר כשירות לאומי (מתוך עמוד הפייסבוק של בית חב"ד תאילנד)

לטענת ח"כ שטרן אין בהחלטה זו כדי לפגוע במוטיבציה של פעילי חב"ד שחלקם משרתים בצה"ל היום ובכל מקרה מספר המתנדבים בחו"ל שפעילותם תוכר כשירות אזרחי לא יעלה על 100. עוד הוסיף ח"כ שטרן כי ברור שההתנדבות בחו"ל איינה דומה לשירות של חיילי צה"ל בבקעה או בחרמון אך זו בהחלט חלופה ראויה למול מי שמשרת כמורה חייל. גם הגנה על יהודים בחו"ל זו סוג של הגנה על המדינה ולראייה גם ארגוני הטרור מבקשים לפגוע במוסדות חב"ד בחו"ל. אין מניעה כי אותם מתנדבים יקבלו הכשרה בארץ ממשרד החוץ או ממד"א.

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) שהתנגד להצעתו של ח"כ שטרן טען כי מדובר במדרון חלקלק וזו עלולה להיות טעות חמורה. גם ח"כ עמר בר לב (העבודה) התנגד להצעה וטען כי יש בכל כדי לעודד פעילי חב"ד או ארגונים אחרים לצאת ולפעול מחוץ לגבולות מדינת ישראל.

להצעתו של ח"כ שטרן התנגד גם צה"ל בטענה כי יש בכך כדי לקדם את אי השוויון הכללי מה גם שקשה מאוד לפקח על הנעשה בחו"ל. כמו כן טענו בצה"ל כי בהצעה יש כדי לפגוע במוטיבציה של פעילי חב"ד שכן משרתים היום בצה"ל.

לטענת היועצת המשפטית של הוועדה עו"ד פרנקל-שור, אם ההצעה תאושר הרי שגם גופים אחרים מלבד חב"ד שיבקשו לקבל את ההיתר הנ"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן