Skip to content

מדינות המפרץ מגנות הקריאה לשלוח כוחות מצריים לקטאר

נשיא איגוד השופטים המצרים, אחמד אלזינד, תקף את קטאר בראיון לערוץ הלוויין "אלחיאה" והאשים את קטאר בהתייצבות נגד מצרים. הוא קרא לשלוח כוחות מיוחדים כדי לעצור מבוקשים מצרים בקטאר, שמקיימים קשרים עם תנועת האחים המוסלמים ומסיתים נגד המשטר החדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המועצת לשיתוף הפעולה בין מדינות המפרץ, שקטאר חברה בה, מגנה את הקריאה לשליחת כוחות מצריים לקטאר. היא מביעה דאגה גדולה מהכוונות של מצרים לעצור מבוקשים מתנועת האחים המוסלמים ששוהים בקטאר.

(צילום: סוכנות הידיעות של בחאריין)
מגנה. עבדול לטיף אלזידאני (צילום: סוכנות הידיעות של בחאריין)

עבדול לטיף אלזידאני, המזכיר הכללי של מועצת מדינות המפרץ, הידועה בראשי התיבות GCC –  Gulf Cooperation Council, גינה את "האיומים" שיצאו מפיו של נשיא "איגוד השופטים המצריים" אחמד אלזינד, שקרא לשליחת כוחות מצריים לקטאר כדי לעצור את מתנגדי המשטר שפועלים מקטאר.

נשיא איגוד השופטים המצרים אלזינד תקף את קטאר בראיון לערוץ הלוויין "אלחיאה" המצרי, והאשים אותה בתמיכה בתנועת האחים המוסלמים, ששלטונה הופל על ידי הצבא המצרי בראשות עבד אלפתאח אלסיסי ב-3 ביולי 2013. הוא האשים את קטאר בהתייצבות נגד מצרים, וקרא לשליחת כוחות מיוחדים מהיחידות 777 ו-999 כדי לעצור את המבוקשים המצרים שמקיימים קשרים עם תנועת האחים המוסלמים במצרים ומסיתים נגד המשטר המצרי החדש.

מזכיר ה-GCC אלזידאני אמר שהקריאה של אלזינד אינה מקובלת, מגונה ומהווה פגיעה בריבונות הקטארית. קטאר, לדבריו, תמיד עמדה לצד העם המצרי ועזרה לו ויש ביניהם קשרים הדוקים בכל התחומים. סוכנות היודעת הקטארית העבירה את דבריו של אלזידאני, שאמר עוד כי מדינות המפרץ מגנות ומתנגדות ל"קריאות הפרובוקטיבית"  והדגיש את עומק הקשרים בין מצרים למדינות המפרץ.

היחסים בין מצרים לקטאר מתדרדרים מאז הפלת המשטר של האחים המוסלמים והקמת המשטר החדש, שזוכה לתמיכת הצבא. קטאר, שתמכה בתנועת האחים המוסלמים שעלתה לשלטון ובנשיא הקודם מוחמד מורסי, לא הכירה במשטר החדש והחריפה את הביקורת שלה נגדו. היא מגדירה את הפלת המשטר של האחים המוסלמים – "הפיכה צבאית".

לאחרונה קראה קטאר לשלטונות המצריים, במסמך שיצא ממשרד החוץ הקטארי, להתחיל בדו-שיח עם מתנגדיהם ולהפסיק לדכא את ההפגנות של האחים המוסלמים שמתקיימות עדיין מדי יום. מצרים ראתה במסמך זה התערבות בענייניה הפנימיים.

בינתיים הסתיים במצרים משאל העם על החוקה החדשה. האחים המוסלמים החרימו את המשאל ו-98 אחוז מהמצביעים אישרו את הנוסח החדש. בכך נפתחה הדרך לבחירות לנשיאות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן