Skip to content

המהפכה הצרפתית – עשרות טיסות לפאריס

חברת התעופה ההולנדית טרנסאווייה תחל להפעיל טיסות ישירות בקו פאריס-ת"א החל מחודש אפריל. גם אל על הודיעה כי תגדיל את פעילותה לבירה הצרפתית ותפעיל עד 23 טיסות שבועיות בלוח זמנים ייחודי. לעומת זאת החליטה רשות התעופה האזרחית הצרפתית שלא להעניק לאיזי ג'ט אפשרות להפעיל טיסות מפאריס לישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נמל התעופה שארל דה גול בפאריס. מוביל במספר הנוסעים. (צילום: עירית רוזנבלום)
נמל התעופה שארל דה גול בפאריס. מוביל במספר הנוסעים. (צילום: עירית רוזנבלום)

חברת התעופה ההולנדית טרנסאווייה תפעיל טיסות ישירות בקו פאריס-ת"א החל מחודש אפריל. טראנסאווייה, הנמצאת בבעלות קבוצת אייר פראנס-KLM, תפעל מנמל התעופה אורלי, בתדירות של שלוש טיסות שבועיות באמצעות מטוסים מדגם 737.

בכך היא מצטרפת לאל על, ארקיע, אייר פראנס ואייר מדיטארנה, שפועלות בקו ת"א-פאריז, שהוא קו התעופה עם מספר הנוסעים הגבוה בנתב"ג.

החברה ההולנדית כבר מפעילה טיסה שבועית בקו אמסטרדם-ת"א ותציע מחירי לואו-קוסט גם לאורלי החל מ-140 אירו הלוך ושוב.

טיסת אל על למשפחות ולתיירים

גם אל על הודיעה כי החל מאפריל תגדיל את פעילותה לבירה הצרפתית ותפעיל עד 23 טיסות שבועיות בלוח זמנים ייחודי. אל על תציע טיסה חדשה, אשר תופעל בימים ראשון עד חמישי במטוסי ה-737-900ER החדשים של החברה, המותאמת במיוחד למשפחות ולתיירים. הטיסה תמריא בשעה 12:45 מתל אביב ותחזור בשעה 18:00 מפאריס מנמל התעופה שארל דה גול.

הטיסה החדשה מצטרפת לשלוש הטיסות היומיות של אל על בנתיב המופעלות במטוסי 737-900 ובמטוסים רחבי גוף. במוצאי שבת תוסיף אל על טיסה מתל אביב וכן תציע מפאריס שתי טיסות המאפשרות מיצוי סוף השבוע ביעד וחזרה לשבוע העבודה בישראל.

אל על מבדלת את עצמה מטיסות הלואו קוסט בכך שהיא מציעה מחלקת עסקים בעלת מושבים ייעודיים וכן שירות מחלקה ראשונה. נוסעי החברה המתמידים במעמד זהב ופלטינה, חברי מועדון המלך דוד ונוסעי מחלקות היוקרה, מוזמנים להתארח לפני המראתם בטרקלין המלך דוד בנתב"ג ובפאריס.

לדברי דורית מור, מנהלת נתיב מערב אירופה בחברת אל על, בירת צרפת מהווה יעד מרכזי לנוסעי אל על בכל מחלקות השירות. "פאריס מהווה יעד תיירותי אטרקטיבי ביותר בכל ימות השנה ויעד עסקי המושך אליו אלפי אנשי עסקים מדי חודש. הוספת טיסה יומית רביעית החל מקיץ 2014 הופכת את אותה ליעד נגיש יותר עבור הנוסע הישראלי. בעזרת שילוב של לוח זמנים גמיש ורחב עם 23 תדירויות שבועיות, חלקן אף במטוסים החדשים, נוכל להציע לכל נוסע את החוויה המותאמת לו אישית", אמרה מור.

איזי ג'ט בחוץ

לעומת זאת, החליטה רשות התעופה האזרחית הצרפתית שלא להעניק לחברת איזי ג'ט אפשרות להפעיל טיסות מפריס לתל אביב:

מתחם סוני בברלין. איזי ג'ט: ברלין כן - פאריס לא. (צילום: עירית רוזנבלום)
מתחם סוני בברלין. איזי ג'ט: ברלין כן - פאריס לא. (צילום: עירית רוזנבלום)

בתגובה נמסר מאיזי ג’ט כי החברה "מאוכזבת מאוד מההחלטה של רשות התעופה האזרחית הצרפתית שלא להעניק לה את האפשרות להפעיל טיסות בין פאריס ותל אביב מקיץ 2014. בעקבות הסכם השמים הפתוחים, הודיעה איזי ג'ט שהיא מעוניינת בהפעלת טיסות נוספות מיעדים שונים באירופה לתל אביב. במסגרת זו, תפעיל איזי ג'ט טיסות לברלין מפברואר 2014 ולמילאנו החל ממרץ 2014.

איזי ג'ט גם הגישה בקשה להפעיל טיסות מנמל התעופה שארל דה גול לתל אביב החל מקיץ 2014.

בהתחשב בנוכחות הרבה של איזי ג'ט בישראל, היה זה מתבקש שהחברה תפעיל טיסות גם לפאריס, ותתרום לתיירות הישראלית והצרפתית. למתמודדות האחרות שהתמודדו על הפעלת הקו אין פריסה רחבה כשל איזי ג'ט בתל אביב וגם לא מודעות לקו מצד הצרכנים", נאמר בתגובתה של איזי ג'ט, "איזי ג'ט הביאה את מודל הלואו קוסט לישראל בנובמבר 2009 וכיום היא חברת התעופה הזרה עם הפעילות השנייה בגודלה בנמל התעופה בן גוריון. איזי ג'ט ממשיכה להיות פופולארית בקווים שהיא מפעילה מתל אביב בזכות המחירים הנוחים והשירות המצוין לנוסעים למטרות פנאי ועסקים".

בשנת 2013 הטיסה איזי ג'ט למעלה מ-330,000 נוסעים מתל אביב, וכעת היא מפעילה קווים מתל אביב לשמונה יעדים באירופה כולל לונדון (לוטון), לונדון (גאטוויק), מנצ'סטר, ז'נבה, באזל, רומא, מילאנו וברלין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן