Skip to content

ילדי הגן של שרה ומשל הצפרדע המתבשלת

פטיש 5 קילו - על הדרך השלומיאלית שבה מתנהל המו"מ עם הפלסטינים ועל החבל ההולך ומתקצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסצנה האחרונה בין נתניהו ובנט, מוכיחה שוב (אם היינו זקוקים לזה) שאת המשא ומתן עם הפלסטינים מנהלים ראש הממשלה והשרים ברמה של ילדי גן. אין כמו ההצגה העלובה והמגוחכת שהתרחשה בימים האחרונים כדי להדגים את זה.

המערכה הראשונה בסצנה החלה ביום שישי. ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו – שלרגע אינו מתכוון לשאת ולתת כדי להגיע להסכם, אלא כדי לנצח את הפלסטינים ב"משחק ההאשמות" – אמר במסיבת עיתונאים שכינס בדאבוס, כי הוא אינו מתכוון לפנות אף יישוב בבקעת הירדן ואינו מתכוון לעקור אף ישראלי ממקומו. אחר כך, בשלב השני של התרגיל, מסר "בכיר בלשכתו" לסוכנות הידיעות AP, כי "נתניהו מאמין שלמתנחלים צריכה להיות הזכות לבחור באיזו מדינה לחיות".

בנימין נתניהו. שחקן גרוע ב"משחק ההאשמות" עם הבורר, ג'ון קרי (צילום: משה מילנר/לע"מ)
בנימין נתניהו. שחקן גרוע ב"משחק ההאשמות" עם הבורר, ג'ון קרי (צילום: משה מילנר/לע"מ)

במערכה השנייה של ההצגה המתין נתניהו בשקיקה לראות כיצד ייפלו אבו מאזן ואנשיו למלכודת השקופה שנפרשה לרגליהם. ואכן, הפיתיון נבלע עד תום. "אף מתנחל לא יורשה להישאר בתחומי המדינה הפלסטינית", הגיב מיד ראש צוות המו"מ מרמאללה, סאיב עריקאת. "מדובר ברעיון הזוי ומופרך, שמבטא את עומק הפערים והמחלוקות בין הצדדים", הוסיף.

משהפיתיון נבלע עד תום, חשב נתניהו לתומו שיש לו קייס מול הבורר, ג'ון קרי. הוא עוד יוכיח לו מיהו באמת הילד הרע בשכונה. אבל, אבוי, את המשחק קלקל לו נפתול, הילד המוכשר והקופצני בגן של שרה – שסיפר כבר פעם, שלמד אתה בקורס לטרור. נפתול, כדרכו, קפץ בראש והאשים את נתניהו – אוי לאותה בושה – ב"אובדן עשתונות ערכי". אחריו קפצה כל החבורה כולה: חוטובלי, דנונה, אלקין, אקוניס ופייגלין. לנתניהו המסכן לא נותר אלא להתלונן על נפתול, ש"פעל בחוסר אחריות לאומית, כדי לקבל כותרת לדקה ופגע במהלך מרכזי, שבא לחשוף את פניה האמיתיות של הרשות הפלסטינית".

נפתלי בנט. מה הוא קופץ? (צילום: ענבל כהן חמו)
נפתלי בנט. מה הוא קופץ? (צילום: ענבל כהן חמו)

עכשיו יודע הדוד ג'ון (כאילו לא ידע זאת גם קודם) עם מי בדיוק יש לו עסק. התוצאה: עוד ניצחון בנקודות לפלסטינים. ובעוד נתניהו ובנט מחליפים מהלומות ומתפלשים בבוץ, אבו מאזן – נוכל ושקרן בפני עצמו – מביט בהם מן הצד וחוכך את ידו בהנאה.

אפשר להשתעשע בעוד תיאורים על חוסר ניקיון הכפיים ועל רמת הניהול השערורייתית של המו"מ עם הפלסטינים. אפשר להוסיף עוד כהנה וכהנה על מצעד השקרים והתחמנויות ועל חוסר התחכום של ילדי הגן של שרה. אבל העניין הוא הרבה יותר רציני. הכתובת מרוחה על הקיר באותיות אדומות של קידוש לבנה – והרכבת ממשיכה לדהור לעבר התהום, בלי מעצורים.

לארס פאבורג אנדרסן. אזהרת השגריר (צילום: באדיבות נגיגות האיחוד האירופי בישראל)
לארס פאבורג אנדרסן. אזהרת השגריר (צילום: באדיבות נציגות האיחוד האירופי בישראל)

רק לפני מספר ימים הזהיר השגריר החדש של האיחוד האירופי בישראל, לארס פאבורג אנדרסן, כי ישראל תשלם מחיר כבד אם ייכשלו שיחות השלום. אנדרסן הדגיש כי האיחוד רוצה להרחיב את שיתוף הפעולה עם ישראל, אך אמר היא תמצא עצמה מבודדת יותר ויותר במישור הכלכלי אם תימשך הבנייה בהתנחלויות וייכשלו השיחות. "הדרישות באירופה להחרים מוצרים שמקורם בהתנחלויות או לסמן אותם צוברות תאוצה, בכל פעם שישראל מודיעה על עוד תכנית בנייה מעבר לקו הירוק", הזהיר השגריר.

ישראל – כמו הצפרדע מהמשל הידוע – ממשיכה בינתיים להתבשל במיץ של עצמה ואינה חשה בטמפרטורה המטפסת לנקודת הרתיחה. כשתחוש בכך, יהיה מאוחר מדי. עד אז ימשיכו בנט וחבריו לשכנע את הציבור כי החרם האירופי, הצובר תאוצה, אינו מהווה איום על ישראל וכי דווקא מדינה פלסטינית תרסק את כלכלת המדינה. רק מי שאינו לוקה בעיוורון מוחלט ומי שרואה גם קצת מעבר לחוטמו – יודע היטב שדרושה כאן פניית פרסה מיידית או שניכנס בקיר הבטון, במלוא העוצמה.

מצעד השקרים והתחמנויות - החבל מתקצר והולך (צילום: צבי זינגר)
מצעד השקרים והתחמנויות - החבל מתקצר והולך (צילום: צבי זינגר)

אם המו"מ הזה יתפוצץ – את המחיר תשלם, בראש ובראשונה, מדינת ישראל. לא צודק? לא הוגן? הכל נכון! אבל אלו כללי המשחק האכזריים – ובכללים הללו נכתב כבר מראש שהפלסטינים יקבלו את מלוא ההכרה מכל המוסדות הבינלאומיים והרשות הפלסטינית תהפוך בסופו של דבר, במהלך חד צדדי, למדינה שהיא חברה מלאה באו"ם.

בשבוע הבא יגיע ג'ון קרי לארץ להמשיך עם הלחץ. כמה ימים אחריו יגיעו גם הקאנצלרית אנגלה מרקל וראש ממשלת בריטניה, דייוויד קאמרון. נתניהו יוכל למשוך את ההכרעה עוד שניים, שלושה, או ארבעה מסעי שכנוע וסיבובי שיחות – אבל בסופו של דבר הוא יצטרך להחליט אם לחצות את הרוביקון או לפוצץ את העסק. החבל שקיבלה ממשלת ישראל להמשך תרגילי הסרק ותמרוני ההשהיה וההטעיה שלה הולך ומתקצר.

[related-posts]

2 Comments

  1. גידי
    27 בינואר 2014 @ 20:11

    למה תרגיל מבריק של נתניהו כואב לשמאלנים…? האם חשיפת הפרצוף האמתי של הפלסטינים ,חושף את הפנים האמתיות של השמאל ההזוי בישראל…?
    התשובה ידועה אין צורך להשיב. מר זינגר שכחת מה כתבתם על צונאמי מדיני ב-2010 לא פחדנו אז ולא נפחד היום!
    ומר זינגר עכשיו להפחדות , כמה פעמים אפשר לצעוק זאב זאב והזאב לא בא.אנו רוב רובו של העם לא פוחדים מלארס פאבורג אנדרסן ואיומיו .וגם אם יעלה לנו נתגבר.
    גם אם הפלסטינים יהיו אשמים באי חתימת הסכם…בואו נתערב שהזויי השמאל יאשימו את ישראל. ככה זה כשהנפש עייפה .וגם אם תהיה אינטיפאדה הראשונים שיבואו ללמוד איך הורגים ערבים זה הגנרלים של האיחוד הארופי.(ראה התחינות שלהם ללמוד את עמוד ענן)

    .

    • עמית מנדלזון
      27 בינואר 2014 @ 20:50

      ממש חבל שאתה לא קורה את התגובות שלך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן