Skip to content

עיר הבה"דים בנגב תקרא על שם האלוף שרון

הרמטכ"ל גנץ החליט לקרוא לקריית ההדרכה החדשה הנבנית בדרום על שם האלוף אריאל (אריק) שרון, שהיה מפקד פיקוד דרום והוביל תכנית לאומית לפיתוח הנגב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרמטכ"ל בני גנץ קיבל את המלצת ועדת השמות בראשות נשיא בית הדין הצבאי, אלוף שי יניב: קריית ההדרכה בנגב תיקרא על שמו של ראש ממשלת ישראל ושר הביטחון לשעבר, אלוף אריאל (אריק) שרון שהלך לעולמו. שר הביטחון משה  יעלון קיבל ואישר את המלצת הרמטכ"ל והוועדה.

הנימוקים כפי שפורטו בהודעה: "אלוף (מיל') אריאל (אריק) שרון היה ממפקדיו הבולטים של צה"ל. פועלו כמצביא בחזית המערכה במלחמות ישראל, ובכלל זה בקרבות שהכריעו את המערכה, הם נכס צאן ברזל במורשתו של צה"ל.

הדמיית קריית ההדרכה בנגב (צילום: ארכיון דו"צ)
הדמיית קריית ההדרכה בנגב (צילום: ארכיון דו"צ)

"בתפקידיו המרכזיים שירת כמפקד פיקוד הדרום וראש מחלקת ההדרכה של צה"ל. לימים, ממשלת ישראל ברשותו קיבלה החלטה להקמת תכנית לאומית אסטרטגית לפיתוח הנגב, כשהעוגן בה הוא העברת מחנות צה"ל לנגב כמהלך מרכזי מניע ומחולל שינוי.

"צה"ל החל זה מכבר בהגשמת חזון זה והתכנית לפינוי מחנותיו מאזור המרכז והעברתם לנגב רוקמת עור וגידים בימים אלה".

הרמטכ"ל גנץ מצדיע בהלווית שרון (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל גנץ מצדיע בהלווית שרון (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל התייחס היום בדברי הפרידה משרון בהלוויה גם להחלטתו לקרוא לקריית ההדרכה בדרום על שם האלוף שרון ואמר: "לצד היוזמה והתעוזה, לא הנחת לרגע את מימוש חזונו של בן גוריון, אשר הותרת לנו כצוואה. בראי מחויבות זה עולה צה"ל לנגב. בסיסים רבים במרכז הארץ יפונו ויעותקו אל הנגב, אל קריית ההדרכה שתשא את שמך, תוך שהם מביאים תועלת ותנפות פיתוח, לנגב, לצה"ל ולמדינת ישראל כולה. זכרך ושמך, לצידם יעבור כל אחד מחיילי העתיד של צה"ל אשר יוכשר בנגב, יעניקו משמעות נוספת להבטחה כי גם בעתיד, תוסיף להאיר את דרכם של דורות בוניה ובניה של המדינה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן