מ-2015 קבלת הנוסעים בנתב"ג תהיה אוטומטית

דלפקי ודיילי הצ'ק אין ייעלמו ובמקומם יופעלו עמדות בידוק עצמי ממוחשבות (קיוסקים), שבהם יינתנו שוברי עליה למטוס, תגים למזוודות, ששליחתם למטוס תתבצע בדלפקי מסירת מזוודות אוטומטיים

Print Friendly

משנת 2015 יכול מהפך בקבלת נוסעים לטיסה של נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג). דלפקי ודיילי הצ'ק אין ייעלמו מאולמות קבלת הנוסעים ובמקומם יוצבו עמדות ממוכנות (קיוסקים) ממוחשבים, שבאמצעותם ירשמו הנוסעים לטיסה, יקבלו שוברי עליה למטוס (Boarding pass), תגים למזוודות ולשלחם ליעדם בדלפקי שליחת מזוודות אסטמטיים (Baggage drop-off). בשלב ראשון תיושם השיטה רק בטרמינל 3. שיטה זו מתופעלת היום במתקדמים בנמלי התעופה בעולם.

דלפקי קבלת נוסעים לטיסה בשירות עצמי של חברת יונייטד בארה"ב

דלפקי קבלת נוסעים לטיסה בשירות עצמי של חברת יונייטד בארה"ב

אוטומציה עד לכניסה למטוס

בכנס שהתקיים בשבוע שעבר, שבו השתתפו כ-100 בכירי ומנהלי חברות התעופה הפועלות בנתב"ג בישר מנהל נתב"ג שמואל זכאי, כי: "בנמל התעופה בן גוריון, כבמתקדמים בנמלי התעופה בעולם, יבוצע הרישום לטיסה באמצעות עמדות ממוכנות, שיחליפו את דלפקי הרישום לטיסה (צ'ק אין), במטרה לאפשר לנוסעים הליך רישום לטיסה בשירות עצמי ממוחשב, מהכניסה לטרמינל ועד לשער העלייה למטוס".

על פי ההחלטה תעבור רשות שדות התעופה (רש"ת), החל משנת 2015, להליך רישום טכנולוגי ממוחשב מלא. הרישום לטיסה והנפקת כרטיס העלייה למטוס יבוצעו בכל הטיסות היוצאות מנתב"ג בקיוסקים שיאפשרו לנוסעים לקבל שוברי עליה למטוס, להוציא תגי יעד למזוודה ולאחר מכן לשלחם בדלפקי שליחת מזוודות (Baggage drop-off).

בטרמינל 3 יותקנו עבור הנוסעים היוצאים מנתב"ג עמדות בידוק לשירות עצמי אליהן יתווספו עמדות שליחת מזוודות ממוכנות. הרישום לטיסה יכלול: סריקת דרכון, ביצוע הליכי צ'ק אין במערכת של חברת התעופה שבה הנוסע טס וקבלת שובר עלייה למטוס. דלפקי הרישום יאפשרו הוצאת תג יעד לתיוג המזוודה ושליחתה האוטומטית.

שליחת המזוודות תתבצע בעמדות הפקדת מזוודות ממוחשבות שיתממשקו עם מסועי מערכת מיון המזוודות, בקרת השינוע ומעבר דרך מערכת HBS, שנועדה להחליף את שיטת הבדיקה הביטחונית הקיימת, המבוססת על תשאול הנוסעים וסינונם על פי רמת הסיכון הפוטנציאלי. מערכת זו אמורה להתחיל לפעול הקיץ אם הניסויים המתבצעים בה יסתיימו.

מערכות גיבוי

לדברי רש"ת, כל המערכות העתידיות האלה תהיינה מגובות למקרים של תקלות חשמל או מחשב. כמו כן לכל הנוסעים הנעזרים, כמו עיוורים ומתקשים בהפעלת מערכות ממוחשבות, תינתן עזרה של ידי דיילי חברות התעופה.

גידול תנועה בולט

מנהל נתב"ג שמואל זכאי ציין, כי "התעופה האזרחית במדינת ישראל מובילה בקצב הגידול באירופה. אנחנו אחד מחמשת נמלי התעופה הגדולים באירופה בשיעור הגידול בתנועת הנוסעים. ב-2013 גדלה תנועת הנוסעים בנתב"ג ב-8.6% (אחוזי הגידול המקובלים בתעופה בעולם נעים בין 1% – 3% ). מגמת גידול דרמטית זו משתווה לנמלי Hub הגדולים ביותר באירופה, והאופיינית לנמלי תעופה במדינות בהן נחתם הסכם השמיים הפתוחים. בקצב גידול דרמטי שכזה מיכון הטרמינל יאפשר להיענות לאתגר הגידול בתנועת הנוסעים תוך מיכון מלא של טרמינל 3, שיאפשר גם חיסכון והתייעלות לחברות התעופה".

Print Friendly

על אודות עמי אטינגר

עורך חדשות ב"דבר", "ידיעות אחרונות" ו-25 שנה עיתונאי ב"מעריב" בתפקידים: עורך חדשות, עורך כלכלי, רכז כתבים וכתב לענייני תעופה, תיירות ותעשיות ביטחוניות
פוסט זה פורסם בקטגוריה ב, תעופה, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.