Skip to content

המחאה החברתית חוזרת עם מעט מפגינים והרבה זעם

המארגנים ציפו לאלפי מפגינים ובדף הפייסבוק נרשמו יותר מאלפיים איש, אבל בפועל רק כמה מאות מפגינים טרחו להגיע - למרות רשימת מכובדים ארוכה שכללה חברי כנסת מהעבודה וממרצ. פעילי ה"לא נחמדים" גנבו את ההצגה כשהפריעו לחברי הכנסת לנאום. איבי בנימין סיכם הבוקר את ההפגנה בדמעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המארגנים ציפו להפגנת ענק של מחאה חברתית, אך זו הניבה בסופו של דבר קהל בן כמה מאות מפגינים שהגיעו אמש לכיכר רבין בתל אביב. המארגנים, איבי בנימין (עבודה) וגלילה וינגרוב, המזוהה עם מפלגת העבודה, אמצו את כל סמלי מחאת קיץ 2011 וסיפקו רשימת נואמים בהם חברי כנסת וראשי ארגונים חברתיים. השילוט שהוצב על הבמה קרא: "העם דורש צדק חברתי עכשיו". לאכזבתם, מעטים נענו לקריאה. גם רשימת הנואמים המרשימה לא הביאה את הקהל, ההפך.  פעילי מחאה רבים זעמו על השתתפות הפוליטיקאים בהפגנה והצביעו ברגליהם.

השחקן משה איבגי קרא לציבור להגיע להפגנה בסרטון שהוצג בדף האירוע ברשת הפייסבוק. לדבריו, "העסק לא עובד" ויש לדבר על שינוי כל השיטה. צ'רלי ביטון, מוותיקי הפנתרים השחורים, הסביר: "אנו מדינה מוכת עוני. אנחנו הולכים ומתרוששים מיום ליום". לפוליטיקאים אמר: "אתם באים ואומרים, אנחנו אתכם, כולל השניים האחרונים שנכנסו לכנסת כאילו בדם המחאה (חברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר במפלגת העבודה). מעניין אותם הציבור או הדיור?". 

(צילום: ציפי מנשה)
אילן גילאון יורד מהבמה (צילום: ציפי מנשה)
הלא נחמדים נגד הפוליטיקאים (צילום: ציפי מנשה)
הלא נחמדים נגד הפוליטיקאים (צילום: ציפי מנשה)
 (צילום: ציפי מנשה)
גילאון: "ישראל נחטפה בידי קבוצת בנקים, חברות ביטוח וחברות נדל"ן" (צילום: ציפי מנשה)
הלא נחמדים: במרכז דוד דלויה עם זקן לבן, מימינו ויקטור ממן ממאהל ארלוזורוב ומשמאלו משה כהן (צילום: ציפי מנשה)
הלא נחמדים: במרכז דוד דלויה עם זקן לבן, מימינו ויקטור ממן ממאהל ארלוזורוב ומשמאלו משה כהן (צילום: ציפי מנשה)

פעילי תנועת "הלא נחמדים" ובראשם משה כהן, ויקטור ממן (מאהל ארלוזורוב) ודוד דלויה, הגיעו למחות על נוכחות הפוליטיקאים וזעמו ברגע שהחלו לעלות חברי כנסת על הבמה. "פוליטיקאים לא ינאמו כאן", ו"איפה הייתם בכל ההפגנות? לא תתפסו טרמפ על גבנו" קראו וניסו להוריד את ח"כ אילן גילאון (מרצ) מהבמה. גילאון ניסה לעלות, אבל משה כהן מנע ממנו את הגישה למיקרופון. המארגנים ביקשו את עזרת המשטרה וזו הרחיקה את כהן מהבמה. גלאון ניסה לנאום שוב אבל אז מנע ממנו דוד דלויה את הגישה למיקרופון, המשטרה נדרשה להוריד גם אותו מהבמה. 

גלילה ווגרוב, ממארגני ההפגנה (צילום מדף הפייסבוק)
גלילה וינגרוב, ממארגני ההפגנה (צילום מדף הפייסבוק)

לאחר שהלא נחמדים הורחקו, הצליח גילאון לומר את דבריו: "מדינת ישראל זקוקה לראש ממשלה שמקבל החלטות הגונות ולשר אוצר שהוא הפרזנטור לשמנת מתוקה. ישראל נחטפה בידי קבוצת בנקים, חברות ביטוח וחברות נדל"ן". 

פרופסור אבישי ברוורמן החליט ברגע האחרון לא לנאום. הוא הסביר למקורביו: "הגעתי לכאן כטובה לחבר (איבי בינימין). האירוע אינו מתאים". אמר ועזב את המקום.

פרופסור יוסי יונה אמר: "מספיק זה מספיק. תקופת החסד שנתנו לממשלת ישראל ולעומד בראשה הסתיימה. ביקשנו ממשלה חברתית וקיבלנו ממשלה עם סדר יום כלכלי, נבזי, חזירי, יותר אכזר מזה שבגללו יצאנו לרחובות. דרשנו ממשלה שתפעל לטובת הדיור וקיבלנו ממשלה שממשיכה לספסר באדמות הציבור. דרשנו ממשלה שתפעל לחלוקת משאבים. קיבלנו קבלן משימות במשרד האוצר שגוזל את קצבאות הילדים". ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה: "למדנו שהון שלטון זה לא רק עולם תחתון – זה גם פוליטי". 

 (צילום: ציפי מנשה)
לא מעניין אותם הציבור. צ'רלי ביטון (צילום: ציפי מנשה)

"אל תכעסו על הלא נחמדים, הם מאוד נחמדים. אני שומע אותם מתחילת 2011 והם המוחים שדרכו להם על הראש. אני קורא לך משה כהן לעלות ולדבר אם אתה פה", אמר אלדד יניב, שניסה לרוץ לכנסת ונכשל. אלא שמשה  כהן ושאר הלא נחמדים הורחקו מכיכר רבין על ידי המשטרה, שהזהירה אותם שייעצרו אם ייתקרבו למקום. "אני שומע כבר שבוע תהיות מי מממן את ההפגנה הזו", אמר יניב. "אני לא יודע מי, אבל אני יודע מי לא מימן את ההפגנה הזו. את ההפגנה הזו לא מימן דני דנקנר הגנב, לא מימן נוחי דנקר פושט הרגל ולא רני רהב ולא הדוגמן שגנב מאיתנו 19 מנדטים". 

מארגן ההפגנה, איש ההי טק איבי בנימין, נראה בסוף האירוע מותש וכואב. "אם הייתי חייב לשמוע לכל הקולות והאזהרות, לא הייתי יוצא מזה, אז פעלתי כמו רובוט, אחרת האירוע לא היה מתקיים", סיכם.

האירוע שפורסם מראש ברשת הפייסבוק עורר רגשות מעורבים שהתבטאו ברשת. חלק מפעילי המחאה, אלה שלא הגיעו אליה, לא רצו שהפוליטיקאים ישתתפו וירכבו על סמלי המחאה. הם תבעו מהמארגנים להוריד אותם מהבמה. "ניסיון העבר לימד אותנו שעל גבנו רכבו אנשים מונעי מוטיבציה אישית להגיע לכנסת", הם כתבו, "אבל המחאה החברתית לא באה כמכשיר הממנף אותם לג'ובים פוליטיים".

פעילים אחרים תבעו שהבמה לאירוע שממנף את המחאה החברתית, לא תשויך לשמאל. "אם החלטתם להביא ח"כים מהשמאל, איפה פוליטיקאים ומנהיגי הימין?" הם שאלו. רובם הגדול תבע שהמחאה תישאר נקייה מהחלוקה המסורתית בין שמאל וימין. החלק הבידורי של ההפגנה נערך בסופו של דבר לפני כמאה איש שנותרו בכיכר.

מה שנותר מאחור (צילום: ציפי מנשה)
מה שנותר מאחור (צילום: ציפי מנשה)

איבי בנימין סיכם הבוקר את ההפגנה בדמעות:

"הבוקר קמתי, מותש, כואב ודואב ואני כותב לכם את הדברים עם דמעות בעיניים. ראשית אני מבקש להודות לכל הקהל המקסים שבא עם שלטים ואנרגיות. אמרו לנו מראש שאם נוציא 500 איש מהבית זה יהיה הישג, קיווינו ליותר, באו יותר, אבל מאכזב היה לדעת שלמרות שהאיוונט הגיע ליותר משישים אלף איש רק כאלף איש יצאו מהבית ובאו, ואני מודה לכל אחד ואחד מהם.

אחרי כל כך הרבה הכנות, לילות בלי שינה, אין ספור תיאומים וטלפונים אתמול עמדתי מבוייש ונבוך מול קבוצה קטנה ומיליטנטית בשם "הלא נחמדים" שהחליטה לפוצץ את האירוע בגלל שהיו בו פוליטיקאים חברתיים וזמרים בהתנדבות.

איבי בנימין, ממארגני האירוע (צילום: ציפי מנשה)
"מתתי מבושה". איבי בנימין, ממארגני האירוע (צילום: ציפי מנשה)

פשוט מתתי מבושה, צרחתי, צעקתי, הסברתי שבסופו של יום, נזעק מה שנזעק ההחלטות מתקבלות בכנסת, ע"יי נציגי ציבור שהם חברי הכנסת, וככל שיהיו שם יותר פוליטיקאים טובים וחברתיים מצבנו ייטב, אבל לא היה עם מי לדבר. היתה אלימות קשה ונוראית, ורק בנס זה לא נגמר בפצועים ולמעלה מזה.

האירוע נפתח מעט באיחור, אבל הם תיזמנו את זה בדיוק שהטלוויזיה היתה צריכה לשדר. אני יודע שחלק יגידו שזה משרת את המטרה, אני מתתי מבושה וצער. הייתי מלא גאווה לראות איך אילן גילאון אמר לנו שהוא לא מפחד לעלות לדבר. ואז הם פרצו לבמה, ואני הייתי בטוח שזה הולך להיגמר הכי רע שאפשר לתאר. חששתי לשלומו של אילן גילאון היקר והאמיץ, וכמארגן חשתי אחריות אישית לחייו.
אדם נכה, מבוגר, לוחם חברתי, מחוקק חברתי, הנציג של כל העם בכנסת, איך אפשר להתנהג ככה לאדם יקר כל כך. מזל שהמשטרה פרצה והוציא את הפרובוקטורים החוצה, ובעצם כאן התחיל האירוע.

המשכנו את האירוע שהמשיך למופת, היו בו נאומים, אומנים והמון אמת מהלב באוויר. בשלב הזה הלכתי לצד והדמעות זלגו מעצמן, פרקתי. אמרו לי שאני צריך להיות גאה בעצמי, ואני לא הרגשתי ככה, הרגשתי בושה, הרגשתי צער, והרגשתי שאולי חבל שנכנסתי לזה בכלל.

זה עם שבוחר במנהיגים הלא נכונים, זה עם שלא מסוגל להתאחד סביב דברים כל כך נכונים ובסיסייים, זה עם שהפך אותנו המארגנים למטרה, במקום לעזור ולפרגן, היו רבים וטובים כאלה, אנחנו לאורך כל התהליך התמודדו עם מתנגדים מכל סוג שהוא, מה הם רוצים?

שהעוני ימשיך? שמחירי הדיור יעלו? מה הם רוצים? שלא נילחם ביוקר המחיה? אני פשוט לא מבין, לא מבין איך אפשר להתנגד לקיום אירוע כזה אלא אם אתה מזוכיסט, או איבדת את כושר השיפוט, בין טוב לרע. והחשדנות הזו, לא משנה כמה מסבירים ואומרים את האמת, קודם כל אנחנו חשודים.

אני יודע שהמיעוט הקולני הוא לא הרוב, אבל מנקודת המבט שלי, זה היה בלתי נסבל, משפיל, מעליב, מתיש ומפחיד. פייר מצטער שארגנתי את ההפגנה, לא הייתי צריך את כל הכאב ראש הזה, לעם כנראה מגיע את ביבי נתניהו הארור ויאיר לפיד השקרן, מגיע לו שהטייקונים יגנבו אותם, מגיע לו שהחכמים בצמרת ההון יעשקו אותו וידאגו לעצמם, מגיע לו!!! כמה שנים עוד יצביעו לאנשים לא ראויים, שדופקים אותם כל בוקר שהם קמים.

היו צריכים להיות אתמול בככר מאות אלפים, צועקים, מפגינים, בטוחים בצדקת דרכם, נותנים לאירוע להתנהל כפי שצריך. לא משנה כמה תגידו שאני צריך להיות גאה בעצמי, אני מאוכזב, כי עשיתי הכל לטובת כולנו, וחטפתי סנוקרות מכל עבר, כאילו אני הבעיה. סליחה שאני לא אופטימי, אבל למרות כל המאמץ , לא יודע איך הרגשתם, אבל לא יצאתי משם אופטימי, יצאתי בהלם, עם דמעות שיבשו, צרוד, עיף ומאוכזב. מאחל לעם הזה שכל ותבונה להבחין בין טוב ורע. אני יצאתי עם טעם רע, ביבי יכולים לחייך הבוקר, אני אשטוף את הדמעות".

2 Comments

  1. מייק זילבר
    20 בינואר 2014 @ 9:20

    בכל בוקר אנחנו עומדים מול המראה ושואלים את עצמנו, מה קרה לנו, לאיפה נעלמו החלומות שלנו, איך הפכנום להיות עבדים של שודדי עושקי המזון ש- "לא סופרים" אתנו , שגוזלים מאיתנו יותר מ-2500 ₪ לחודש ומערכת המשפט פועלת בשרותם . האם ככה צריכים להראות חיינו?אנו לומדים לחשוב כי "הפשע המאורגן" מורכב הסוחרים בסמים, זנות והימורים, אבל אלה העוסקים בפשעים אלה הם העבריינים הקטנים, משום שהפשעים הגדולים באמת נעשים באולמות הקוקטיילים ובמסדרונות השלטון, כאשר אנשים מסוגו של דן פרופר חומסים בלי רחמים את הקופה הציבורית. כספים שהיו מיועדים לחינוך ילדיכם ולמיגור העוני מגיעים בסופו של דבר לכיסיו של פרופר ואדוניו מקבוצת "נסטלה" זו שהודתה בשיתוף פעולה עם הנאצים.וכאשר השופטת ורדה אלשיך פועלת כזרוע של אסם העוני והירידה מהארץ מתגברים
    האסטרטגיה שמנחה את פושעי הצווארון הלבן, היא בהשתלטות של קרטלים לחיסול התחרות במשק הישראלי. בארה"ב מבינים את חומרת המעשה ועל פי החוקים נגד הקרטלים אין הבדל בין אל-קפונה המתעשר מניצול מסכנים בהימורים, לבין דן פרופר שעשה את עושרו מעושק כספי הציבור, העסקת עובדים בתנאי עבדות ובגזל כספי הצרכנים הנאלצים לשם מחיר יקר בגין חוסר התחרות במשק. האמריקאים מבינים את מה שנלמד להבין גם אנו בעתיד, גזל הוא גזל, לא משנה באיזה צבע צובעים אותו.
    בכל שנה מקצה מדינת ישראל כ-1.7 מיליארד שקל לפתרון בעיות התעסוקה ולפיתוח מפעלים בפריפרייה, אבל במשך השנים מי שהשתלט על הכסף הזה אלה הם פרופר ומרעיו וכיום כאשר רוצים לשנות את החוק להשקעות הון כדי שהכסף יגיע ליעדו פרופר ומרעיו מפעילים לחץ, על השר הממונה. כן, רבותי גם אל-קפונה ידע להפעיל לחץ כדי לגבות כספים שייכים לו, אגב בסופו של דבר הוא ישב בכלא לא על רצח אלא על פשעי צווארון לבן, גם שם הבינו שגזילת הקופה הציבורית מסוכנת מכל הפשעים שעשה.
    לו היו משקיעים את הכסף שניתן לפרופר ומרעיו בחינוך ילדיכם, ייתכן מאוד שהם היו "בעלי הבתים" של המפעלים, אבל פרופר יודע לשמור על הקופה שלכם בכיס שלו, אחרי הכל מאיפה יהיה כסף לוילות בכפר שמריהו, מכוניות מפוארות וסיגרים יקרים. רבותי, את חיי הנהנתנות של פרופר וייתר מנהלי אסם אתם מממנים, אם בכך שכספי הציבור נגזלים ואם על ידי הקרטלים שמחסלים את התחרות במשק ובמקום שתוכלו לחסוך ולחיות חיי רווחה אתם נאלצים לשלם במכולת ובסופר מחירים מופקעים. אין הבדל בין קרטלי הסמים וקרטלי יצרני המזון, אלה ואלה גוזלים כספים, ופוגעים בבריאות הציבור וגורמים להתמכרות בסם ובמזון, ידוע לכל שתופעת השמנת הייתר הפוגעת בארה"ב ובנו, נובעת מהגברת הצריכה, על ידי שיווק ופרסום של מוצרים שאין אנו נזקקים להם.
    די, נמאס!
    גם אימפריות רשע כמו ברה"מ נפלו, גם רודנים כמו צ'אושסקו נשפטו, העתיד מכה את הרוע ופרופר והזוג יוסף וורדה אלשיך שלקחו את עתיד ילדיכם צריכים להיענש, הם לא התבייש לחסל את מפעלי "פיקנטי" שהעסיקה למעלה מ-1000 עובדים וגרמו לכך שהם יהיו מובטלים וחלקם אף לקה במחלות קשות כתוצאה מדיכאון . "חובה להקים ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את הטענות של משה בדש פיקנטי על חלקה של ורדה אלשיך VARDA ALSHECH בריכוזיות בשוק המזון ובדאית מחירי המזון כמו כן את ניגוד העניינים של אלשיך בתיק פיקנטי ובתיק קלאבמרקט כאשר בראשון נטען שיש לה קשר לחברת אסם ולאחרונה נודע שבעלה החל לכהן כדירקטור באסם והחמור הסתרת קשריה, בעלה יוסף מכהן במספר רב של חברות ובין היתר גם בנכסים והשקעות בע"מ ברשת הרבוע הכחול שגם הם מרוויחים מחיסול שתי החברות קלאב מרקט ופיקנטי ובשני המקרים חובה היה על השופטת ורדה אלשיך להודיע לצדדים ולפסול את עצמה אך היא בחרה להסתיר. חקירה קצרה לסיבות ריכוזיות המזון ולמחירים הגבוהים בארץ תוביל למסקנה הברורה שהשופטת ורדה אלשיך אשמה בכשל שוק זה במזיד ,פעם אחת כשחיסלה את חברת פיקנטי ,בשרות חברת אסם ופעם שנייה בחיסול קלאב-מרקט וספקיה הקטנים, פעולות אלו ששרתו את חברת אסם. ופעולותיה ההרסניות הועילו לרוחי חברת אסם במיליארדי שקלים מאז ההחלטות.. לא צריך להיות משפטן ו/או כלכלן דגול מספיק מוח בריא להבין שהגברת ורדה אלשיך פועלת בניגוד ליסודות החוק ומסכנת את חוסן הציבור כאשר בפועל היא גורמת לריכוזיות מטורפת המעלה את מחירי המזון למשפחה ב2500 ₪ בקרוב לחודש, בהשוואה למדינות בעולם. כמו כן היא מסכנת את חסכונות הציבור ע"י אישור תספורות באג"ח כאשר היא באמצעות היחצ"ן משה תאומים יוצרים מצגים כוזבים כאילו היא שומרת על המשקיע הקטן בעוד היא פוגעת בחסכונות הציבור מחד וגורמת להפקרות מחירים .לאחרונה בעלה בן ה-77 מונה לדירקטור בחברת אסם."
    יו"ר בנק ישראל- דן פרופר-אסם האיש מספר אחד בחיסול התחרות במשק והפיכת עושק האזרחים לאומנות האיש שמקבל תמורה לבמבה כאילו מדובר בזהב האיש שמבין שבארה"ב מוצרי חברתו צריכים להימכר בפחות מחצי המחיר. האיש שהרס אלפי מקומות עבודה בתעשייה למנוע תחרות :

  2. אלדד
    20 בינואר 2014 @ 4:35

    לא הגיעו כי זה לא פיתרון מה שמציעים.

    הפתרון הוא לשנות את השיטה הכלכלית שהכסף יונפק ללא חוב.
    זה הסיבה המרכזית שהמחירים עולים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן