Skip to content

התכנית לביטחון תזונתי יוצאת לדרך

עלות התכנית - 230 מיליון ששקל. 24 אלף משפחות, כ-75 אלף ילדים ועוד כ-30 אלף חוסים יזכו לרשת ביטחון תזונתית, באמצעות 126 אלף חבילות סיוע: 27,500 מנות לאוכלוסייה הנמצאת במסגרות רווחה, תוספת ישירה של כ-75 אלף תלמידים למפעל ההזנה, הגדלת סבסוד ל-82 אלף תלמידים נוספים וסיוע במזון ל-24 אלף משפחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד. לסייע להורים שיוצאים לעבוד (צילום: דן בר דוב)
שר האוצר יאיר לפיד. לסייע להורים שיוצאים לעבוד (צילום: דן בר דוב)

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בבאר שבע הציגו שר האוצר, יאיר לפיד, שר הרווחה, מאיר כהן, שר החינוך, שי פירון, ושרת הבריאות, יעל גרמן, את מתווה התכנית לביטחון תזונתי. התכנית תופעל בשיתוף פעולה של משרדי האוצר, הרווחה, הבריאות והחינוך ונועדה לתת מענה משלים לאוכלוסיות שנמצאות במסגרת טיפולית בקהילה בכל רחבי הארץ. עלות התכנית – 230 מיליון שקל.

התכנית תספק רשת ביטחון תזונתי באמצעות 126 אלף חבילות סיוע לפי החלוקה הבאה: 27,500 מנות לאוכלוסייה הנמצאת במסגרות רווחה, תוספת ישירה של כ-75 אלף תלמידים למפעל ההזנה ביישובים באשכול 1-5, הגדלת סבסוד ל-82 אלף תלמידים נוספים וסיוע במזון ל-24 אלף משפחות.

מפעל ההזנה

מפעל ההזנה במסגרות חינוך יקבל תוספת של 110 מיליון שקל, מהלך שיאפשר הוספת כ-75 אלף תלמידים והוזלת השתתפות העצמית ל-82 אלף תלמידים. אלו יתווספו ל-145 אלף תלמידים הנכללים בתכנית ההזנה שפועלת כיום.

חלוקת מזון

סיוע למשפחות במשבר על ידי חלוקת מזון באמצעות משרד הרווחה. תוספת של 90 מיליון שקל. 60 מיליון שקל – סיוע ותמיכה למשפחות במשבר מתמשך ו-30 מיליון שקל – חלוקת כרטיסים חודשיים לרכישת סל מוצרים, מיועד למזון בלבד, לא כולל אלכוהול וטבק.

מתן ארוחות חמות במסגרות הרווחה באמצעות משרד הרווחה. תוספת של 30 מיליון שקל:
1. 12,000 קשישים ניצולי ופליטי שואה הדרים במקבצי דיור (שת"פ עם משרד הקליטה).
2. 6,000 קשישים חסרי עורף משפחתי המבקרים במועדונים מועשרים.
3. 8,000 בעלי צרכים מיוחדים המועסקים במפעלים מוגנים.
4. 1,500 נערים במסגרות יום של נוער בסיכון.

שר האוצר, יאיר לפיד: "הצעד שיוצא היום לדרך ייתן עוד יותר מ-100 אלף ארוחות חמות ביום למי שהכי זקוק להן, יגדיל את הסבסוד ל-82 אלף ילדים נוספים ויסייע ל-24 אלף משפחות המצויות במשבר תזונתי. המלחמה בעוני מתחילה קודם כל ביציאה לעבודה ובעידוד התעסוקה. אחד מתפקידינו המרכזיים כמדינה הוא לסייע להורים שיוצאים לעבוד. זה מה שאנחנו עושים היום, כך עשינו עם הפעלת בתי הספר של החופש הגדול, שיעניקו מסגרות חינוכיות כבר ביולי הקרוב ליותר מ-250 אלף ילדים. תפקידנו לדאוג לזה שלא יהיה במדינת ישראל אפילו ילד רעב אחד. אנחנו עוד לא שם, אבל אנחנו בדרך, ואנחנו נקיים את שהבטחנו. אם נצטרך עוד משאבים כדי למנוע רעב מילדים, יהיו עוד משאבים, כי זו חובתנו."

שר הרווחה מאיר כהן
שר הרווחה מאיר כהן

"מסעד לרווחה"

שר הרווחה, מאיר כהן: "היום אנחנו מציגים פרויקט שמחדד את המעבר של המשרד אותו אני מוביל, מסעד לרווחה. אנו נעשה זאת באמצעות שני כלים מרכזיים, תמיכה כפי שאציג בפרויקט הביטחון התזונתי והעצמה כפי שנראה בפרויקטים אותם אציג בחודשים הקרובים.

"כחלק מתפיסה זאת, וכפי שהתחייב שר האוצר, אנחנו נחזיר את התקציב שקוצץ בקצבאות הילדים, ישירות לאותן המשפחות ולצרכים הנדרשים. תוספת של 200 מל"ש, היא תחילתו של תהליך זה, שבו אנחנו מאתרים אנשים הזקוקים לתמיכה ומעניקים להם את הצרכים החשובים והבסיסיים ביותר"

שר החינוך שי פירון
שר החינוך שי פירון

ארוחה לילדים

שר החינוך, שי פירון : "אנחנו עושים היום צעד נוסף ומשמעותי לצמצום הפערים החברתיים. אסור לנו להשלים עם מצב בו ילד נשאר רעב ומאחור בגלל אוכל. אני מאמין, כי מתן ארוחה חמה לעוד עשרות אלפי תלמידים ממשפחות חלשות ונוער בסיכון , תעניק להם הזדמנות אמיתית ומשמעותית, להתפנות ללמידה, למצות את יכולותיהם האישיות כדי להצליח".

שרת הבריאות יעל גרמן
שרת הבריאות יעל גרמן

"צמצום המזון התעשייתי"

שרת הבריאות, יעל גרמן: "בטחון תזונתי הוא ערך מנחה עבורנו. משרד הבריאות יקפיד מעבר לקלוריות גם על ערכו התזונתי של המזון, בין היתר: באמצעות צמצום המזון התעשייתי, בהקפדה על פירות וירקות, בהקפדה על לחם מלא, בצמצום כמויות הנתרן במזון ושומן הטראנס וכמובן גם בגיוון המזון ובהגשת מים ובהתאמתו לאוכלוסיות השונות בהתאם לגיל: בהתאמה לילדים, לקשישים ולמשפחות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן