Skip to content

בין 15,000 ל-20,000 אזרחים חלקו כבוד אחרון לאריאל שרון

בתום טקס האשכבה ייצא מסע ההלוויה בשיירה צבאית לעבר חוות שקמים. בדרכו לחווה יעצור מסע ההלוויה בלטרון, שם ייערך "כינוס הצדעה" מיוחד של פורום מטכ"ל, בסמוך לקיר הזיכרון עליו חקוקים שמות הנופלים במערכות ישראל. בשעה 14:00 יתקיים טקס הקבורה בחלקת הקבר ב"גבעת הכלניות" הסמוכה לחוות שקמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בין 15,000 ל-20,000 אזרחים עברו על פני ארונו של אריאל שרון ברחבת הכנסת וחלקו לו כבוד אחרון. ישיבת הממשלה נפתחה אתמול בבוקר בדקת דומיה לזכרו של ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל. היום ייקבר שרון ב"גבעת הכלניות", הסמוכה לחוות שקמים, ליד רעייתו האהובה.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו נפרדים מאריאל שרון, ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל. אריק היה בראש ובראשונה לוחם ומפקד, מגדולי המצביאים שקמו לעם ישראל בזמן החדש ובמהלך תולדותיו. הוא נרתם לביטחון המדינה מנערותו, גם כלוחם צעיר במלחמת השחרור, אחר כך כמפקד במבצע סיני ובמלחמת ששת הימים, ובקרב המכריע ביותר – הובלת צה"ל במלחמת יום הכיפורים אל מעבר לתעלת סואץ, מה שהביא הלכה למעשה לסיום מוצלח של המלחמה שהתחילה בתנאים קשים מאוד למדינת ישראל.

נשיא המדינה, שמעון פרס, מניח זר על הארון (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נשיא המדינה, שמעון פרס, מניח זר על הארון (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
הזרים מובאים אל הארון שהוצב ברחבת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
הזרים מובאים אל הארון שהוצב ברחבת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
הארון מובא אל רחבת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
הארון מובא אל רחבת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת)
משמר הכנסת וארונו של אריאל שרון (צילום: דוברות הכנסת)
משמר הכנסת וארונו של אריאל שרון (צילום: דוברות הכנסת)

"בתווך הוא הקים את יחידה 101 ויצק שני יסודות איתנים למאבק של ישראל בטרור – היוזמה והתגמול – והיסודות האלה עומדים לנו גם היום. הוא המשיך בפעולה הזאת גם בתפקידו כשר ביטחון, בהרחקת הטרור מגבולנו הצפוני", אמר ראש הממשלה. "בכל תפקידיו – כשר הביטחון, כשר השיכון, כשר התשתיות, כשר החוץ – אריק תרם למדינת ישראל, וכך עשה גם כראש ממשלת ישראל. אני חושב שהוא מייצג את הדור של הלוחמים היהודים שקמו לעמנו עם חידוש עצמאותנו.

"הוא היה קשור לאדמה", אמר נתניהו. "הוא ידע שצריך להגן על האדמה, והוא הבין מעל הכל שהקוממיות שלנו זו היכולת שלנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. אני מאמין שזכרו יישמר כאחד המנהיגים הבולטים ואחד המפקדים הנועזים בלבו של עם ישראל לעד".

ברחבת הכנסת הוצב ארונו של אריאל שרון. ראשונים הגיעו נשיא המדינה שמעון פרס ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין – והניחו זר על ארונו. לאחריו הגיעו ראשוני האזרחים שבאו לעבור על פני הארון ולחלוק לו כבוד אחרון. הארון הובא לכנסת בשיירה שלוותה ביותר ממאה ניידות ואופנועים של אגף התנועה. הארון עשה את מסעו מהרבנות הצבאית בצריפין ועד למשכן הכנסת והשיירה נעה במבנה טקסי וממלכתי. אזרחי המדינה עברו על פני ארונו של אריאל שרון עד השעה 6 בערב. הסעות הלוך ושוב הועמדו לרשות הקהל ללא תשלום מחניוני אצטדיון טדי ולטרון. כל דיוני ועדות הכנסת שתוכננו לימים ראשון ושני בוטלו.

היום בשעה 09:30 יתקיים טקס אשכבה ממלכתי ברחבת משכן הכנסת, בירושלים. בטקס יישאו דברים נשיא המדינה, ראש הממשלה ,יו"ר הכנסת ונציגי משפחת שרון. בטקס ישתתפו גם אורחים בכירים מחו"ל ובהם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שליח הקוורטט וראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, ראש ממשלת צ'כיה, שרת החוץ של אוסטרליה, שר ההגירה של קנדה, שר החוץ של גרמניה, שר פנים של ספרד יו"ר הדומה הרוסי ואורחים נוספים. ההשתתפות בטקס הינה למוזמנים בלבד, והוא אינו פתוח לקהל הרחב.

בטקס האשכבה ישמיעו דברי הספד ופרידה נשיא המדינה, שמעון פרס; ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין. אחריו תשמיע הזמרת שרית חדד, את שירה של נעמי שמר "אנחנו שנינו מאותו הכפר".

אחריה ישמיעו דברי הספד עפ"י הסדר, סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן; שליח הקוורטט וראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר ודברים בשם נציגי המשפחה – מרית דנון שהייתה מנהלת לשכתו ושמעון כהנר (קצ'ה) שהיה מאנשי יחידה 101.

בשעה 12:00, בתום טקס האשכבה,  ייצא מסע ההלוויה בשיירה צבאית לעבר חוות שקמים. בדרכו לחווה יעצור מסע ההלוויה בלטרון, שם יערך "כינוס הצדעה" מיוחד של פורום מטכ"ל, בסמוך לקיר הזיכרון עליו חקוקים שמות הנופלים במערכות ישראל. הטקס סגור ואינו פתוח לקהל הרחב.

בשעה 14:00 יתקיים טקס הקבורה בחלקת הקבר ב"גבעת הכלניות" הסמוכה לחוות שקמים. הטקס יהיה צבאי, כנהוג לאלופי צה"ל שהלכו לעולמם. במהלך הטקס יישאו דברים בניו של אריאל שרון, עומרי וגלעד, והרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ. הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ יקרא פרק תהילים, והחזן הצבאי הראשי סא"ל שי אברמסון יישא את תפילת "אל מלא רחמים". הטקס פתוח לקהל הרחב, אך היות ומספר מקומות הישיבה על גבעת הכלניות מוגבל – יורשו להיכנס אליו רק בעלי הזמנה למתחם (ידידי המשפחה וסגל א' מצומצם). הקהל הרחב מוזמן לעמוד במתחמים סמוכים למקום, אשר הכשיר משרד הביטחון, שם יוכל לצפות בטקס ההלוויה ע"ג מסכי ענק.

הציבור מתבקש להקדים את הגעתו עקב עומסי התנועה הצפויים ולהישמע להוראות משטרת ישראל. לא תתאפשר הגעה ברכב פרטי לכיוון חוות שקמים. משרד הביטחון יעמיד לרשות הקהל חניונים והסעות חינם ("שאטלים") ממכללת ספיר בשדרות ומקיבוץ דורות, החל משעות הבוקר.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן