Skip to content

תינתן עדיפות ליבואנים קטנים ובינוניים בשוק מוצרי החלב

בהנחיית השר בנט, ישנה משרד הכלכלה את הקריטריונים לקבלת הקצאות ליבוא אבקות חלב וחמאה הפטורות ממכס, ויעניק עדיפות לשיקולים התומכים בעידוד התחרותיות בשוק מוצרי החלב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר הכלכלה נפתלי בנט
שר הכלכלה נפתלי בנט

שר הכלכלה ויו"ר הקבינט לטיפול ביוקר המחייה, נפתלי בנט, הנחה את ועדת המכסות במינהל התעשיות שבמשרד הכלכלה, לפעול לעדכון הקריטריונים לחלוקת הקצאות מתוך המכסות הפטורות ממכס ביבוא של אבקות חלב וחמאה לישראל. השר הורה לוועדה להעניק משקל מכריע לשיקולים התומכים בעידוד התחרותיות בשוק מוצרי החלב בעת חלוקת ההקצאות למכסות הפטורות ממכס.

ההנחיה תיושם בעת חלוקת ההקצבות

יבואנים קטנים ובינוניים בשוק מוצרי החלב, שיתמודדו על מכסות יבוא אבקות חלב וחמאה פטורות ממכס, יזכו לעדיפות על פני שחקנים גדולים בענף, בעקבות שילוב שיקולי עידוד תחרותיות כבעל משקל מכריע בדיוני הועדה לקביעת הזוכים בהקצאות. ההנחיה תיושם כבר בחלוקת הקצאות לשנת 2014.

בקרוב פתיחת מכסות יבוא ליוגורט, חלב ושמנת

שר הכלכלה, נפתלי בנט: "אנו ממשיכים לפעול להורדת יוקר המחייה בישראל ומכריזים על רפורמה נוספת בחלוקת המכסות לייבוא אבקות חלב הפטורות ממכס. השינוי בקריטריונים צפוי להגביר את התחרותיות בשוק החלב ולספק בידי היצרנים והיבואנים הקטנים את הכלים להתמודד טוב יותר בתחרות אל מול השחקנים הגדולים השולטים בשוק. בנוסף, כבר בשבועות הקרובים, נקדם רפורמה במשק החלב ונפתח מכסות יבוא חדשות במכס מופחת בשורה של מוצרי חלב בהם יוגורט, חלב ושמנת וכמות נוספת לחמאה. אנו מצפים שמהלך זה יסייע לתחרות בשוק וכן לתחרות על ליבו וכיסו של הצרכן".

להקל על יבואנים קטנים ובינוניים

מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג הוסיף: "המהלך נועד להקל על יבואנים, סוחרים ויצרנים – במיוחד קטנים ובינוניים – שיתחרו בתאגידים והחברות הגדולות. מדובר בשינוי משמעותי, המתבצע באמצעות כלי חשוב המתיר יבוא מוצרי מזון במכס מופחת או ללא מכס כלל. משרד הכלכלה – כמשרד הממשלתי האמון על קידום התחרותיות והפחתת יוקר המחייה – ימשיך לקדם את המהלכים לעידוד התחרותיות והורדת יוקר המחיה בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן