Skip to content

האוצר גייס אג"ח בחו"ל בהיקף של 1.5 מיליארד אירו

מדובר בהנפקה ראשונה באירו מאז שנת 2010, שהשלים היום אגף החשב הכללי ל-10 שנים. ההנפקה בוצעה בריביות הנמוכות ביותר אי פעם בהנפקה באירו. זוהי הבעת אימון בכלכלה הישראלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו
החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו

אגף החשב הכללי במשרד האוצר השלים היום בלונדון הנפקה מוצלחת של אג"ח ממשלת ישראל באירו. האיגרת הונפקה לטווח של 10 שנים בהיקף של 1.5 מיליארד אירו בתשואה של 2.932%.

ההנפקה נוהלה על ידי החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו וסגן בכיר לחשבת הכללית יהלי רוטנברג, יחד עם מנהל החוב הממשלתי גיל כהן ונציגת משרד האוצר בניו-יורק, סיגלית סייג, אשר הביאו לסגירת העסקה המוצלחת, שבוצעה באמצעות החתמים ברקליס, גולדמן זאקס וסיטי בנק.

ההנפקה התקיימה לאחר סבב פגישות עם משקיעים זרים שביצעה השבוע באירופה היחידה לניהול החוב הממשלתי.

ביקושים גבוהים

הביקושים הגבוהים, בהיקף של פי כ-5.7 מכמות ההנפקה המקורית שתוכננה (היקף ההנפקה המקורי  שתוכנן עמד על מיליארד אירו, אולם לאור הביקושים הוחלט להרחיבו ל- 1.5 מיליארד אירו), התקבלו מכ-300 משקיעים שונים הפרוסים בכ-30 מדינות, ביניהן: בריטניה, גרמניה, צרפת, שוויץ, הונג קונג ועוד. משקיעים רבים אשר נפגשו עם נציגי היחידה נטלו חלק מההנפקה, דבר שאיפשר את הביקוש המרשים להנפקה.

הנפקה חמישית

זוהי ההנפקה החמישית של מדינת ישראל באירו, בהתאם לתכנית העבודה של היחידה לניהול החוב, אשר התאפיינה בעלות הגיוס הנמוכה ביותר ששילמה מדינת ישראל בהנפקה באירו ובמרווחים נמוכים באופן היסטורי. ההנפקה מסייעת ביצירת עקום ייחוס (בנצ'מרק) במטבע זר בשווקים הגלובליים, ומסייעת לחברות ישראליות לצורך מימון באירו. ההנפקה האחרונה במטבע זר (דולר) התקיימה בינואר 2013.

שר האוצר, יאיר לפיד: "ההנפקה המוצלחת מעידה כי השווקים הפיננסיים הבין לאומיים מביעים אמון רב בכלכלת ישראל. המספר הרב של גופים פיננסיים שביקשו לקחת חלק בהנפקה מעידים כי אין תחליף לניהול אחראי ומשמעת פיסקאלית".

החשבת הכללית, מיכל עבאדי בויאנג'ו , הוסיפה כי "הנפקת האג"ח באירו לראשונה מזה 4 שנים מהווה הבעת אמון של המשקיעים הזרים בכלל ובאירופה בפרט ביכולת החזר החוב של מדינת ישראל בטווח הבינוני והארוך ומצביעה על אפשרויות המימון המגוונות של המדינה בשווקים ובמטבעות שונים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן