Skip to content

הסכם עבודה קיבוצי ראשון בקופת חולים מאוחדת

בהסכם כלולים 4,500 עובדים ותוקפו עד 31.12.2017. הוא משפר דרמטית את תנאי העסקה של העובדים וכולל תוספות שכר. ניסנקורן: "עובדי מאוחדת זכו לשיפור בשכרם, בפרט ברמות השכר הנמוכות". יו"ר הסתדרות המעו"ף: "עובדי הקופה יזכו בביטחון תעסוקתי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קופת חולים מאוחדת
קופת חולים מאוחדת

הישג חשוב להסתדרות ולעובדי קופת חולים מאוחדת: הסכם קיבוצי ראשון נחתם היום בין הנהלת הקופה לבין ועד העובדים וההסתדרות. הסכם זה אשר תוקפו עד ליום 31.12.2017, יחול על כ-4,500 מעובדי הקופה. ההסכם מגיע שלוש שנים לאחר התאגדותם של עובדי הקופה בהסתדרות ומהווה בשורה של ממש מבחינת שיפור תנאי העסקתם של העובדים.

תנאים בהסכם

במישור הכלכלי, הישגו החשוב של ההסכם הקיבוצי עוסק בתוספות שכר, בפרט בקרב עובדים המשתייכים לרמות השכר הנמוכות בקופה. כל עובדי הקופה אשר השלימו 5 שנות עבודה מיום תחילת עבודתם במאוחדת, ומשכורתם נמוכה מ-5,000 ש"ח, יהיו זכאים לתוספת שכר חודשית בסך 500 ₪. עובדים שמשכורתם היא בין 5,000 ₪ ל-7,500 ₪ יקבלו תוספת של 400 ₪, ועובדים שמשכורתם גבוהה מ-7,500 ₪ יקבלו 350 ₪ תוספת. יצוין כי עובדי הקופה שמשכורתם גבוהה מ-20 אלף ₪ לא יקבלו תוספות שכר.

עובדי הקופה אשר טרם השלימו 5 שנות עבודה, יהיו זכאים לתוספת שכר חודשית בגובה 100 ₪. בנוסף לתוספות השכר המיידיות, שכרם של כלל העובדים שעליהם חל ההסכם, יתעדכן במהלך תקופת ההסכם גם בהתאם להסכמי מסגרת ארציים שייחתמו מעת לעת במגזר הציבורי, זאת בכפוף לאישור הממונה על השכר.

כמו כן, כל העובדים אשר החלו לעבוד בקופה לפני אוקטובר 2013 ומועסקים בהיקף של חצי משרה ומעלה, יקבלו מענק חד פעמי בסך של 1,200 ₪. המענק ישולם לעובדים במשכורתם הקרובה.

בנוסף לשיפור שכרם של עובדי הקופה, ההסכם הגדיל גם את מכסת ימי החופשה מעל לקבוע בחוק. כך לדוגמה, עובדים שעובדים חמישה ימים בשבוע, יהיו זכאים ב-2014 ל-17 ימי חופשה בשנה. עובדים אשר שבוע עבודתם עומד על שישה ימים ייהנו השנה מ-20 ימי חופשה. מכסת הימים צפויה להעלות ב-2015 וב-2016 כאשר מ-2016 ואילך, מכסת ימי החופשה של עובד בשבוע עבודה בן שישה ימים, תעמוד על 26 ימים בשנה. כל עובד יהיה רשאי לצבור עד 55 ימי חופשה לשבוע עבודה בן 5 ימים או 65 ימים לשבוע עבודה בן 6 ימים.

ימי הבראה

החל מ-2016, כל עובדי הקופה יהיו זכאים גם לימי הבראה בהתאם למכסה שחלה בשירות המדינה. כך למשל, עובדים שוויתקם הוא בין 4 ל-10 שנים ייהנו מ-9 ימי הבראה שהתעריף שלהם יהיה בהתאם לנהוג בשירות המדינה. כמו כן, החל מ-2015, כל עובד שעדיין לא נהנה מכך, יהיה זכאי לביצוע הפרשות לקרן השתלמות על פי בחירתו, החל מהיום הראשון לעבודתו בקופה וזאת בשיעורים של 7.5% על חשבון המעסיק ו-2.5% על חשבון העובד.

קביעות

בהיבט הארגוני של ההסכם, כל עובדי הקופה אשר במועד חתימת ההסכם מועסקים במאוחדת למעלה משנתיים, יקבלו באופן מיידי מעמד של עובדים קבועים. 24 חודשי ניסיון זה פרק הזמן הנדרש כדי לקבל מעמד של קביעות בקופה. במקרה של פיטורים, ההסכם מגדיר הליך מסודר שבו נציג ועד העובדים יהיה חבר בוועדת השימוע ויוכל להביע את דעתו בפני חברי הוועדה. במידה וההחלטה על פיטורים תתקבל על אף התנגדות ועד העובדים, הנושא יועבר לדיון בין סמנכ"ל משאבי אנוש בקופה לבין ראש החטיבה בהסתדרות ובמידה לא תושג הסכמה גם בדרג זה, ההחלטה לפיטורי העובד עוברת לדיון בין מנכ"ל הקופה לבין יו"ר הסתדרות המעו"ף.

פנסיה

ההסכם קובע גם הגדלת הפרשות לפנסיה מהשכר המבוטח, כך ששיעור ההפרשה מהשכר המבוטח יגיע ל- 20.5ֵ אחוז החל ביום 1.7.2015.

משרות בכירות

בשורה נוספת שמביא ההסכם לעובדי הקופה היא קדימות לעובדי הקופה בהתמודדות למשרות בכירות. פתיחת משרות ניהוליות במרפאות ובמכונים תפורסם תחילה לעובדי הקופה בלבד, ורק אם לא יימצא מועמד מתאים לאיוש המשרה מתוך עובדי הקופה, תהיה הקופה רשאית לפרסם מכרז חיצוני.

היבט ארגוני נוסף של ההסכם עוסק באפשרות הקופה לנייד עובדים מתפקידם או מיחידה מסוימת בהתאם לצרכי העבודה. על פי ההסכם הקופה לא תוכל לנייד עובדים ברדיוס שעולה על 30 ק"מ ממקום עבודתם הקודם.

ארנון בר דוד
ארנון בר דוד

ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף, אמר היום: "זהו הסכם היסטורי לעובדי קופת חולים מאוחדת שעד לרגע חתימת ההסכם עבדו בחשש לביטחונם התעסוקתי. החל מהיום העובדים יכולים להרים את הראש בגאווה וזאת מתוך ידיעה שיש בידם הסכם קיבוצי שמעגן ומשפר את תנאי השכר והתנאים הסוציאליים. אני מברך את הוועד ואת העובדים על הנחישות וההתמדה, עוד ברצוני לברך את הנהלת הקופה שבכוחות משותפים הסכם זה יצא לאור. ההסתדרות תעמוד לצד העובדים ותמשיך לחזק את מעמדם".

אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן

אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר: "במסגרת ההסכם עובדי מאוחדת זכו לשיפור בשכרם, בפרט ברמות השכר הנמוכות. ההסכם עוזר לחזק את ביטחונם התעסוקתי של העובדים ומהווה דרך לצמצום פערים בחברה הישראלית. אני מברך את ארנון בר-דוד על המוגמר ומחזק את ידי הוועד. ההסתדרות תמשיך לפעול במלוא עוצמתה, בכל החזיתות, על מנת שיותר ויותר עובדים ייהנו מתנאי העסקה הוגנים, ראויים ומכובדים".

יו"ר הוועד שלה ונטורה אשכנזי
יו"ר הוועד שלה ונטורה אשכנזי

שלה ונטורה אשכנזי, יו"ר ועד העובדים בקופ"ח מאוחדת, אמרה היום: "שלוש שנים אחרי שהודענו על היציגות, אני שמחה שעובדי מאוחדת נכנסים לעידן חדש וטוב יותר ביחסי העבודה בקופה. אני גאה בהישגים שלנו בהסכם הקיבוצי. כל עובדת ועובד במאוחדת יודעים היום שיש מאחוריהם ועד חזק שדואג לשמור עליהם ולשפר את זכויותיהם".

 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן