Skip to content

שר ההגנה המצרי מבקש מנדט מהעם כדי לרוץ לנשיאות

פורטל החדשות "בואבת אל אהראם" העביר את ההודעה. באותו פורטל בשפה האנגלית צוטט א-סיסי באומרו: "אם אני מציע את המועמדות שלי, זה יהיה על פי הבקשה של העם ואישור מהצבא שלי, אם אנחנו בדמוקרטיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר ההגנה המצרי, עבד אלפתאח א-סיסי,  דורש "מנדט" מהעם והצבא כתנאי מקדים להחלטה לרוץ לנשיאות מצרים.

בכלי תקשורת מממשלתיים במצרים צוטט אתמול (יום שבת), כי שר ההגנה א-סיסי ירוץ  לנשיאות אם יקבל אישור מהצבא ומנדט מהעם: "אם אני רץ לנשיאות המדינה, זה חייב להיעשות על פי בקשתם של האזרחים".

גנרל א-סיסי מודיע על הדחת מורסי (מקור: אל ג'זירה)
גנרל א-סיסי מודיע על הדחת מורסי (מקור: אל ג'זירה)

פורטל החדשות "בואבת אל אהראם", ששייך לעיתון "אל אהראם" הרשמי, העביר את ההודעה. באותו פורטל בשפה האנגלית  צוטט א-סיסי באומרו: "אם אני מציע את המועמדות שלי זה יהיה על פי הבקשה של העם ואישור מהצבא שלי, אם אנחנו בדמוקרטיה". דבריו נאמרו בכנס של הכוחות המזוינים של מצרים לרגל חג המולד של הנביא מוחמד.

דברים אלה נאמרים בימים בהם זוכה שר ההגנה לתהילה בקרב החוגים הליברליים ומתנגדי האחים המוסלמים. הפלתו של הנשיא המצרי הקודם מוחמד מורסי ב-30 ביוני 2013 פילג את העם המצרי לשני מחנות: תומכי האחים המוסלמים, שמגדירים את ההפלה של הנשיא מורסי "הפיכה צבאית", ומתנגדיהם שמגדירים זאת כמהפכה דמוקרטית וביטוי של רצון העם. הם אלו שגם קוראים היום לשר ההגנה להציע את המועמדות שלו לנשיאות ורואים בו גיבור לאומי שהגן על מצרים ושמר על אחדותה.

מחמוד בדר, שהיה ממארגני "המרד" נגד הנשיא הקודם מורסי, הכריז שהוא תומך בהצעת המועמדות של שר ההגנה, ושהוא יהיה הנשיא הבא של מצרים. תומכיו של א-סיסי, הקימו ארגונים ומנהלים עתה קמפיין לגיוס תומכים לבחירתו של שר ההגנה במטרה להביאו לידי החלטה להתמודד על הנשיאות ב-2014.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן