Skip to content

אריאל שרון יונצח ב"דרך אריק" בנחל שקמה

קרן קימת לישראל תנציח את גיבור ישראל וראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בהקמת "דרך אריק" בנחל שקמה. הדרך המתוכננת תשתרע על פני כ-60 קילומטרים ותעבור ליד חוות השקמים ומקום קבורתם של אריאל ולילי שרון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, יונצח על ידי קרן קימת לישראל בדרך נוף מיוחדת בנחל שקמה שתיקרא "דרך אריק", על שמו. לדברי יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, דרך נוף זו אוצרת בתוכה אתרים מדהימים "ואת ההיסטוריה של עם ישראל, שמשקפת גם את פועלו ואהבתו של אריק שרון לארץ. אין מקום ראוי יותר להנציח את פועלו הרב מאשר דרך זו, שתהפוך לאחת הנצפות והמטוילות ביותר בישראל", אמר.

"דרך אריק" בנחל שקמה. דרך הנוף המוצעת מלווה את ערוץ הנחל לאורך כ-60 קילומטרים
"דרך אריק" בנחל שקמה. דרך הנוף המוצעת מלווה את ערוץ הנחל מאזור קיבוץ דביר ועד חוף זיקים

שטנצלר הוסיף שבימים הקרובים יפעל להעביר החלטה בהנהלת קק״ל וברשויות האחרות השותפות עם קק"ל בהקמת הדרך בדרום הארץ, שתהיה ע"ש אריק שרון ש"בחר לחיות ואף לקבור את רעייתו המנוחה לילי באזור נחל שקמה".

הדרך שתקרא "דרך נוף אריק שרון" בנחל שיקמה, מלווה את ערוץ הנחל ממורדות הרי להב ועד חוף זיקים. הדרך עוברת בסמוך לחוות השקמים של אריק שרון ולחורבת הוגה, המקום בו קבורה רעייתו לילי.

דרך הנוף המוצעת מלווה את ערוץ הנחל לאורך כ-60 קילומטרים, מאזור קיבוץ דביר ועד חוף זיקים. לכשיושלם המבצע של דרך הנוף הארוכה בישראל, הכוללת קטעי נוף מדהימים וייחודיים, ניתן יהיה לנוע ברכב פרטי לאורך תוואי הנחל כולו וליהנות מאתרי טבע ונוף יפהפיים ומשמורות טבע, מפריחה אביבית, אתרי עבר היסטורים ומחניונים לבילוי בחיק הטבע ביערות קק"ל.

סלילת הדרך נעשית כבר כיום בידי קרן קימת לישראל, רשות ניקוז שקמה-בשור, רשות הטבע והגנים והמועצות האזוריות בסביבה. בשלב זה הדרך מחולקת לשני קטעים. קטע אחד, עד כביש 40 וקטע שני, מכביש 40 ומערבה עד לחוף זיקים.

נחל שקמה – "מסדרון אקולוגי" רציף

נחל שקמה מתחיל את דרכו בספר המדבר, בגבעות הדרומיות של שפלת יהודה, ליד קיבוץ להב. שם הנחל, כמו שמה של חוותו של שרון, נגזר מעצי השקמה הרבים הצומחים בצד הנחל.

נחל שקמה עובר בדרכו מגוון רחב של יחידות נוף ובהם סוגים שונים של מסלע, נביעות מים ואתרים ארכיאולוגיים. שטחים נרחבים בכתפי הנחל מעובדים ואחרים מוקדשים לשמורות טבע, ליערות נטע אדם ולמרעה.

חשיבותו של הנחל בהיותו "מסדרון אקולוגי" רציף – שדרה לשטחים הפתוחים שמסביב, המשמשים בסיס לעולם עשיר של חי וצומח. זהו מקום מפגש מרתק של עולם הטבע ונופי התרבות המאפיינים את ספר המדבר עם אלה של החבל הים-תיכוני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן