Skip to content

חדש בארון המשקאות

עולם הכוהל הישראלי פורח מתמיד ומדי שבוע מתווספים עשרות מותגים חדשים: יינות, שיכרים, בירות, משקאות כהילים ואף ספרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עולם הכוהל הישראלי פורח מתמיד, ומדי שבוע מתווספים עשרות מותגים חדשים: יינות, שיכרים, בירות, משקאות כהילים ואף ספרים

מאת: שי שגב

לחובבי הכהילים בישראל, ובעיקר אלו שאינם פיכחים רוב היום, קשה להדביק את הקצב עם מגוון מותגי המשקאות הממשיכים להתווסף למדפי החנויות והברים השכונתיים. להלן סקירה קצרה של הכהילים החדשים.

ערק יירוס גולד

משקה אניס רענן, מודרני וייחודי, המיוצר בארץ תחת ביקורת קפדנית בשתי דרגות ייצור: כערק שכולל טעמים שונים ודרגת הגולד. בסיס הכוהל מופק משילוב של ענבים ודגנים והזיקוק הכפול  מעשיר את טעמי זרעי האניס המשובחים המתווספים למשקה. החבר'ה הירושלמים הצעירים שפיתחו אותו, קיבלו את המתכון מבעל קונדיטוריה ירושלמית ותיקה אשר התמחה בייצור משקאות אניס. הייחוד של ערק יירוס, שהוא עשוי מרכיבים טבעיים בלבד. 750 מ"ל, 45% כוהל, 45 שקל.

ערק יירוס גולד
ערק יירוס גולד

וודקה ואן-גוך קוקוס

הוודקה ההולנדית מגיעה לארץ בטעם חדש: קוקוס. טעם הקוקוס מקורי ומיוצר בעבודת יד בשיטת חליטה ייחודית כפולה, באמצעות רכיבים טבעיים וכוהל מחיטה, דגנים ו5% תירס, ליצירת הטעם הייחודי של המשקה. הוודקה מכילה 35% כוהל, ללא תמציות מלאכותיות, סוכרים או פחמימות. למותג מגוון של 18 טעמים ייחודיים בעולם, אולם בארץ משווקים שבעה טעמים, מלבד הקוקוס. 750 מ"ל, 220 שקל.

וודקה ואן גוך בטעם קוקוס
וודקה ואן גוך בטעם קוקוס

מדריך רוגוב ליינות ישראל

מעט לפני לכתו, הספיק מבקר היין האגדי של עיתון 'הארץ', דניאל רוגוב, להכניס תיקונים אחרונים במדריך. זהו מדריך רוגוב האולטימטיבי ליינות ישראל, בשל העובדה שהוא האחרון וגם המהדורה המקיפה ביותר של המדריך. רוגוב תיאר, מיין ודירג כמעט 2,500 יינות ביותר ממאה וחמישים יקבים ישראליים. במדריך מובאים דוחות בציר של העשור האחרון, סקירה היסטורית של היין הישראלי, ואף מפות של אזורי גידול של זני ענבים בארץ. במדריך אפשר לקבל מידע מקיף על היקבים, וכמו כן מופיעים בו פרטי התקשרות, מילון מונחים, מדריך לטעימות יין וגם תרשים דירוג לשימוש אישי. הספר באנגלית, 687 עמודים, 129 שקל.

כריכת ספרו האחרון של דניאל רוגוב - מדריך רוגוב
כריכת ספרו האחרון של דניאל רוגוב - מדריך רוגוב

יינות סנטה קרולינה מצ'ילה

ההיסטוריה של יקב "סנטה קרולינה" החלה בשנת 1875, כשבן האצולה הצ'יליאני, לואי פריירה קוטאפוס, הזמין קבוצת ייננים מצרפת, ואלו הביאו עמם גפנים צרפתיות ונטעו אותן בעמק מאיפו. כך הוקם היקב, הנקרא על שם קרולינה – אשתו של לואי פריירה, ומאז נחשב לאחד מחלוצי התעשייה המודרנית של היין בצ'ילה. היינות המיובאים לארץ צעירים, קלילים, לשתייה יום-יומית ובמחיר עממי: סוביניון בלאן / סמיון או קברנה סוביניון / מרלו (33 שקל). בסדרה הזנית ניתן למצוא: סוביניון בלאן, שרדונה, מרלו או קברנה סוביניון (37 שקל), ובסדרת העלית – קברנה סוביניון (50 שקל).

מבחר יינות סנטה קרולינה מצ'ילה
מבחר יינות סנטה קרולינה מצ'ילה

בירה בוטיק "אחוזת בית"

קונספט ייחודי ומרגש ממבשלת "אחוזת בית": בירות לאגר, קלילות לשתייה. המבשלה הוקמה בשנת 2010, והמבשלן (Brew master) הוא רועי כהן, לשעבר 'ברוהאוס'. כיום, מייצרת מבשלת "אחוזת בית" כ-100 אלף ליטרים בשנה, כאשר השאיפה היא להביא לכדי הכפלת כושר הייצור בתוך שנתיים. השמות המאוד תל-אביביים, ומותגי הבירות השונות ייחודים גם כן: רוטשילד, שינקין, אלנבי ושוק לוינסקי. הבירות מגיעות בבקבוקים של 500 מ"ל ומחירן בחנויות סביב 15 שקל לבקבוק.

בירת אלנבי ממבשלת אחוזת בית
בירת אלנבי ממבשלת אחוזת בית
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן