Skip to content

ועד עובדי משרד החוץ מאיים לחדש את העיצומים

זאת, לאחר שניסיון נוסף לגישור הפערים, בין העובדים לאוצר, הסתיים אמש בלא כלום. ועד העובדים הפסיק היום את כינוס שגרירי ישראל מכל העולם, למורך כינוס חירום של העובדים, כולל השגרירים. שגריר ישראל בסין, מתן וילנאי לעובדים: "באוצר מנסים לגרום לכם להתקפל. בשום פנים ואופן אל תיכנעו להם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועד עובדי משרד החוץ מאיים לחדש את העיצומים. זאת לאחר שפגישת גישור עם האוצר, שהתקיימה אמש, הסתיימה ללא תוצאות.

ועד העובדים, הנמצא בהליך של גישור מול משרד האוצר מאז חודש אוגוסט, הפסיק היום את כנס השגרירים המתקיים בארץ לצורך כינוס חירום של העובדים ובתוכם השגרירים. אמש התקיימה פגישת גישור במעמד אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות וקובי אמסלם, הממונה על השכר באוצר וראשי ועד העובדים במשרד החוץ טוענים כי הפגישה הסתיימה בתחושה קשה של העובדים לנוכח חוסר הרצינות של משרד האוצר. "למרות ניסיונו הרב של המגשר בהליך, נשיא ביה"ד הארצי לעבודה לשעבר, השופט בדימוס סטיב אדלר, עולה תחושה שמשרד האוצר מנסה למשוך זמן ולהכשיל את הגישור", אמרו העובדים.

מתן וילנאי, שגריר ישראל בסין, שר לשעבר וסגן הרמטכ"ל לשעבר, הנמצא בארץ לצורך הכנס, הצדיק את עובדי משרד החוץ וקרא להם שלא להתקפל: "אני רוצה לומר לכם: אתם צודקים. מישהו במשרד האוצר מחכה שתתקפלו", אמר וילנאי. "הלפיתה של משרד האוצר במשרד החוץ היא גרועה יותר מאשר בכל משרד אחר. הדרישות שלכם ריאליות, המערכת צריכה להתמודד עם זה. אתם בכיוון הנכון. שר החוץ מבין את זה, ראש הממשלה שהיה שגריר בעצמו מבין את זה. גם באוצר מבינים את זה אבל מנסים לגרום לכם להתקפל. בשום פנים ואופן אל תיכנעו להם. מדינת ישראל צריכה אתכם. בשנות ה-2000 ברור שהרגל הדיפלומטית לא פחות חשובה מהרגל הביטחונית של מדינת ישראל.

"הלפיתה של משרד האוצר במשרד החוץ היא גרועה יותר מאשר בכל משרד אחר". מתן וילנאי (צילום: ויקיפדיה)
"הלפיתה של משרד האוצר במשרד החוץ היא גרועה יותר מאשר בכל משרד אחר". מתן וילנאי (צילום: ויקיפדיה)

"משרד האוצר מחליש את משרד החוץ ואת יכולת הפעולה שלו, וזה בתחום שלאוצר אין בו שום אחריות", המשיך וילנאי. "האוצר לא מבין איזה נזק הוא גורם. ישראל צריכה משרד חוץ חזק עם אנשים ראויים. העובדים במשרד החוץ הם ליגה לאומית, איכותיים בצורה יוצאת דופן. זה אינטרס לאומי להשאיר אותם במשרד החוץ, ובמצב הנוכחי הם לא יישארו."

יאיר פרומר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ: "נתנו הזדמנות כנה ואמיתית להליך הגישור. אפשרנו למגשר לעבוד בלי קולות של משרוקיות ברקע. משרד האוצר יודע בדיוק מה הדרישות שלנו ועל מה לא נתפשר. אנחנו לא מבקשים להתעשר, אלא לאפשר לשליחינו להתקיים בכבוד ולהמשיך לעבוד בלי דאגות מיותרות. האוצר דוחק אותנו לפינה ומנסה לשבור אותנו. לא ניתן לזה לקרות. עובדי משרד החוץ מבצעים את עבודתם מתוך תחושת שליחות. נעשה כל שביכולתנו כדי להימנע מעיצומים. אם משרד האוצר לא יותיר לנו ברירה, נעשה מה שצריך כדי להציל את שירות החוץ של ישראל".

[related-posts]

1 Comment

  1. תם
    10 בינואר 2014 @ 9:11

    וכמה מרויח הממונה על השכר באוצר?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן