Skip to content

ישראלית מונתה לסגנית יו"ר הוועד המנהל ב-OECD

ריטה גולשטיין-גלפרין, שליחת משרד הכלכלה לארגון, תשמש סגנית יו"ר הוועד המנהל היוקרתי של קבוצת העבודה לנושאי סחר בינלאומי ב-OECD
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ריטה גולשטיין-גלפרין
ריטה גולשטיין-גלפרין

ריטה גולשטיין-גלפרין, שליחת משרד הכלכלה לארגון OECD מאז 2011, מונתה לחברה בוועד המנהל של קבוצת העבודה לנושאי סחר בינלאומי בארגון ולסגנית יו"ר הקבוצה היוקרתית בעקבות החלטה פה אחד של נציגי המדינות החברות בארגון. משמעות המינוי היא העמקת שיתוף הפעולה בין ישראל ל-OECD בנושאי סחר וקידום האינטרסים של התעשייה הישראלית במסגרת תהליכי גיבוש ההמלצות בוועדה.

מדיניות לעידוד ליברליזציה

קבוצת העבודה עוסקת בניתוח כלי מדיניות לעידוד ליברליזציה וגיבוש המלצות עבור ממשלות המדינות החברות לקידום סחר בינלאומי חופשי ככל האפשר מחסמים. הוועדה מורכבת מנציגי המדינות החברות בארגון. בין היתר עוסקת קבוצת העבודה בקשר שבין סחר לתעסוקה ועידוד פתיחת שווקים לקידום צמיחה ותעסוקה.

נספחות משרד הכלכלה ל-OECD הינה זרועו של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה לשורות הארגון. נציגיה משתתפים תדיר בדיוני מליאת הארגון והוועדות השונות. הנספחות עוסקת בנושאים של סחר, תעשייה, השקעות, מו"פ וחדשנות, תעסוקה, עסקים קטנים, חדשנות במים, הכשרה מקצועית ועוד, ומייצגת את ישראל בוועדות וקבוצות העבודה של הארגון. ישראל התקבלה לשורות הארגון, אשר נוסד ב-1961, מאז ספטמבר 2010 בתום תהליך מועמדות אשר נמשך כמה שנים.

השתלבות ישראלים ב-OECD

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה: "אנו רואים חשיבות רבה בהשתלבות של נציגים ישראלים בארגון ה-OECD. המינוי הוא פרי עבודה מאומצת של הנספחות הכלכלית של ישראל ל-OECD, אשר מייצגת את ישראל במגוון רחב של ועדות וקבוצות עבודה בארגון. הפעילות של ריטה תורמת משמעותית למתן כלים לשיפור הפריון וטיפול ביוקר המחייה, אשר הינם מבין היעדים המרכזיים של משרד הכלכלה לשנת 2014."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן