Skip to content

12 הצעות הוגשו להקמת השוק הסיטונאי החדש

ההצעות לשוק לפירות וירקות הוגשו בשלב המיון המוקדם במכרז ה-BOT. השוק החדש בצומת מסובים יוקם על פי סטנדרטים קפדניים של מסחר בתוצרת טרייה, והקמתו אמורה להוריד את מחירי הפירות והירקות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מיכל עבאדי בויאנג'ו
החשבת הכללית, מיכל עבאדי בויאנג'ו

הסתיים שלב הגשת ההצעות במיון המוקדם של מכרז Build-Operate-Transfer למימון, תכנון, הקמה והפעלה של השוק הסיטונאי החדש לפירות וירקות בצומת מסובים. 12 הצעות הוגשו על ידי קבוצות ידועות במשק ומובילות בתחומן. את המכרז מפרסמת ועדת המכרזים הבין משרדית, בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית, רו"ח יריב נחמה, והיא משותפת למשרד החקלאות, משרד ראש הממשלה, משרד האוצר וחברת שוק סיטוני לישראל.

מכרז שני שלבים

רמי כהן
מנכ״ל משרד החקלאות, רמי כהן

המכרז לביצוע הפרויקט כולל שני שלבים: הראשון, הליך המיון המוקדם, והשני, שלב הגשת ההצעות ע"י המתמודדים אשר ימצאו מתאימים בתום הליך המיון המוקדם. שלב בדיקת ההצעות במיון המוקדם צפוי להסתיים בתוך כחודשיים, וזמן קצר לאחר מכן יפורסם השלב השני במכרז. בהתאם למודל ה-BOT, היזם אשר ייבחר במכרז יתחייב לתכנן, לממן, להקים ולתפעל את המתקן בהתאם לסטנדרטים אשר יקבעו במכרז ולתקופת זיכיון ארוכה, שבסופה יועבר המתקן לידי המדינה.

צמצום עלויות תיווך

השוק שיוקם יחליף את השוק שפועל היום באופן זמני באזור צריפין וישתרע על שטח של כ-220 דונם. כיום כ-30% מהתוצרת החקלאית בישראל עוברת דרך השוק הסיטונאי הזמני בצריפין. השוק החדש יוקם על פי סטנדרטים קפדניים של מסחר בתוצרת טרייה, והקמתו צפויה להוביל לירידה במחירי הפירות והירקות לצרכנים, באמצעות צמצום בעלויות התיווך והפחת הגבוהות השוררות בשוק. כמו כן, המהלך יתרום להגברת השקיפות לגבי המחירים שנקבעים בשוק בעקבות הכנסת מערכת מסחר אלקטרונית שתציג את המחירים בשוק בזמן אמת.

(צילום אילוסטרציה: דן בר דוב)
(צילום אילוסטרציה: דן בר דוב)

החשבת הכללית, מיכל עבאדי בויאנג'ו "זוהי אבן דרך משמעותית בקידום הפרויקט בשיטת ה-BOT מספר המתמודדים מעיד על עניין רב שהמכרז מעורר ובחודשים הקרובים יפורסם המכרז לבחירת הזוכה".

מנכ״ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, רמי כהן "טיפול ביוקר המחייה והקטנת שרשרת הערך, מהרגע שהחקלאי מוסר את הסחורה ועד לצרכן, הינם מהנושאים החשובים שהמשרד נדרש לטיפולם. הקמת השוק הסיטונאי תאפשר את צמצום שרשרת הערך לטובת הצרכנים, ובכך את הורדת יוקר המחיה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן