Skip to content

הנזק הכלכלי מאסונות טבע ב-2013: 130 מיליארד דולר

לצד הפסדים כבדים לחברות הביטוח ביבשת אירופה וארצות הברית, מורגשת הבעיה של תת ביטוח בכלכלות מתפתחות בעיקר ביבשת אסיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההפסדים לחברות הביטוח מאסונות טבע בשנת 2013 הסתכמו בכ-38 מיליארד דולר, נכתב באתר של לילויד'ס, סינדיקט של ענף הביטוח. למרות הירידה בפגיעה בענף הביטוח בשנת 2012, שבה ההפסדים הסתכמו בכ-75 מיליארד דולר, היא הביאה עימה תובנה חשובה במיוחד.

הצפות כתוצאה מהסופה בחופי ניו ג'רזי (ויקימדיה)
הצפות כתוצאה מהסופה בחופי ניו ג'רזי (ויקימדיה)

בארצות הברית סופות טורנדו עושות כותרות לעיתים קרובות. ידועה לשמצה היא הסופה "מור" ששטפה את אוקלוהומה בשנת 2013. מומחים מעריכים, כי הנזק לחברות הביטוח מהסופה הגיע לכמעט 3.5 מיליארד דולר, נתון שהופך אותה לסופה היקרה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.

ארצות הברית לא נשארה לבד

ביבשת אירופה גשמי זלעפות גרמו להצפות ולנזקים רבים. גרמניה, אוסטריה וצ'כיה ספגו את עיקר הנזק. רק בגרמניה ההפסדים לחברות הביטוח, כתוצאה מהשטפונות, הגיעו ל-1.5 מיליארד אירו.

בסך הכל, היקף ההפסדים הכלכליים מאסונות טבע במהלך 2013 הגיעו לכ-130 מיליארד דולר, נכתב באתר לילויד'ס. במדינות ואזורים מסויימים ההפסד הכלכלי לחברות הביטוח היה נמוך יותר. דוגמה מצויינת היא הפיליפינים, שהייתה קורבן לסופת הטייפון "הייאן", אשר גרמה למותם של כ-7,000 בני אדם.

בשעת אסון – ביטוח הופך ללא רווחי

חברת הייעוץ AIR העולמית העוסקת במודלים של סיכון, העריכה כי הנזק מהסופה לבניינים למגורים, למסחר ולרכוש חקלאי בפיליפינים, נע בין 6.5 מיליארד דולר ל-14.5 מיליארד דולר. בפועל, הנזק לחברות הביטוח נע בין 300 מיליון דולר ל-700 מיליון דולר.

נזק במאות מיליוני דולר - רחוב במרילנד (ויקימדיה)
נזק במאות מיליוני דולר - רחוב במרילנד (ויקימדיה)

“בעוד שכמעט 80% מההפסדים הכלכליים בשנת 2013 נגרמו מחוץ לארצות הברית, כמעט מחצית מכל הפסדי הביטוח אירעו בשטח ארצות הברית", אמר סטיב באוון, מדען ראשי בחברת AON בנפילד אימפקט תחזיות, לאתר לילויד'ס. “זה מדבר על מחסור המתמשך של ביטוח לאורך חלקים באסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית, המועדים לאסונות טבע משמעותיים".

הנתון חושף בעיה של תת ביטוח באזורים מוכי אסון כמו הפיליפינים, ובמיוחד בכלכלות עם שיעורי צמיחה גבוהים. ההשקעה באזורים מועדי אסון הופכת את עסקי הביטוח ללא רווחיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן