Skip to content

לפיד: "אפעל לפיטורי הרבנים הראשיים"

מועצת הרבנות פרסמה הודעה ה"אוסרת על גיוס בנות לצה"ל בכל צורה שהיא, וממשיכה בכך את מסורת הרבנים הראשיים הקודמים". בעקבות זאת הודיע לפיד: "זוהי חוצפה ושערורייה לאומית, ואנחנו נפעל לפיטוריהם בכנסת ובממשלה ואם צריך גם במישור המשפטי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אומר כי יפעל לפיטוריהם שך הרבנים הראשיים לישראל, לאחר שהודיעו שהם אוסרים על בנות להתגייס לצה"ל.

"דוד לאו ויצחק יוסף אינם ראויים עוד לכהן בישראל כרבנים ראשיים". יאיר לפיד (צילום: דן בר דוב)
"דוד לאו ויצחק יוסף אינם ראויים עוד לכהן בישראל כרבנים ראשיים". יאיר לפיד (צילום: דן בר דוב)

"זוהי חוצפה ושערורייה לאומית, ואנחנו נפעל לפיטוריהם בכנסת ובממשלה ואם צריך גם במישור המשפטי", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "מדובר בעובדי מדינה המקבלים משכורת נאה מאוד ממדינת ישראל, יושבים במשרדים הנוחים שלהם, עם הרכבים הצמודים, ומודיעים שהם לא מסכימים שבנות ישרתו בבוץ ובקור כלוחמות בקרקל, בקורס טיס, במג"ב, בקורס חובלים".

לפיד ממשיך וכותב: "האם המפקדת של הגדוד הקרבי 'איתם' צריכה להתפטר? ומה עם האלופה אורנה ברביבאי? או כל המורות החיילות? ומה לגבי חיילות המודיעין שפגשתי לפני שבועיים בפיקוד צפון, רכונות על המסכים כדי למנוע חדירות מחבלים דרך הגדר? גם להן אסור לשרת? דוד לאו ויצחק יוסף אינם ראויים עוד לכהן בישראל כרבנים ראשיים".

בתגובה להודעת שר האוצר יאיר לפיד שיפעל לפיטורי הרבנים הראשיים, אומר מנכ"ל עמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון, הרב אורי רגב: "שר האוצר יאיר לפיד טועה כשהוא מבקש להדיח את הרבנים הראשיים. הבעיה אינה הרבנים אלא עצם קיומו של התפקיד, ולכן לא צריך לפטר את הרבנים הראשיים אלא לבטל את הרבנות הראשית".

לדברי רגב, "הרבנות הראשית הפכה למוסד קנאי קיצוני ומנותק והיא בעצם מפעל ענק לייצור חילול השם והגורם מספר 1 להרחקת יהודים מהיהדות". אין זה סוד", אומר עוד רגב, "שהרבנים הראשיים אינם נחשבים בעיני הציבור הדתי כ"ראשיים", אלא הם רבנים מהשורות האחוריות שזכו לג'ובים וסמכויות בזכות עסקאות פוליטיות. הביזיון הזה ששמו הרבנות הראשית נמשך הרבה יותר מדי זמן והגיע העת לגאול אותה ואותנו מיסוריה. התשובה היא מימוש הבטחת מגילת העצמאות לחוופש דת ושוויון הדתי ולא מינוי 'רבני מחמד' שיתפקדו כגלולת הרגעה לקואליציה".

הבוקר פורסם בגלי צה"ל כי מועצת הרבנות פרסמה הודעה ה"אוסרת על גיוס בנות לצה"ל בכל צורה שהיא, וממשיכה בכך את מסורת הרבנים הראשיים הקודמים".

עפ"י הפרסום בגל"צ יוזם הדיון, הרב שמואל אליהו מצפת, שמוביל מאבק עיקש בארגונים המשדלים את הבנות הדתיות להתגייס לצבא, אמר באותה ישיבה כי גיוס הבנות הוא "פעולה מתוכננת היטב, כחלק ממחיקת זהותה של ישראל כמדינה יהודית". הרב יהודה דרעי, רב העיר באר שבע, הוסיף כי הגיוס "ייהרג ואל יעבור".

לפני שנים הורו הרבנים הראשיים הקודמים לבנות שלא להתגייס לצבא, אבל נתונים שנחשפו לאחרונה מעידים על זינוק בהתעניינות בקרב הבנות הדתיות. על כן החליטו הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף לשוב ולהתריע על הנושא. בנוסף סיכמו הרבנים כי יחתימו רבנים רבים על עצומה ברוח הזאת.

1 Comment

  1. שרון
    12 בינואר 2014 @ 18:06

    יהיר לפיד הוא כנראה מהערב רב שעלו עם ישראל ממצרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן