Skip to content

המכוניות שנמכרו ב-2013 ותחזיות ל-2014

חברות נוספות מצהירות על יעדים שאפתניים לשנת 2014 לאחר סיכום המכירות של השנה שחלפה שהאירה פנים לרוב היצרניות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החברות האחיות מדרום קוריאה, קיה ויונדאי, סיכמו את שנת 2013 עם צמיחה קטנה מהמצופה והסיבה העיקרית היא התחזקות הוון, המטבע הדרום קוריאני, שפגע בכושר התחרות של מכוניות מדרום קוריאה.

צ'נג מונג-קו, היו"ר המשותף בשתי החברות, הודיע על תחזית החברות לשנת 2014. מונג-קו הציג תחזית של גידול שמרני ב-4.1% למכירות של 7.86 מיליון מכוניות בשני המותגים. זהו יעד גידול הצנוע ביותר מאז שנת 2006 למותגים הדרום קוריאנים וזאת בעיקר עקב התחזקות המטבע הקוריאני ב-8% לעומת הדולר האמריקני וב-13% מול היין היפני.

יעד המכירות לשנת 2014 ליונדאי עומד על גידול של 3.8% ולמכירות של 4.9 מיליון מכוניות ברחבי העולם, בעוד קיה חוזה צמיחה של 4.7% למכירות של 2.96 מיליון מכוניות וזאת אחרי צניחה במכירות קיה בארה"ב לקצת יותר מחצי מיליון מכוניות חדשות על כבישי ארה"ב.

בסין זינקו מכירות יונדאי ב-24% וגם קיה זכתה לעדנה עם מכירות גדולות הרבה יותר מהיעד ב-2013 שהיה 500,000 כלי רכב בסין.

בארה"ב שוק המכוניות החשמליות וההיברידיות זוכה לזינוק של 84% במכירות 2013. בשנה זו נמכרו כמעט 100,000 מכוניות חשמליות והיברידיות-חשמליות. החלוקה בין היברידיות-חשמליות וחשמליות בלבד כמעט שווה כאשר נמכרו 49,000 מכוניות היברידיות-חשמליות. קטגוריה נוספת חסכנית באנרגיה, רכבי דיזל, זתה גם היא לעדנה עם צמיחה של 10% במכירות 2013 ומכירות של כ-450,000 מכוניות.

קטגורית מכוניות היברידיות בעלות מנוע בעירה פנימית רגיל צמחה והגיעה לכמעט חצי מיליון מכוניות חדשות ב-2013. הרכב ששולט בקטגוריה זו הוא הטויוטה, שאחראית לכ-60% מהמכירות בשוק המכוניות ההיברידיות הרגילות.

רוב הגידול במכירות החשמליות נובע מירידת מחירים משמעותית בכלי רכב אלה והיוצאת דופן היא הטסלה S סדאן היקרה והנוצצת.

שברולט וולט בטעינה (צילום דני בר)

נתוני מכירות בולטים:

• שברולט וולט – 23,094 מכוניות נמכרו בארה"ב
• דגם ניסן ליף EV – 22,610 מכוניות נמכרו בארה"ב
• טסלה S סדאן – 18,800 מכוניות נמכרו בארה"ב
• טויוטה פריוס PLUG-IN – 12,088 מכוניות נמכרו בארה"ב
• פורד פוקוס EV – כ- 1,500 מכוניות בלבד נמכרו בארה"ב

בשוק המכוניות האירופאי, שסבל משנה קשה, בולטת הצמיחה היפה של מותג העבר אופל (ווקסהול בבריטניה). אופל הגדילה את נתח השוק שלה בעיקר עם הדגם העירוני הקטן, אופל אדם. 

בגרמניה נמכרו כ-21,000 דגמי אופל אדם ודגם המוקה המשפחתי מכר 20,000 מכוניות. מכירות האופל קורסה הוותיקה, אפשר לומר מיושנת ( אותו דגם מאז שנת 2006), צנחו ב- 14% וזאת בעיקר כי יש אלטרנטיבות הרבה יותר חדשניות ואטרקטיביות גם במחיר. 

מיהי היצרנית הגדולה בעולם? 

GM סיכמה את שנת 2013 עם מכירות של 9,714,652 מכוניות ברחבי העולם וזה גידול של כ-400,000 מכוניות לעומת 2012. 

קבוצת פולקסווגן ציינה שמכרה 9.7 מיליון מכוניות, אולם רק בעוד כעשרה ימים יפורסמו נתונים מדויקים לגבי מכירות 2013 של קבוצת VW. 

התחזיות הן שהיצרנית הגדולה בעולם עד כה, טויוטה, תרד למקום השלישי במכירות שנת 2013. 

GM ציינה שסין היא השוק הגדול ביותר שלה עם 3.16 מיליון מכוניות. בארה"ב היא מכרה GM 2.79 מיליון מכוניות, בברזיל כ-650,000 מכוניות, בבריטניה כ-301,000 מכוניות וברוסיה 258,000 מכוניות חדשות. המותג החזק ביותר של GM היה שברולט עם 4.98 מיליון מכוניות ואילו אופל/ווקסהול מכרו 1.06 מיליון מכוניות עבור קבוצת GM. 

קבוצת VW מכרה 5.93 מיליון מכוניות פרטיות תחת המותג פולקסווגן, בעוד אאודי מכרה 1.58 מיליון מכוניות וסקודה 920,800 מכוניות. כ-552,000 מכוניות פוקסווגן מסחריות נמכרו בשנת 2013. 

סיאט, מותג נוסף של הקבוצה, מכר 355,000 מכוניות ופורשה 162,100 מכוניות. 

גם בקבוצת פולקסווגן השוק הגדול ביותר הוא סין עם 3.27 מיליון מכוניות כאשר בגרמניה נמכרו 1.16 מיליון מכוניות של קבוצת VW. השוק השלישי בגודלו בקבוצת VW הוא ברזיל עם 682,200 מכוניות, ארה"ב הבאה בתור עם 611,700 מכוניות ורוסיה עם 317,700 מכוניות בשנת 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן