Skip to content

שר הכלכלה חנך מרכז הכוון תעסוקתי דרוזי

השר בנט: "אנחנו חונכים מרכז הכוון לאוכלוסייה הדרוזית בירכא, זה החיבור בין החברה לכלכלה. אני קורא לנוער הדרוזי להשקיע וללמוד בכל הכח במתמטיקה, מדעים, אנגלית וטכנולוגיה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הכלכלה, נפתלי בנט, חנך אתמול מרכז הכוון תעסוקתי ראשון מסוגו, המיועד לציבור מבקשי העבודה במגזר הדרוזי והצ'רקסי בכפר ירכא בגליל.

השר בנט בעת הדגמת אחת מפעולות ההכוון התעסוקתי
השר בנט בעת הדגמת אחת מפעולות ההכוון התעסוקתי

הטקס התקיים בהשתתפות ראש העדה הדרוזית, שיח' מוופק טריף, ראש מועצת ירכא, והיב ח'ביש, הממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה, מיכל צוק, מנכ"ל תב"ת (תנופה בתעסוקה) גוינט, סיגל שלח ומנהל תחום בכיר במשרד ראש הממשלה, האשם חוסין.

בטקס אמר השר בנט כי "יש לנו נטייה להיזכר בעדה רק בימי זיכרון ורק כשיש נופלים. אנחנו באנו לשנות זאת ולהיזכר בכם בכל ימות השנה. תראו בי כנציג שלכם וכשר הדרוזי בממשלת ישראל. אנחנו חונכים היום מרכז הכוון לאוכלוסייה הדרוזית בירכא, זה החיבור בין החברה לכלכלה. אני קורא מכאן לנוער הדרוזי להשקיע וללמוד בכל הכח במתמטיקה, מדעים, אנגלית וטכנולוגיה, זה קריטי. אנחנו במשרד הכלכלה יודעים לתת הכוון, אנחנו חותרים לא רק לאחוזי תעסוקה גבוהים, אלא גם לכך שאיכות המשרות תהיינה גבוהות. אנחנו לא קוסמים ולא נצליח להחיות תעשיות מתות, ולכן אין ברירה, אלא לדחוף את הילדים למקצועות אקדמים רלוונטיים".

עוד הוסיף השר "אנחנו מהצד שלנו ניתן את כל הרוח הגבית, ואני מתחייב כי המרכז הזה והמרכז הבא יהיו במימון משרד הכלכלה לפחות ל-5 השנים הקרובות".

יוקמו 3 מרכזים

המרכז בירכא פועל מזה כמה חודשים באופן אזורי על פי החלטת ממשלה 2861, והוא הראשון מתוך 3 מרכזים שישרתו כ-15 כפרים דרוזים וצ'רקסיים באזור הגליל ובהם אוכלוסייה של כ- 80 אלף איש.

העסקת נשים ערביות ודרוזיות

היום ביקר השר בנט בחברת באבקום סנטרס, אשר מתמחה במתן שירות ובהפעלת מוקדים המושתתים על שירות לקוחות, מוקדי מכירות ומוקדי תמיכה מרחוק. לחברה, אשר שמה דגש על העסקת נשים ערביות ודרוזיות, שתי חטיבות, חטיבת שירות הלקוחות המונה כ-1,350 עובדים פעילים וחטיבת התוכנה המונה כ-60 מהנדסים והנדסאים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן