Skip to content

הציבור תומך בשמים הפתוחים

90.2% מהציבור בישראל תומך במדיניות השמים הפתוחים. כך עולה מסקר דעת קהל שערך מכון PORI בהנהלת איציק רוזנבלום עבור אתר Monitour
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רובו המכריע של הציבור בישראל (90.2%) תומך במדיניות השמים הפתוחים שמובילים משרדי התחבורה והתיירות בישראל במטרה לחזק את תנועת התיירות היוצאת והנכנסת לארץ על ידי הוזלת מחירי הטיסות. כך עולה מסקר דעת קהל שערך מכון PORI בהנהלת איציק רוזנבלום עבור אתר Monitour במטרה לבחון את תחושת הציבור מההסכם שנחתם בחודש מאי 2012 וכבר הוביל לעליה דרמטית במספר יציאות ישראלים לחו"ל.

איזי ג'ט. גידול בטיסות Low Cost בקו לישראל
איזי ג'ט. גידול בטיסות Low Cost בקו לישראל (צילום: יח"צ)

הוספת תדירויות

השנה צפויות מרבית חברות התעופה הפועלות בישראל ינצלו את זכותן בהסכם השמים הפתוחים להוסיף תדירויות לארץ וממנה, זאת בנוסף לחברות הלואו-קוסט שמוסיפות יעדים חדשים ללא הפסקה. אלא שחתימת ההסכם לוותה במאבקים חריפים שניהלו שלוש חברות התעופה הישראליות, אל על, ארקיע וישראייר, שפתחו בשביתה כמחאה על מתכונתו החד-צדדית שעשויה להביא לפגיעה חמורה בכושר התחרות שלהן.

בסקר, שנערך פנים אל פנים בקרב אלף משיבים, גברים ונשים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת במדינת ישראל, נשאלו המשתתפים האם הם תומכים בהסכם שחתם משרד התחבורה לפיו כל חברת תעופה אירופית תוכל לטוס לישראל ללא הגבלה?

ממצאי הסקר העלו כי כ-72% מהציבור מאמין שמחירי הטיסות יוזלו בעקבות ההסכם, וכ-78% מאמין שהוא יגביר את התיירות הנכנסת לארץ.

עוד מצא הסקר, כי 49.4% תומכים בקיום ההסכם ללא סייג גם במחיר פגיעה בחברות התעופה הישראליות ואילו 40.8% אמרו כי הם תומכים בהסכם אבל רק בתנאי שחברות התעופה הישראליות לא תפגענה. היתר לא תומך או שאין לו דעה.

דיונים מול משרד התחבורה

בימים אלה מקיימים ראשי חברות התעופה הישראליות דיונים מול משרד התחבורה במטרה להגיע להסכמות שיאפשרו הקלות והטבות במטרה לשפר את כושר התחרותיות שלהן מול חברות התעופה הזרות. בין השאר דורשות החברות הישראליות לפעול מטרמינל 1, לשפר את חוק הגנת הצרכן כך שיוחל גם על חברות לואו-קוסט זרות ושינוי מנגנון אבטחת התעופה שמנוהל כרגע על ידי אל על בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן