Skip to content

התחדשה מחאת הפליטים: נשים וילדיהן צעדו בת"א

כמה מאות נשים מסודאן ואריתריאה צעדו עם ילדיהן מגינת לוינסקי לשגרירות האו"ם לפליטים ודרשו להפסיק את המעצרים, לשחרר את הכלואים ולבחון באורח פרטני את בקשות המקלט. ח"כ רוזין בדיון בוועדת העובדים הזרים בכנסת, שאירחה כמה ממנהיגי המחאה: "רק לפני שבוע נציגי מחאת מבקשי המקלט נחשבו על ידי יו״ר הכנסת לאיום על הסדר הציבורי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום (רביעי) התחדשה מחאתם של מבקשי המקלט אחרי כמה ימים בהם החליטו מנהיגי הקהילה להקפיא את הפעילות ולכבד את האבל לאחר פטירתו של אריאל שרון. כמה מאות נשים עם ילדיהן צעדו בתל אביב וקראו להגן על זכויותיהם של מבקשי המקלט. הן צעדו מגינת  לוינסקי, עברו  דרך כיכר רבין והגיעו לבניין נציבות האו"ם לפליטים ומשם לשגרירות האמריקנית.

המפגינות דרשו להפסיק את המעצרים, לשחרר את אלה שנמצאים בכלא בדרום ולבחון באורח פרטני את בקשות המקלט של הפליטים מאריתריאה וסודאן. נשים ישראליות וילדיהן הוזמנו להצטרף ולתמוך במחאה.

(צילום: ציפי מנשה)
"אנחנו לא מסוכנות" (צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
"ברחנו מעריצות, מעבודות בכפייה, טבח עם ומלחמות" (צילום: ציפי מנשה)

על פי הודעתן לפני ההפגנה: "אנו, מבקשות המקלט בישראל וילדינו, צועדות היום בתל אביב בלב כבד ובצער רב. ממשלת ישראל מתייחסת אלינו כאילו אנחנו לא בנות אדם. אנחנו חיות כאן בלי מעמד, בלי זכויות בסיסיות, בלי תקווה ובלי יכולת לפרנס את הילדים שלנו בכבוד. לא באנו לישראל כי רצינו לחיות טוב. אלא כי רצינו לחיות. ברחנו מעריצות, מעבודות בכפייה, טבח עם ומלחמות. חלקנו ניצולות מחנות העינויים בסיני, בהן מוחזקות נשים באלימות, נאנסות ומעונות למטרות כופר. ביננו גם אמהות חד הוריות רבות, הניצבות היום לבדן עם הילדים. אנחנו נמשיך להאבק. אנחנו קוראות גם לציבור הישראלי: אל תזנחו אותנו. עמדו לצידנו".

(צילום: ציפי מנשה)
"חלקנו ניצולות מחנות העינויים בסיני" (צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)
"אנחנו קוראות גם לציבור הישראלי: אל תזנחו אותנו" (צילום: ציפי מנשה)

בין מבקשי המקלט בישראל מסודאן ואריתריאה יש כ-8,000 נשים ובשלב הזה מתקן חולות מיועד לגברים בלבד. מבקשי המקלט מתכוונים להרחיב את פעילותם ולהפגין גם מול שגרירויות ישראל בחו"ל.

הערב התארגנה הפגנת נגד של כמאתיים אנשי ימין מול הסינימטק בתל אביב, בהנהגת "אם תרצו". הם הפגינו למען מדינה יהודית ודמוקרטית ובהזדהות עם תושבי דרום תל-אביב ונגד הקרן החדשה.

הפגנת נגד? (צילום: דן בר דוב)
הפגנת נגד? (צילום: דן בר דוב)
 (צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)

הבוקר התכנסה ועדת העובדים הזרים בכנסת בראשות ח"כ מיכל רוזין (מרצ) ודנה בסוגיית מבקשי המקלט. בדיון השתתפו כמה ממנהיגי המחאה, שיו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מנע את כניסתם לכנסת בשבוע שעבר.  רוזין כתבה היום בעמוד הפייסבוק שלה: "מעניין: רק לפני שבוע נציגי מחאת מבקשי המקלט נחשבו על ידי יו״ר הכנסת לאיום על הסדר הציבורי ולסכנה של אלימות. ממש עכשיו, הם יושבים כמו כל שאר מוזמני ועדת העובדים הזרים של הכנסת, ומשמיעים את דברם. לא תאמינו באיזה סדר ושקט מתנהלים הדברים כאן – אין מה להשוות לדיונים בועדת הפנים, למשל. הפארסה הזאת מוכיחה כמה החלטת יו״ר הכנסת בשבוע שעבר, בהוראת ח״כית ממפלגתו, הייתה גזענית וחסרת שחר. זאת, ולא אנשים שרוצים לדבר איתנו, הסכנה האמיתית לדמוקרטיה שלנו".

מנהיגי המחאה הפליטים בוועדת העובדים בכנסת היום (מתוך דף הפייסבוק של ח"כ רוזין)
מנהיגי הפליטים בוועדת העובדים הזרים בכנסת (מתוך דף הפייסבוק של ח"כ רוזין)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן