Skip to content

הרב, הניצב, הראש, השוטרים והחוקרים. היש יותר מאפיה מזה?

ראש היחידה לחקירות משטרתיות, זה שחוקר הכל, כולל חקירות בינלאומיות ופוליטיות, הוא הקצין שנחקר כרגע על קבלת שוחד מגדולי האייטולות בזמן שהבאבא הזה בדיוק היה תחת חקירה פדראלית. ומי משגיח וממנה את כל אלה? ראש ממשלה שבעצמו מחזיק חשבון במקלט מס מפוקפק. וזה רק החשבון שהתגלה. ועד שגם המילה הזאת תיאסר, נגיד אותה: מאפיה. פשע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

It’s not just the Mafia anymore. זה כבר לא רק המאפיה. זו הכותרת לתיאור אופי היחידה האמריקנית ב-FBI  למלחמה בפשע המאורגן. האמריקנים גוזרים את המשימות שלהם מהחזון של הארגון. החזון כמעט ואינו משתנה, רק המשימות להגשמת החזון. אצלנו קצת מתבלבלים בין סלוגן לוויז'ן. הנה מה שהם אומרים שם על אופי וייעוד היחידה (תרגום חופשי ומקוצר): פשע מאורגן נמצא כיום בכל פינה בגלובוס. אנו עובדים לשבש (לגרום לנכות) את הסינדיקטים הפנימיים והבינלאומיים האלו בכל הכלים שיש לנו: מבצעים חשאיים, מקורות פנימיים, מודיעים ושיתופי מידע, חקירות משותפות לכל הגופים השונים. אנו עובדים יחד עם שותפים בינלאומיים (משטרה, שב"כ), לבנות תיקים משפטיים לנפץ סינדיקטים כאלו עם קשרים בינלאומיים. (האמריקנים כמובן לא חפים משחיתות שלטונית, גם במשטרה, גם ב-FBI  ובכל ארגון ממשלתי אחר, ואין מה להוסיף עוד על הפשע המאורגן שם, כולם יודעים).

הכל מתחיל מהראש. נתניהו (צילום ארכיון: קובי גדעון, לע"מ)

השבוע למדנו על חקירה ארוכה וסמויה של היחידה הזו דרך שלוחתה הבינלאומית, נגד קנוניה שבה מעורבים הרב יאשיהו פינטו, חבר קונגרס ציוני נלהב של ישראל והימין הישראלי ותורם מכובד, מפקד יחידת החקירות המיוחדות והמסווגות של המשטרה ושר אחד בכיר לשעבר עם ייחוס של קונסיליירי לצד הנחקרים. כמו תמיד גם הסיפור הזה כולו מסביב לכסף.

ככל שמתעמקים יותר בפרטים המדהימים, רגש אחד צף ועולה מעל כולם: הבושה. היום אני מתבייש להיות ישראלי בשלטון הנוכחי ורק מטעמים אזרחיים (רק להיום, כל שאר הבושות יחזרו מחר). איך יכול להיות שמפקד משטרה בכיר כל-כך עדיין לא התפטר מתפקידו לאלתר, כאילו עכשיו רבעק, עכשיו ומייד?! מתי איבדנו לגמרי את כל אמות המוסר הציבוריות ברמה אישית כל כך עד כי גם הנחקרים רואים עצמם קרבן על והמשרה חשובה מכל, בעוד אין לנו אף טיפה של מנהיגות בסיסית, בערכים של נראות ציבורית יסודית, כזו שבאה ואומרת, יאללה לך הביתה. תלחם שם על חפותך, וכשתהיה זכאי, תחזור. מצד שני מדובר על ביבי ונראות ציבורית ברוח המפקד. אין אף אחד בשלטון הישראלי שיכול למצוא אצלו שבריר של נאמנות לעם, לבוחר, לאזרח, לניקיון כפיים ולדרוש את התפטרותם של המעורבים באופן מיידי? הצחקתי את עצמי.

זו לא רכילות. זה לא עוד סיפור עסיסי זניח. זו שחיתות ממוסדת

זה לא סתם עוד סיפור עסיסי ורכילות זולה. זה גם לא עוד אחד מסיפורי הפולקלור המצחיקים על כחולי המדים של בוקי נאה או הדס שטייף. האם ניתן בכלל להדגיש את עומק הכישלון הפיקודי והערכי? זוהי חקירתו של ראש יחידת להב 433, היחידה לחקירות הרגישות והמסווגות של מדינת ישראל, הדבר הכי קרוב שיש לנו לרשות חוקרת פדארלית, (ואינה חפה מסממני הכניעה המבישים למפכ"ל ולשר שמנהל את המשטרה). תפנימו היטב: זה סרט ערבי של שישי בצהריים. ניצב מנשה ארביב, ראש היחידה לחקירות משטרתיות, שחוקר את כולם בכל נושא קיים וביתר שאת מנהל את החקירות הבינלאומיות והפוליטיות, הוא הקצין שנחקר כרגע על קבלת שוחד מגדולי ארגוני הבאבות של ישראל או מבכירי האייטולות שיש כאן, בזמן שהבאבא היה תחת חקירה פדראלית. זה הרב של הטייקונים, הרב פינטו, יועץ בכיר לעסקי האוויר של נוחי דנקנר. שוחד! שוחד!! קבלת כסף, אולי טובות הנאה אחרות, וזה ראש יחידת להב 433, מפקד החוקרים. פאק.

האם השלטון בישראל הוא בעל אופי של פֶּשַׁע מְאֻרְגָּן (פְּעִילוּת עֲבַרְיָנִית בְּמִסְגֶּרֶת אִרְגּוּן הִיֵּרַרְכִי, אבן שושן)? רבות מדובר על קשרי ההון-שלטון-עיתון שיש בישראל, על כל נספחיו, כמו יחצנות מפוארת אגרסיבית ומקללת, מינויי מקורבים בלתי ראויים לתפקידים הבכירים במדינה וכל זה בחסות השדרה המשפטית והמשטרתית לממשלה (שר משפטים – רועץ משפטי – שר לביטחון פנים); היחידה שיש לנו אשר כל כולה הוחלפה באנשי שלומינו הנאמנים, הנדיבים באתנן. אנו נחרדים שבוע אחר שבוע מכישלונם הבוהק והרעשני של האנשים האלו לשמור על שלטון החוק והעיסוק האובססיבי שלהם לשמור על משרתם, חבריהם ומיטבם. האם באמת הממשל שלנו כל כך נגוע באופי עברייני כזה שנועד לשמור על שלטונו היחיד, ממונו ושרידותו בכל מחיר? היחסים הדיסקרטיים שבין ראש ממשלה שממנה נחקר סדרתי בתיקים פליליים כבדים מאוד עם (בזמנו) להיות שר בכיר בממשלה שהוא עצמו ממשיך למנות ולאשר שר משפטים, יועץ משפטי לממשלה, שר משטרה, ודרכו את המפכ"ל שיידע את מי למנות לחוקריו, האם זהו הקשר הנכון שצריך להיעשות בין נבחרי ציבור בישראל?

השלטון שומר היטב על עצמו. על האינטרסים של שולחיו

על זה רק נוסיף כי אותו שלטון ישראלי מתנהג כאחרון העבריינים, בהסתרה מוחלטת של עסקיו, ומפיל הצעות חוק שנועדו לייצר שקיפות הונית למען שלטון נקי יותר. ראו לדוגמה את עפר שלח, שבשליחות מפלגת הדיקטטור יאיר לפיד הפיל את הדרישה לחייב את חברי ועדת הכספים לשקיפות השקעותיהם, למען יידע הציבור איך הם מצביעים ומהם האינטרסים האישיים שלהם. וביבי, בתפקידו כראש ממשלה בלתי מתפקד וללא דוגמה אישית, אינו מדווח בשקיפות על השקעותיו, הונו, דו"ח מסודר לציבור כפי שנהוג במדינות רבות. רק מי שמפחד מסתיר את האמת ובורח ממנה. ביבי מפחד והוא יודע למה. החשבון הראשון הנסתר שלו במקלט מס בחו"ל יצא לאור השמש, והפאניקה שבתגובות לשכתו מספרת הכל. אני לא מאמין לביבי באופן גורף, וזה רק עוד אבן בכותל חוסר האמונה שלי באיש הזה. חשבון סודי בחו"ל, זה כל הסיפור, ומכאן תנחשו לבד מה עוד יש לו שהוא מסתיר מהציבור. אני גם בטוח שמעולם לא דווח, וכבר עברו שבע שנים מאז הדיווח האחרון, כך שבוודאי אין יותר תיעוד למס הכנסה. ואיזה מס הכנסה יחקור את ביבי?

ועל מה נלין בעצם? שלטון המאפיה הישראלי קיים כבר שנים ארוכות, הכל מוסתר וההסתרה הזו ידועה לכולם. אנחנו בחרנו בהם שוב, אפילו החצי מיליון שהונו על-ידי אין עתיד ויאיר לפיד לא חשבו שהוא יתחבר לתרבות השלטונית הזו כל-כך מהר. הקבוע היחיד בישראל הוא החוק הלא כתוב כי מי שבחר באחד לתפקיד מסוים, רצה אותו שם מסיבה מאוד אישית. עובדה שאפילו שקיפות לא תמצאו כאן גם בהליך בחירת המועמדים לתפקידם. אולי במקרה הזה אחת האייטולות שלנו לחצה על השר ההוא או הקודם או היועצים של השר למנות מישהו "נוח" לתפקיד במשטרה או בשלטון? אנחנו יודעים איך החיים מתגלגלים בישראל, איך אנשים ממונים לתפקידם, ואיך אנחנו כל פעם מחדש מופתעים שהצחנה והפלילים, (עדיין לכאורה) מגיע עד למעלה.

האדמה תרעד. השמיים יפלו. או שלא

על כל אלה יש את אחד מבכירי הממשלה הקודמת, שמונה על ידי ביבי, המואשם בשיבוש הליכי החקירה. כאשר שמו ייוודע לציבור, האדמה תרעד, השמיים ייפלו כאן. ומצד שני אף לא אחד מכם יופתע. זה יהיה יום קבורתו של השלטון הישראלי במבנהו הנוכחי ובעיקר תחת פשעי השלטון של הליכוד, של ביבי. זה יהיה חייב להיות סופו של הליכוד, סופה של התרבות העבריינית ששולטת במרכז המפלגה הזו, בפקידיו, בשריו ובעיקר סופו הפוליטי של נתניהו. אם על זה לא ייפול שלטון בישראל, כנראה שהגיע הזמן שנשאל את עצמנו האם אנחנו מדינה מערבית או ערבית?

[related-posts title="מאמרים קודמים של זיו טרנר"]

3 Comments

  1. גידי
    18 בינואר 2014 @ 18:05

    ניסיון מגוחך של זיו טרנר להכניס את נתניהו לכותרת של פשע מאורגן ומאפיה , . כותב המאמר בכיר לשעבר במעריב והיה בין הגורמים להתרסקותו של העיתון יש לו היסטוריה בהריסה ,ומכאן שתמיד הוא רואה ומאיים עלינו בהרס וחורבן. כמובן שאם נשמע לו ונבחר כמותו הכל יהיה ורוד מערבי ומתקדם ….?!אקרא לזיו טרנר להתפטר כי כל תחזיותיו נתבדו ולא נדבר על"אי הדיוקים "במאמריו ,כמו שקרא לקצין המשטרה להתפטר,בלי משפט בלי ראיות והמון רוע לב ובורות אקרא לו להתפטר.
    לקוראים אומר ראו את משפט ליברמן שהתקשורת השמאלנית שפטה אותו והוא יצא זכאי. זיו מסוכן ומניפולטור ,יש לו כלי תקשורתי והוא יורה בלי לחשוב ובונה על הפחדים והזכרון הקצר של הציבור.

  2. בני בן יעקב
    17 בינואר 2014 @ 19:06

    זה מצער שהגענו עד הלום .איני מבין מה עושה קצין כל כך בכיר אצל "רב "שנשאלת השאלנה :מי הרב מה השכלתו וכו"?והאם כבוד הקצין הנכבד אינו יודע מה הגבול ?תת ניצב ברכה ידע ,מדוע מנשה ארביב לא ידע .האם אנוו מתקרבים לנצבה של איטליה שהפשע המאורגן ישלטו בנו .וראש ממשלתנו מסתיר את כספו רחוק מכאן .

  3. אלברט שבות
    17 בינואר 2014 @ 16:53

    אני חי בפנמה בקהילה יהודית סגורה ומסוגרת. פעם שאלו את רב הקהילה המנוח ציון לוי מדוע אישר את מינויו של אחד הרבנים הלא כל כך ראויים לתפקיד הנכסף "רב בית-כנסת", והוא ענה כי קהילה כזו ראויה לרב כזה. זה המשל והנמשל אשאיר לכם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן