Skip to content

ועדי העובדים למלונות: הורידו מחירים לפסח

ועדי העובדים המרכזים 63% מהפעילות של תיירות הפנים בישראל, יוצאים בקריאה חד משמעית להנהלות בתי המלון בארץ להחזיר את מחירי הנופש בפסח לשפיות ולהוריד מחירים, ולא ייאלצו להעביר את פעילות הנופש הארגוני לחו"ל; 72% מוועדי העובדים החליטו שטרם הגיעה השעה להפסיק את החרם על טורקיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אזור המלונות באילת. כשמחירי המלונות עולים לציבור הרחב, הם עולים גם לוועדים. (צילום: עירית רוזנבלום)
אזור המלונות באילת. כשמחירי המלונות עולים לציבור הרחב, הם עולים גם לוועדים. (צילום: עירית רוזנבלום)

ועדי העובדים יוצאים במסר חד משמעי להנהלות בתי המלון בארץ: החזירו את מחירי הנופש בפסח לשפיות או שלא תראו אותנו. ועדי העובדים המרכזים 63% מפעילות תיירות הפנים בישראל אומרים שאם מחירי הנופש בפסח לא יחזרו לשפיות והמלונות יורידו מחירים, ייאלצו להעביר את פעילות הנופש הארגוני לחו"ל ואף יעודדו את העובדים היוצאים לנופש במסגרת פרטית להעדיף נופש בחו"ל.

קריאה חמורה זו נחשפה במסגרת סקר מקיף שערכה חברת ועדים המרכזת את הפעילות הכלכלית של ועדי העובדים בישראל, עם נעילת יריד התיירות לקבוצות שנערך בשבוע שעבר בתל אביב.

יעקב אלוש מנכ"ל חברת ועדים, מציין כי אמנם ועדי העובדים מקבלים מבתי המלון הנחות של עד 60% במחירי הנופש, אולם הנחות אלו תקפות רק לתקופות "מתות", ובכל מקרה הן נגזרות מהמחירון הרשמי, כך שאם המחיר הרשמי עולה – גם התעריפים לוועדי עובדים עולים בהתאמה.

אלוש מציין כי לקריאה זו הצטרפו מרבית הוועדים הגדולים בארץ בהם: ועד עובדי בנק לאומי, ועד הטכניון בחיפה, ועד עובדי קמ"ג, ועד עובדי חיפה כימיקלים, ועד עובדי משרד הכלכלה, ועד עובדי אלביט מערכות, ועד עובדי אל על, ועד עובדי בזק, ועד עובדי נמל חיפה, ועד עובדי אגד ורבים נוספים.

מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה: "ועדי העובדים זוכים למחירים מיוחדים, להנחות של עד 60% בבתי המלון ולהטבות רבות. הוועדים מהווים דוגמה לצרכנות נבונה, שכן באופן מסורתי ולאורך השנים הם בלאו הכי כמעט ולא מגיעים למלונות בארץ בתקופות של תפוסות שיא: ובעיקר הם לא מגיעים לבתי המלון בפסח, בסוכות ובאוגוסט. משום כך, תמוהה לגמרי קריאת מנכ"ל חברת ועדים".

בתגובה נאמר עוד כי אין ספק שוועדי העובדים לא באמת רוצים לפגוע בפרנסת חבריהם, עובדי המלונות. "קשה להאמין שהם רוצים שרמות השכר בארץ תהיינה נמוכות כמו של עובדי בתי המלון בטורקיה ובאתרי תיירות אחרים באגן הים התיכון, גם כאשר שכר עובדי המלונות משולם מהמחיר שעולה לאורח חדר בבית מלון. ויש עוד לזכור כי במשמרות החג – יש תוספות שכר. מלונאי ישראל, שנאבקים בהוצאות רגולציה חריגות בהשוואה לעולם וביוקר המחייה, עד כדי כך שתפעול מלון של 200 חדר בארץ עולה יותר מכפליים מתפעול בית מלון זהה במערב אירופה, ימשיכו להציע מגוון מחירים לקהלים שונים לאורך השנה, לרבות בחג פסח".

בהתאחדות הוסיפו כי "בכל מקרה, הנתונים בשטח מלמדים על שיאים בתיירות הפנים בבתי המלון. בשנת 2013 נרשם מספר שיא של 12.8 מיליון לינות ישראלים במלונות".

טורקיה לא

הסקר, שהקיף 360 ראשי ועדים בחתך מייצג, מצא עוד כי 90% מוועדי העובדים דיווחו שלמרות המצב הכלכלי, לא תהיה פגיעה בפעילות הנופש הארגוני וכי הם נערכים לפעילות שיא שתתחיל בפסח ותסתיים בחגי תשרי. על פי הסקר, 45% ממקומות העבודה הגדולים מסבסדים לעובדים 35%-100% מעלות הנופש.

עוד עולה מהסקר כי יעדי הנופש יהיו השנה: ארצות הברית, ספרד וצרפת. גם איי יוון ממשיכים להוות אתרים נופש פופולאריים בעיקר לנופשונים קצרים.

בנוגע לנופש בטורקיה, החליטו 72% מוועדי העובדים שעדיין לא הגיעה השעה להפסיק את החרם על אתרי הנופש של טורקיה וכי גם השנה הם לא יוציאו עובדים לנפוש שם.

ככר טיימס - הטיימס סקוור - בניו יורק. מככבת אצל הוועדים. (צילום: צבי זינגר)
ככר טיימס - הטיימס סקוור - בניו יורק. מככבת אצל הוועדים. (צילום: צבי זינגר)

איפה ינפשו העובדים בפסח:

עובדי הקריה למחקר גרעיני (קמ"ג) ינפשו ביוון, קפריסין ואירופה הקלאסית
עובדי טבע תעשיות ינפשו באמסטרדם ורודוס
עובדי עיריית באר שבע יצאו לסין ולברצלונה
עובדי איכלוב יטיילו באמריקה ואירופה הקלאסית
עובדי אגד לפולין ופראג
עובדי בנק הפועלים ינפשו במספר יעדים בעיקר צרפת וספרד
עובדי משרד ראש הממשלה ייצאו לארצות הברית
עובדי משרד הביטחון לרודוס וורונה
עובדי מכון וולקני למרוקו וברצלונה
עובדי תנובה לפלמה, רודוס וכרתים
מורשי החתימה של הבנק הבינלאומי יצאו ליוון
עובדי משרד הכלכלה ייצאו ליוון
גמלאי התעשייה האווירית ינפשו בספרד
עובדי הילטון תל אביב ינפשו בתאילנד
עובדי בנק לאומי ינפשו בברצלונה
עובדי עיריית חיפה ייצאו לרומניה, ברצלונה וגם להפלגות באגן הים התיכון
עובדי רפאל ייצאו לברלין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן