Skip to content

יעלון: בנוגע לביטחון המדינה אני הולך להיות אגוז קשה לפיצוח

בסיור בפיקוד המרכז אמר עוד שר הביטחון: "איננו מזהים גורם מסוים בצד השני שיש לו עניין, כולל לא ההנהגה הפלסטינית, להביא למה שבתקשורת הישראלית קוראים 'האינתיפאדה השלישית' - וזה מנוגד למה שהיה בשנת 2000. אז ההנהגה הפלסטינית הובילה למלחמת טרור". עם זאת הדגיש כי החמאס והג'יהאד האיסלאמי רוצים הסלמה בשטח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"האינטרס שלנו הוא בהחלט להמשיך את המו"מ ולהמשיך לפעול כדי לייצב את המצב ואת מערכת היחסים בינינו לבין הפלסטינים". כך אמר היום שרא הביטחון, משה (בוגי) יעלון. עם זאת הבהיר השר יעלון: "לב הסכסוך הוא אי הנכונות של הפלסטינים להכיר בזכותנו להסכם כמדינת הלאום של העם היהודי באיזה שהם גבולות. על הדברים האלה אנחנו עומדים. זה כל הזמן בא לידי ביטוי, גם בעמדה המדינית, גם בעמדה הביטחונית. כן, כבר התחילו להגדיר אותי כאגוז קשה לפיצוח – אז בנוגע לביטחון של מדינת ישראל אני הולך להיות אגוז קשה לפיצוח".

השר משה (בוגי) יעלון, בביקור ביחידת דובדבן . (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
השר משה (בוגי) יעלון, בביקור ביחידת דובדבן . (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון, שנשאל על הפערים במו"מ המתנהל עם הפלסטינים, אמר: "איני רוצה להיכנס לתכנים של המו"מ. ההחלטה בינינו לבין האמריקאים היא שאנחנו עוסקים בזה בחדרים סגורים, עסוקים בזה מאוד בימים האחרונים, שעות על גבי שעות – אבל לא יוצאים עם הדיונים הללו החוצה". עם זאת, כשנשאל האם הוא אופטימי, ענה שר הביטחון: "אני ריאלי. דעתי בעניין ידועה, ביטאתי אותה בקול רם. הפערים הם גדולים מאוד".

השר יעלון, שביקר בפיקוד המרכז וביחידת דובדבן, אמר עוד: "הערכת המצב שלנו אומרת שמצד אחד איננו מזהים גורם מסוים בצד השני שיש לו עניין, כולל לא ההנהגה הפלסטינית, להביא למה שבתקשורת הישראלית קוראים 'האינתיפאדה השלישית' – וזה מנוגד למה שהיה בשנת 2000. אז ההנהגה הפלסטינית הובילה למלחמת טרור. פה אנחנו לא רואים אינטרס כזה. אבל יש גורמים אחרים. חמאס היה מאוד רוצה שתהיה הסלמת טרור בשטח. ג'יהאד אסלאמי פלסטיני שנתמך על ידי איראן היה מאוד רוצה שתהיה הסלמה בשטח. וגם יכולות להיות התפתחויות שנובעות ממה שראינו כתופעה בחצי השנה האחרונה וקראנו לה פיגועי אווירה.

"פיגועי אווירה", אמר שר הביטחון, "אינם צומחים בחלל ריק, למרות שאנחנו לא מזהים שלראש הרשות יש אינטרס להביא להסלמה בשטח. אבל התקשורת הפלסטינית וגם הרטוריקה שלו בהחלט גורמות בסופו של דבר להסתה ולהחלטה של בודדים ללכת ולבצע פיגוע. הקלות הבלתי נסבלת של לרצוח יהודי גם כשאירוע מתחיל כאירוע פלילי, כמו במחנה ברוש בבקעה שבו נרצח שריה עופר ז"ל; או שניים שהולכים לנסות לגנוב נשק בפסגות ודוקרים ילדה בת תשע; או מישהו שמחליט להיכנס לאוטובוס בעפולה ולרצוח חייל כי הוא שם בהזדמנות. אלה דברים שיכולים לגרום להסלמה. תפקידנו ותפקיד הצבא ותפקיד הפיקוד כאן זה לפעול גם כנגד התופעות האלה, בוודאי כשזה קורה להביא למעצר ולהעמדה לדין של מי שביצע פיגוע מהסוג הזה".

שר הביטחון אמר כי ככל הידוע, לחיזבאללה אין טילים מסוג 'יאחונט': "קודם כל, הקו האדום שלנו לגבי מה שקורה בסוריה הוא מאוד ברור. אחד מהם הוא לא לאפשר מעבר של נשק מתוחכם ואיכותי מסוריה ללבנון. כשזה קורה אנחנו יודעים מה לעשות ונפעל בהתאם".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן