Skip to content

ליברמן: ערביי ואדי ערה הפכו פתאום לחובבי ציון

שר החוץ יוצא נגד אלה שתוקפים את תכניתו לחילופי שטחים. "אותם אלו שבעצרותיהם מונפות תמונות של נסראללה ודגלי חמאס וחיזבאללה - פתאום הם חלק אינטגרלי ממדינת ישראל, פתאום הרצל הוא גיבורם הלאומי, 'התקוה' היא הלהיט ואצל אחמד טיבי וחבריו ממש נפש יהודי הומיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ, אביגדור ליברמן, תוקף במילים חריפות את ערביי ואדי ערה ש"הפכו פתאום לחובבי ציון" ואת "יפי הנפש בשמאל" שלא הנידו עפעף "כשתושבי סיני או גוש קטיף טרונספרו פיזית ולא רק הועברו ריבונית".

בדברים שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו כותב שר החוץ: "ערביי ואדי ערה הפכו לחובבי ציון… בראיונות עם תושבי אום אל-פאחם בערוצי הטלויזיה השונים ראינו את אותם אלו שבמקום לחגוג את יום העצמאות מציינים את 'יום הנכבה' ומניפים דגלים שחורים במקום את דגלי ישראל, אותם אלו שבעצרותיהם מונפות תמונות של נסראללה ודגלי חמאס וחיזבאללה – אותם אנשים בדיוק מתקוממים עכשיו על הכוונה שכחלק מהסכם שלום שיכלול חילופי שטחים ואוכלוסיות הם יהיו לאזרחים של המדינה הפלסטינית. פתאום הם חלק אינטגרלי ממדינת ישראל, פתאום הרצל הוא גיבורם הלאומי, 'התקוה' היא הלהיט ואצל אחמד טיבי וחבריו ממש נפש יהודי הומיה…

"פתאום 'התקןווה' היא הלהיט". אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)
"פתאום 'התקןווה' היא הלהיט". אביגדור ליברמן (צילום: דן בר דוב)

"גם אבו-מאזן, שכל-כך דואג לשחרורם של ערבים ישראלים שיושבים בכלא בגלל פעילות טרוריסטית נגד מדינת ישראל – זועק פתאום זעקות שבר מהמחשבה שהם יהפכו לאזרחיו", כותב ליברמן. "ויפי הנפש בשמאל ועוד כמה ספיחים, שמדברים על כך שהערבים במשולש אינם חפץ שאפשר להעבירו מריבונות אחת לאחרת (כי אף אחד לא מתכוון להעבירם פיזית) – אלו לא הזדעזעו כשביוזמת ז׳נבה רצה יוסי ביילין להעביר את תושבי מזרח ירושלים לריבונות פלסטינית ולשלול מהם את תעודות הזהות ולא הנידו עפעף כשתושבי סיני או גוש קטיף טרונספרו פיזית ולא רק הועברו ריבונית.

"ישנם תקדימים היסטוריים למכביר לחילופי שטחים ואוכלוסיות והזזת גבולות שאפשרו יצירת מדינות הומוגניות והפסקת הסכסוכים הפנימיים", כותב ליברמן. "לכן אין שום סיבה לחשוב שהדבר אינו אפשרי. הרי אנחנו יודעים שכך אמרו על החזון הציוני כולו. או בקיצור, אם תרצו – אין זו אגדה!"

2 Comments

  1. צפריר עפרוני
    9 בינואר 2014 @ 10:26

    בסוף מלחמת העצמאות התכנסה ברודוס ועדת שביתת הנשק בין ישראל והממלכה הירדנית האשמית. כחלק מההסדרים ישראל הצליחה להשיג ויתור ירדני על אזור ואדי ערה וקטעים בשרון לאורך מה שנודע כקו הירוק על הכפרים הערביים שם. במקומות האלה שהו כוחות הלגיון הירדני שהחליפו כוחות עירקיים ששבו בסוף הקרבות לעירק.
    תכלית הדרישה הישראלית שהתממשה לקבל ריבונות על השטחים הללו היתה הבטחת הגישה לאזור הצפון. מי שמביט במפות טופוגרפיות מבין שואדי ערה הינו אחד מצירי התנועה החשובים לצפון הארץ.
    אי שליטה שם מסכנת את הקשר בין מרכז/דרום הארץ לצפונה.
    מעבר לסוגיה המוסרית של משחק בחייהם של אזרחי המדינה הערבים שיושבים שם, מדובר בסוגיה פרקטית שלפתע לליברמן נח להתעלם ממנה.
    מסתבר שאינטרסים פרטיקולריים של המתנחלים עדיפים בעיניו על האינטרס הכלי.

  2. גידי
    8 בינואר 2014 @ 20:27

    וואלה איך הרוסי הזה מבין כל כך טוב ערבית(ים)…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן