Skip to content

316 סמארטפונים מוברחים נתפסו במכס מרכז

התפיסה בוצעה על ידי יחידת מכס מרכז . בעקבות המבצע, נכנסו לקופת המדינה כ-650 אלף שקל ממסים, שנגזרו מערכן האמיתי של החבילות וכן קנסות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במבצע אכיפה מוגבר שהתקיים מוקדם יותר החודש ביחידת מכס מרכז, נתפסו מוברחים 316 סמארטפונים (חלקם חיקויים), 1,240 סיגריות, 10 ק"ג טבק תאילנדי וחומרים נוספים שהוברחו ללא אישור ובדיקת משרדי הבריאות והחקלאות – כגון ויטמיני ותוספי מזון מהודו, דגים ובשר מתאילנד שהוחזרו לשולח, מוצרי חקלאות וצמחים שהועברו לבדיקת משרד החקלאות ועוד.

חלק מ-316 הסמארטפונים שנתפסו על ידי יחידת מכס מרכז
חלק מ-316 הסמארטפונים שנתפסו על ידי יחידת מכס מרכז

שוקפו 2,066 חבילות

תפיסות אלו נעשו מתוך 2,066 צרורות וחבילות ששוקפו ביום אחד ובעקבות המבצע, נכנסו לקופת המדינה כ-650 אלף שקלן ממסים, שנגזרו מערכן האמיתי של החבילות וכן קנסות. האכיפה המוגברת במכס מרכז נובעת מכך שהיחידה פועלת, בין היתר, במתחם דואר חבילות ת"א, שהוא סניף הדואר המרכזי בארץ, הקולט את כל מיליוני המשלוחים וחבילות הדואר המגיעים מחו"ל לישראל מדי שנה.

כוחות רבים

כוחות רבים הובאו למבצע מיחידות רבות המרכיבות את מכס מרכז, כולל חוקרי יס"מ, מודיעין, כלבנים וכן יחידת האכיפה של משרד הבריאות, על מנת לבצע בידוק מעמיק של חבילות דואר בכל אפיקי הייבוא. מטרת המבצע הייתה זיהוי משלוחי דואר חריגים בתחום הצהרות כוזבות על טיב הייבוא או על ערכו ונושא חוקיות ייבוא.

טיסות פרטיות

גובה (מנהל יחידת) מכס מרכז, ירדן יופה, הודיע, כי לאור העלייה בהברחות, השנה תתוגבר האכיפה גם במרינות של הרצליה ות"א, בטיסות פרטיות וצ'רטרים המגיעים דרך שדה דב וכן, ייבדקו נושא תשלומי המס על ייבוא אישי של יאכטות ומטוסים קלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן