Skip to content

פרס: "ישראל נחושה להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים"

נשיא סרי לנקה הביע תמיכה בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואמר: "אנו תומכים במדיניות של האומות המאוחדות הגורסת כי גם לפלסטינים וגם לישראלים תהיה מדינה חופשית ועצמאית. סרי לנקה תומכת בשלום בין כל העמים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל נחושה להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, בטקס קבלת פנים לנשיא סרי לנקה, מהינדה רג'פקסה, שהגיע לביקור ממלכתי בישראל. בתום קבלת הפנים קיימו השניים פגישת עבודה במהלכה דנו  בקידום תהליך השלום, קידום פרויקטים כלכליים וכן חיזוק שיתופי הפעולה בין ישראל וסרילנקה בתחומי החקלאות, ניהול מים, היי-טק וחדשנות.

חיזוק שיתופי הפעולה בין ישראל וסרילנקה בתחומי החקלאות, ניהול המים, היי-טק וחדשנות. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
חיזוק שיתופי הפעולה בין ישראל וסרילנקה בתחומי החקלאות, ניהול המים, היי-טק וחדשנות. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

נשיא המדינה אמר בדבריו: "ישראל נחושה להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים. חתמנו בעבר על שני הסכמי שלום מאוד חשובים- האחד עם מצרים, המדינה הערבית הגדולה במזרח-התיכון, והשני עם ירדן- המדינה הקרובה ביותר לישראל. אפילו אם השלום אינו מושלם, הוא עדיף על פני מלחמה. השלום עם שתי מדינות חשובות אלה עומד במבחן הזמן והקשיים.  גם אנחנו וגם הפלסטינים יודעים היום שאין פתרון אחר מלבד פתרון שתי המדינות. מדינה ערבית- פלסטין, ומדינה יהודית- ישראל, יחיו יחד זו לצד בשלום והבנה וינצלו את יתרונותיה של הכלכלה הגלובאלית בכדי להילחם בעוני, מלחמות ואבטלה".

נשיא סרי לנקה הביע תמיכה בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ואמר: "אנו תומכים במדיניות של האומות המאוחדות הגורסת כי גם לפלסטינים וגם לישראלים תהיה מדינה חופשית ועצמאית. סרי לנקה תומכת בשלום בין כל העמים". בהמשך דבריו התייחס נשיא סרי לנקה ליחסים בין המדינות ואמר:" אני הנשיא הראשון מסרי לנקה שמבקר בישראל, כבר כשקיבלנו את עצמאותנו בשנת 1948 החלו לכנן היחסים הדיפלומטים בין מדינותינו, וישראל הפכה לאחת מהמדינות הראשונות עמן קיימנו יחסים דיפלומטים". נשיא סרי לנקה הביע הערכה גדולה לכלכלת ישראל, וליכולותיה החדשניות בתחומי הטכנולוגיה, החקלאות, והמים והדגיש כי חלק מרכזי בביקורו נועד להרחיב ולהעמיק את שיתופי הפעולה בין ישראל לסרי-לנקה בתחומים אלו.

1 Comment

  1. ישראל ציגלמן
    12 בינואר 2014 @ 9:34

    עדיף להאכיל את הפיל
    קראנו בתקשורת כי נשיא סרי לנקה הביא לשמעון פרס פיל בתור מתנה.
    נראה כי עם תקציב שנתי של בית הנשיא אצלנו, בסכום של כשישים מיליון שקל, שמעון פרס יוכל להאכיל את הפיל שאיננו מזיק לנו.
    עדיף להאכיל פיל במקום לבזבז את כספי משלמי המיסים כדי להאכיל אותנו אטריות בדמות של יוזמות שלום הזויות שהן גם מזיקות לעם ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן