Skip to content

המדינה מפרסמת מכרזים לכמעט 2,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק

מבין המכרזים שפורסמו 1400 הם מכרזים לשיווק קרקעות חדשות לבנייה בירושלים וביו"ש ועוד 532 יחידות קרקע לשיווק חוזר. לפיד: "אלה לא מכרזי בניה אלא הכרזות בניה ריקות מתוכן. יש עתיד תעשה הכל כדי להשאיר את התכנית כרעיון רע בלבד וחסר מימוש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיוק שבוע לאחר שמזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי עזב את האזור, מסבב השיחות האחרון, מודיעים משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל על הכוונה לפרסם מכרזים לשיווק קרקעות לבנייה ביהודה ושומרון וירושלים. בסך הכל יפורסמו מכרזי שיווק קרקעות לכמעט 2000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק.

וזו רשימת שיווקי המגרשים המתוכננת ביהודה ושומרון: אפרת – מגרשים ל-227 יחידות דיור; אלפי מנשה – 78 יחידות דיור; קרני שומרון – 86 יחידות דיור; אריאל – 40 יחידות דיור; אדם – 75 יחידות דיור; ביתר עילית – 24 יחידות דיור; עמנואל – 102 יחידות דיור; אלקנה – 169 יחידות דיור. בסה"כ ישווקו ביהודה ושומרון מגרשים לבניית 801 יחידות דיור.

התנחלות קרני שומרון (צילום: מיכאלי, ויקימדיה)
התנחלות קרני שומרון (צילום: מיכאלי, ויקימדיה)
אפרת בשלג. מכריזים ל-228 יחידות דיור (צילום: ויקיפדיה)
אפרת בשלג. מכרזים ל-228 יחידות דיור (צילום: ויקיפדיה)

בירושלים – ישווקו בשכונת רמת שלמה מגרשים לבניית 600 יחידות דיור. כמו כן, יוצעו מגרשים בשיווק חוזר (מגרשים אשר שווקו בעבר, אך לא נרשמו להם הצעות) במספר שכונות ירושלים:  בפסגת זאב – מגרשים ל-182 יחידות דיור, ברמות – 294 יחידות דיור ובנווה יעקב – 56 יחידות דיור. בסה"כ 532 יחידות דיור בשיווק חוזר.

שכונת רמת שלמה בירושלים. מכרזים ל-600 יחידות דיור (צילום: ויקיפדיה)
שכונת רמת שלמה בירושלים. מכרזים ל-600 יחידות דיור (צילום: ויקיפדיה)

שר האוצר, יאיר לפיד, הגיב הבוקר: "אלה לא מכרזי בניה אלא הכרזות בניה ריקות מתוכן", אמר לפיד, "יש עתיד תעשה הכל כדי להשאיר את התכנית כרעיון רע בלבד וחסר מימוש".

מאוחר יותר הגיב גם מזכיר האום באן קי מון שהביע דאגה מהודעת ישראל על פרסום המכרזים. באן אמר לכתבים כי פעילות כזאת אינה חוקית ומהווה מכשול לשלום. גם לשכתו של ראש הרשות הפלסטינית גינתה את פרסום מכרזי הבניה. ראש צוות המשא ומתן, סאיב עריקאת, אמר כי ההודעה על הבנייה היא מסר מנתניהו לקרי שלא לשוב לאזורנו. לדבריו, בכל פעם שקרי מאיץ את מאמציו, נתניהו פועל ביתר שאת להרוס את פתרון שתי המדינות.

בתוך כך, בעקבות החלטת קרן הפנסיה ההולנדית PGGM, להפסיק להשקיע בישראל, זימן משרד החוץ הבוקר לשיחת הבהרה את השגריר ההולנדי בישראל, קספר פלדקמפ.

בשיחה אמר סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ, רפי שוץ, לשגריר פלדקמפ, כי החלטת קרן הפנסיה PGGM למשוך את השקעותיה מישראל אינה מקובלת והיא מסתמכת על טענות שווא. עוד הודגש, כי ישראל מצפה מממשלת הולנד, ברוח היחסים הידידותיים בין הולנד לישראל, להביע עמדה חד-משמעית נגד צעדים כאלה, שרק פוגעים ביחסים בין המדינות.

קרן הפנסיה ההולנדית PGGM הודיעה כי תפסיק להשקיע בחמישה בנקים ישראליים בטענה כי הם מממנים את פעילות הבנייה בהתנחלויות. הקרן מושכת את ההשקעות שלה בישראל משום שהיא טוענת כי פעילות ההתנחלויות היא אינה חוקית, כפי שקבע האו"ם. כך לפי דיווחים בתקשורת ההולנדית. הקרן השקיעה במהלך שנים רבות עשרות מיליוני אירו בבנק הפועלים, בנק לאומי, דיסקונט, הבנק הבינלאומי ומזרחי טפחות.

בינתיים יוצא סגן שר החוץ, זאב אלקין, נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן, על דבריו בכנס השגרירים השבוע. בתגובה לדברי שר החוץ אביגדור ליברמן, שלפיהם ההצעה שמציעה ארצות הברית בעניין המשא ומתן עם הפלסטינים היא ההצעה הטובה ביותר שיש, אמר הבוקר אלקין לרשת ב' של קול ישראל כי יש לדחות את ההצעה האמריקנית, אם היא גרועה לאזרחי ישראל.

אלקין אמר לאריה גולן בתוכנית הבוקר הזה, כי יש לישראל ניסיון לא טוב מתוצאות ויתורים שוויתרה לידידתה ארצות הברית. בעניין סכנה להתפרצותה של אינתיפאדה שלישית הוסיף אלקין כי הניסיון מלמד שאינתיפאדה פורצת בעת שיש ניסיונות לא אחראיים להביא לשלום מזורז, וכי הטרור מרים ראש בעת שיש התלהבות מדינית.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהעבודה אמרה בתכנית, כי רוב מכריע של אזרחי ישראל מבקשים הסדר עם הפלסטינים, גבולות משורטטים ומנהיג שיקבל עליו אחריות. לדבריה, ראש הממשלה נתניהו מסוגל להגיע הסדר, אך הוא אינו חפץ בכך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן