Skip to content

פורשה P1 חשמלית בת 118

פרדיננד פורשה תכנן וייצר את הרכב הראשון שלו, P1, כבר בשנת 1898 כשהוא בן 23 בלבד. הפורשה מס' 1 הוא חשמלי ומוצג לראשונה במוזיאון פורשה שבשטוטגרט גרמניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתכנן הרכב האגדי, פרדיננד פורשה, השאיר אחריו מורשת מוטורית אדירה החל מהחיפושית של פולקסווגן ועד מותג העל הקרוי על שמו, פורשה.

הרכב הראשון שתכנן פורשה, עוד בהיותו בן 23 בלבד, היה P1 חשמלי. יש לציין שה-P בשם הדגם הוא P של Porsche, כלומר זה פורשה מספר 1. כלי הרכב הראשוני ופורץ הדרך של פורשה היה מצויד במנוע חשמלי במשקל 130 ק"ג בלבד, שהפיק 3 כו"ס בדרך כלל ולעיתים הגיע גם ל-5 כו"ס.

המהירות המרבית שהפיק המנוע עם המרכב הספרטני שלו הייתה 35 קמ"ש וטווח הנסיעה המקסימאלי היה 80 ק"מ עם הסוללה המתוכננת לרכב זה.

בתערוכת המכוניות של 1899 בברלין, זכה 1P במירוץ הדגמה של כלי רכב חשמליים כאשר פרדיננד פורשה נוהג ברכב ועימו עוד שלושה נוסעים.

מוזיאון פורשה, שטוטגרט (צילום דני בר)
(צילום מסך)
(צילום מסך)

1P נחשף לקראת הצגתו במוזיאון פורשה שבשטוטגרט ומאפשר הצצה לטכנולוגיה כל כך חדשנית אבל עתיקה – רכב חשמלי ידידותי לסביבה עם ביצועים שלא מביישים כלי רכב של היום. מוזיאון פורשה חוגג בימים אלה חמש שנות פעילות והרכב החדש הוא אטרקציה נוספת המתוספת לתצוגה הקבוע במקום.

http://www.youtube.com/watch?v=RqpcdyW9Ffk

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן