Skip to content

ט"ו בשבט בת"א: יער ליום אחד

לכבוד ט"ו בשבט, הטבע הגיע לעיר הגדולה: בלב כיכר רבין ניטע יער ליום אחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון "קרוב ללב" פועל לאורך השנה לקירוב לבבות בין דתיים וחילוניים סביב חגי ישראל, וממנף לאורך השנה את המכנה הערכי המשותף שנוצר בין משפחות דתיות וחילוניות בעת קיום מצוות החגים. לכבוד ט"ו בשבט, מביא הארגון את הטבע לעיר ומציב יער ליום אחד בכיכר רבין בתל אביב, אליו מגיעים בחג תלמידים מבית ספר דתי ותלמידים מבית ספר חילוני ותולים משאלות על עצי הפרי.

פרדס בלב כיכר רבין (צילום: דן בר-דוב)פרדס בלב כיכר רבין (צילום: דן בר-דוב)

היער הייחודי כולל כ-150 עצי פרי משפחת עצי ההדר, בעיקר עצי לימון ותפוז סיני בגובה של בין 2.5 ל-3 מטרים כל עץ, ומתחם היער משתרע על כחצי דונם ברחבת הכיכר. היום בבוקר (חמישי) מתקיים טקס ט"ו בשבט במתחם, בנוכחות תלמידי בתי ספר מתל אביב, כאשר בסופו כותבים התלמידים משאלות אשר נתלות על העצים.

משאלות של ילדים תלויים על העצים (צילום: דן בר-דוב)משאלות של ילדים תלויות על העצים (צילום: דן בר-דוב)

לדברי נתנאל סימן-טוב, ראש ארגון "קרוב ללב": "החגים הם הזדמנות מצוינת לרענן את העובדה שבסוף אנחנו עם אחד עם מסורת אחת, אלפי המשפחות הנפגשות השבוע לסדר ט"ו בשבט משותף, מזכירות לכולנו, שהכי טבעי זה לחגוג יחד, סביב השורשים שלנו".

מבט על על הפרדס בלב תל אביב (צילום: דן בר-דוב)

מבט על על הפרדס בלב תל אביב (צילום: דן בר-דוב)

לדברי אלון סולר, חבר מועצת העיר תל אביב: "אני גאה לסייע לארגון קרוב ללב בהקמת המיזם, הנועד לקדם מטרה כה חשובה. רק טבעי שמיזם כזה יוקם כאן בעיר תל אביב-יפו, מרכז הפלורליזם והסובלנות של ישראל, העיר שבה כל אדם יכול להרגיש חופשי לחיות את חייו ע"פ דרכו".

ילד משוטט בפרדס בלב כיכר רבין (צילום: דן בר-דוב)ילד משוטט בפרדס בלב כיכר רבין (צילום: דן בר-דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן