Skip to content

שגריר הונגריה לנשיא פרס: גילויי האנטישמיות הם של מיעוט

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיבל היום כתבי האמנה מארבעה שגרירים חדשים בישראל. שגרירה החדש של הונגריה הבטיח: "הונגריה נלחמת בגילויי האנטישמיות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"היחסים בין העם היהודי בישראל ובהונגריה מלאי היסטוריה. גילויי אנטישמיות כיום על ידי מיעוט בהונגריה הם גזעניים והונגריה נלחמת בהם. תפקידי כשגריר למצוא את הגשר בין המדינות ולאחד בין העמים".

כך אמר היום שגרירה החדש של הונגריה, ד"ר אנדור נאג', לנשיא המדינה שמעון פרס. ביחד עם שגריר הונגריה הגישו גם שגרירי סרביה, טורקמניסטן ומיקרונזיה את כתבי האמנה שלהם לנשיא המדינה שמעון פרס, עם כניסתם כשגרירים של מדינותיהם בישראל.

שגריר הונגריה ונשיא המדינה."גילויי האנטישמיות בהונגריה - ע"י מיעוט" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
שגריר הונגריה ונשיא המדינה."גילויי האנטישמיות בהונגריה - ע"י מיעוט" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

בפגישותיהם המדיניות עם הנשיא, הביעו השגרירים את תקוותם לחיזוק היחסים והרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות ואמרו: "אנו מלאי ציפייה להגשים את יחסי הידידות בין המדינות בשיתופי פעולה כלכליים, טכנולוגים ומדיניים. ישראל מדינה נפלאה – זהו זכות גדולה להיות שגרירים כאן". שגריר מיקרונזיה הנכנס הדגיש כי מדינתו הינה חברת אמת של ישראל ואמר: "מיקרונזיה עומדת לצד ישראל בפורומים הבינלאומיים ואנו נמשיך לעשות כך, אני מייצג מדינה קטנה שהינה חברה גדולה של ישראל".

הפתעת הבוקר הייתה כשרעיית שגריר סרביה שוחחה עם נשיא המדינה והפתיעה אותו בעברית הרהוטה, אותה רכשה במהלך לימודיה באוניברסיטת תל אביב בעבר במסגרת אולפן, ואמרה "אני שמחה מאד להיות בישראל ולדבר שוב עברית". באווירה זו, בתו של השגריר קיימה מחווה מקורית כשהצטרפה לאביה לחתימה בספר האורחים הנשיאותי.

הנשיא ברך את השגרירים החדשים והדגיש כי מדינת ישראל תעשה כל שביכולתה בכדי לסייע להם להרחיב את שיתופי הפעולה: "ברוכים הבאים לישראל ברוכים הבאים למשפחה. אני בטוח כי תמצאו בישראל חברים וידידים אשר יסייעו לכם לקדם את שיתופי הפעולה בין המדינות. אנא ראו בבית הנשיא בית פתוח וידידותי בכל תחום לו תזדקקו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן