Skip to content

עלייה של 52% במספר הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים בערים השנה

29 בני נוער וצעירים (גילאי 15-24) נהרגו בתאונות דרכים בערים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013 (ינואר-אוקטובר) לעומת 19 צעירים בתקופה מקבילה 2012
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מהנתונים שפורסמו עולה תמונה המצביעה על עלייה חדה ומשמעותית לעומת שנת 2012: בתקופה המקבילה (חודשים ינואר-אוקטובר) בשנה שעברה, נהרגו 19 צעירים בתאונות דרכים בערים, כלומר: השנה חלה עלייה של 52% (!). מתחילת שנת 2013 ועד חודש אוקטובר, נפגעו 2961 צעירים בתאונות דרכים בערים, מתוכם 206 נפגעו באורח קשה.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "28 שיעורי נהיגה אינם מספיקים כדי להכין את הצעירים להתמודדות עם הסכנות שבכביש. הצעירים מעריכים עצמם כמיומנים ביכולות הנהיגה ונוטים לקחת סיכונים יותר משאר שכבות האוכלוסייה. מערכת החינוך, התחבורה ובטחון הפנים חייבות לשאת באחריות לתוצאות המדאיגות ולפעול להכנסת שיעורי פרקטיקה בנוסף לתיאוריה לתלמידי כיתות ט' ו-י' כדי להטמיע את נושא הבטיחות בדרכים כבר מגיל צעיר. רק כך, כאשר יוציאו הצעירים רישיון נהיגה, יהיה להם ניסיון רב יותר והם יהיו מסוגלים להתמודד בצורה טובה יותר עם מגוון הסכנות שבדרך".

התפלגות היפגעות צעירים ( גילאי 15-24 ) בתאונות דרכים בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2013 עפ"י ערים:
• בירושלים נפגעו 328 צעירים מהם שני צעירים נהרגו ו- 43 נפצעו באורח קשה.
• בתל אביב נפגעו 252 צעירים מהם 28 נפצעו באורח קשה.
• בחיפה נפגעו 168 צעירים מהם ארבעה צעירים נהרגו ושבעה נפצעו באורח קשה.
• בבאר שבע נפגעו 115 צעירים מהם צעיר אחד נהרג וחמישה נפצעו באורח קשה.
• בפתח תקוה נפגעו 113 צעירים מהם שני צעירים נהרגו צעיר אחד נפצע באורח קשה.
• בראשון לציון נפגעו 111 צעירים מהם צעיר אחד נפצע באורח קשה.

אוכלוסיית הצעירים (15-24), היא אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר במדינת ישראל מתאונות דרכים, יחד עם קשישים וילדים. בשנת 2012 נהרגו בכבישי ישראל (עירוני ובינעירוני) 57 צעירים.

עייפות, נהיגה במהירות גבוהה, נסיעה ללא חגורות בטיחות ונהיגה תחת השפעת אלכוהול –כל אלה מאפיינים את נהיגת הצעירים. נוסף על סיכונים אלו אותם הם לוקחים, הצעירים הם נהגים חסרי ניסיון ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הסכנות שאורבות להם בכביש. 28 שיעורי הנהיגה אותם הם לוקחים לא מכינים אותם לנהיגה במצבים שונים כמו בכבישים רטובים, בשעות הלילה המאוחרות, בכבישים משובשים ועוד.

עמותת "אור ירוק" מפעילה את תכנית "אור ירוק לחיים", כאשר במסגרתה מגיעים מתנדבי העמותה אל ביתו של הנהג החדש ומעניקים לו ולהוריו הדרכה, בחינם. במהלך ההדרכה, לומד הנהג החדש לזהות את הסכנות שהכביש טומן בחובו ובמקביל ההורים מקבלים טיפים איך להפוך את הליווי הנדרש לנהג הצעיר לאפקטיבי.

כדי לצמצם את מספר הצעירים שנפגעים מדי שנה בתאונות דרכים, יש להגביר את האכיפה במקומות הבילוי ולהרתיע נהגים צעירים מלנהוג תחת השפעת אלכוהול. כמו כן על המשטרה לאכוף את חוק 0% אלכוהול, האוסר על נהגים חדשים לשתות כל כמות אלכוהול שהיא לפני הנהיגה.

בנוסף יש לעודד את ניטור נהיגת הצעירים באמצעות התקנת קופסא ירוקה ברכבים בהם הם נוהגים, אשר מאפשרת לערוך בקרה על אופן נהיגתם, להבין את הטעויות אותם עושים הנהגים וכמובן לשפרן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן