כל מי שביקר בהוואנה בירת קובה נהנה לראות ולנסוע בכלי רכב שיוצרו לאחרונה בשנות ה-50 של המאה הקודמת ומאז שופצו ונשמרו במצב מכני "כמו חדש".
התופעה הייחודית לקובה היא תולדה של החרם ההדדי בין קובה לארה"ב. החל בשנת 1959 אסור היה לתושבי קובה לרכוש רכב חדש ולבזבז מטבע זר על מותרות. מאז אותה שנה עמד הזמן מלכת בכל הנוגע לשוק הרכב בקובה.
ממשלת קובה החליטה לאחרונה על פתיחת השוק ליבוא כלי רכב חדשים. היבוא ילווה במיסוי גבוה, גבוה יותר אפילו מהמסוי הכבד הנהוג בישראל. דוגמאות מחיר: פיז'ו 206 חדשה תעלה בסכום השווה ל-80,000 דולר, פיז'ו 508 תעלה סכום לא יאמן של 229,000 דולר.
השכר הממוצע בקובה הוא 20 דולר כך שפתיחת השוק לייבוא היא לעג לרש ורצון פוליטי להראות כאילו המדינה פותחת שעריה לעולם הרכב העולמי.
ההחלטה הקובנית מאפשרת גם יבוא רכב משומש, אבל גם על כך הוטלו מיסי יבוא אסטרונומיים. למשל: פוקסווגן פולו 2010 יעלה 44,000 דולר, פיז'ו 106 שנת 2003 יעלה סכום השווה ל-15,000 דולר.