Skip to content

יעלון דן בגרמניה על רכישת כלי שייט להגנת אסדות הגז

שר הביטחון נפגש הבוקר בברלין עם שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון דר ליין. לאחר מכן ביקר השר בפרלמנט הגרמני ונפגש עם חברי ועדות החוץ וההגנה. בפגישותיו אמר כי במזרח התיכון תהיה חוסר יציבות כרונית גם בשנים הבאות: "אני לא חושב שאזכה לראות בימי חיי דמוקרטיה בעולם הערבי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפגש הבוקר בברלין עם שרת ההגנה של גרמניה, אורסולה פון דר ליין – ודן אתה, בין השאר, בהצטיידות צה"ל בכלי שייט לטובת הגנת אסדות הגז.

שר הביטחון יעלון סוקר משמר כבוד גרמני (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
שר הביטחון יעלון סוקר משמר כבוד גרמני (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

במהלך הפגישה דנו השניים ביחסים בין המדינות ובשיתופי הפעולה הביטחוניים בין גרמניה לישראל. שר הביטחון איחל הצלחה לשרת ההגנה עם כניסתה לתפקידה החדש. לאחר מכן ביקר שר הביטחון בפרלמנט הגרמני ונפגש עם חברי ועדות חוץ וההגנה של גרמניה.

במהלך הפגישה אמר שר הביטחון יעלון:  "היחסים בין גרמניה וישראל מיוחדים, ואנו מעריכים מאוד את שיתוף הפעולה בין המדינות כמו גם את התמיכה והסיוע שמעניקה גרמניה לישראל. עם העבר האפל ברקע, כיום גרמניה וישראל חולקות ערכים משותפים ואינטרסים הדדיים, ועלינו להמשיך לחלוק את דעותינו לטובת עתיד העולם, ולהתמודד ביחד עם האתגרים. גרמניה וישראל הן שתי דמוקרטיות שמאותגרות בידי איומים דומים".

בהמשך אמר שר הביטחון: "המצב במזרח התיכון מורכב מאוד וחסר יציבות, ואנו צופים שתהיה חוסר יציבות כרונית גם בשנים הבאות. אנחנו תומכים גדולים בדמוקרטיה והלוואי שהיו סביבנו עוד דמוקרטיות, אבל אני לא חושב שאזכה לראות בימי חיי דמוקרטיה בעולם הערבי. יש לנו ניסיון מהזירה הפלסטינית, בעזה, שם חמאס ניצח בבחירות אבל אין בה דמוקרטיה. זה מה שקרה גם במצרים עם האחים המוסלמים, וגם שם העם המצרי הבין שלא תהיה דמוקרטיה ושמצבו לא ישתפר, ולכן יצא לרחובות. בסוריה איננו רואים שבשאר אסד מביס את האופוזיציה, ואיננו רואים גם שהאופוזיציה מביסה את אסד. אסד שולט עתה בארבעים אחוזים מסוריה.

"המשטר האיראני הוא הגורם המרכזי לחוסר היציבות במזרח התיכון, ומעבר לו. האיראנים מעורבים בכל סכסוך במזרח התיכון, והם מפיצים טרור גם בדרום אמריקה, באסיה ובאפריקה, ושולחים זרועות גם לאירופה. מדובר במשטר משיחי-אפוקליפטי, ולכן בדרך זו או אחרת תכנית הגרעין שלו חייבת להיעצר, אחרת זה יהפוך לסיוט עבור המזרח התיכון והעולם כולו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן