Skip to content

השווקים הפיננסיים בעולם סגרו שבוע מאכזב

על רקע החששות מפני המשך צמצום היקף הרכישות של הפד' ומפני משבר כלכלי נוסף שעלול לפקוד אותנו עוד השנה. הדולר האמריקני המשיך להיחלש מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע שהיה – סיכום קצר: המשקיעים בעולם לא זכרו מתי השווקים הפיננסיים בעולם סגרו שבוע כה מאכזב. המדדים בעולם צללו ביום שישי האחרון על רקע החששות מפני המשך צמצום היקף הרכישות ומפני משבר כלכלי נוסף שעלול לפקוד אותנו עוד השנה. מדד הנסד"ק בלט עם צלילה של 2.15%. גם באירופה ובאסיה נרשמו ירידות שערים חדות. למעשה מדובר באחד השבועות הגרועים ביותר שחווה השוק מאז השבוע הגרוע של חודש יוני 2013. עונות הדוחות המקרטעת גם כן העיבה על השווקים.

הין היפני. נחשב לחוף מבטחים (מקור: ויקימדיה)
הין היפני. נחשב לחוף מבטחים (מקור: ויקימדיה)

הדולר האמריקני המשיך להיחלש מול מרבית המטבעות הנסחרים מולו, בעיקר מול האירו המתקרב שוב לאזור 1.37 מול הדולר האמריקני. הין היפני התחזק על רקע הירידות החדות בשווקים המחזירות את המשקיעים לכיוון הין היפני הנחשב למטבע חוף מבטחים.

יומן המקרו היה דל יחסית. המשקיעים התמקדו בעיקר במדד מנהלי הרכש של סין אשר אכזב והיווה למעשה אחת הסיבות למימושים הכבדים שחלו בשווקים בימים האחרונים של השבוע. המדד של סקטור היצור בסין רשם קריאה של 49.6 נקודות לעומת 50.5 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. הנתון מעיד על כך שסקטור היצור של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, התכווץ לראשונה מזה כמה חודשים( נתון מתחת ל-50 מצביע על התכווצות ואילו מעל 50 מצביע על התרחבות הסקטור).

השבוע הנוכחי:

זירה מקומית

השוק המקומי בכוננות ספיגה אחרי הצלילות בוול סטריט. מדד ת"א 25 אשר נעל את השבוע באזור ה-1322 נקודות צפוי לפתוח את השבוע מתחת לרמה זו ולהמשיך לנוע דרומה אל עבר 1300 הנקודות. עתידו של המדד המקומי יהיה תלוי בעיקר ממה שמתרחש בזירה הבינ"ל.

בזירת המט"ח המקומית, היה די משעמם בשבוע החולף. הצמד המקומי נסחר בכבדות רבה סביב אזור ה-3.5 שקלים לדולר. כל עוד הצמד נסחר מתחת ל-3.5, החולשה של הדולר צפויה להימשך. שבירת התחתית האחרונה הניצבת באזור 3.45 תוביל להמשך הצלילות אל עבר 3.4.

זירה בינלאומית

שבוע מאוד מעניין לפנינו. עיני המשקיעים יהיו נשואות אל עבר ארה"ב לקראת פרסום החלטת הריבית. הפד' צפוי להמשיך במסלול צמצום היקף הרכישות עד להפסקתן המוחלט לקראת סוף השנה הנוכחית. המשקיעים בעולם חוששים מהמהלך הזה ובשל כך המימושים בשווקים נמשכים.

נתון נוסף שיעמוד במוקד השבוע הינו נתון התמ"ג של הרבעון האחרון של 2013 בארה"ב. על פי הנתון, הכלכלה הגדולה בעולם צמחה בקצב של 3.2% במהלך הרבעון האחרון של השנה בהמשך לצמיחה המרשימה של 4.1% שנרשמה ברבעון ה-3.

באירופה כדי לעקוב אחרי פגישת האירוגרופ ואחרי סקר האקלים העסקי בגרמניה. הנתון צפוי לרשום קריאה של 110.2 נקודות לעומת 109.5 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם.

בזירת הסחורות הזהב ממשיך להתחזק וסגר את השבוע באזור ה-1270 דולר לאונקיה. פריצה מעל רמה זו המהווה רמת התנגדות קשה, תוביל להמשך ההתאוששות של הזהב אל עבר 1340 דולר לאונקיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן