Skip to content

כנס בראשות מיכאל בן ארי לכבוד ספיר סבאח יתקיים בטבעון

איום בתביעת נזיקין ותמיכת האגודה לזכויות האזרח בזכותם של פעילי ימין קיצוני לקיים את האירוע, גרמו למועצת קריית טבעון להסיר את התנגדותם לקיום הכנס. מיכאל בן ארי: "במועצה הבינו שהמהלך הבריוני לסתום פיות על ידי הפרת חוזה ואיום כלפי בעלי האולם אינו תואם חברה דמוקרטית וגם יעלה להם ממון רב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כנס הוקרה לכבוד ספיר סבאח בת ה-17, תלמידת התיכון בטבעון, יתקיים ביום ראשון הקרוב. ראש המועצה המקומית, דוד (דודי) אריאלי, הסיר את התנגדותו לקיום האירוע במועדון השייך למועצה. "שינינו את עמדתנו לא לפני שקיבלנו התחייבות כי בפרוספקט החדש שייצא יבוטלו האמירות המסיתות נגד אדם ורטה. כמו כן, הובטח שהכנס יתמקד בתמיכה בספיר ובעמדותיה ולא בגינוי ורטה", הגיבה מועצת טבעון לשאלת מגפון.

מארגן הכנס, ד"ר מיכאל בן ארי, הגיב: "בעקבות מכתב תביעה של עו"ד בן גביר על הפרת חוזה, הבינו במועצה שהמהלך הבריוני לסתום פיות על ידי הפרת חוזה ואיום כלפי בעלי האולם אינו תואם חברה דמוקרטית וגם יעלה להם ממון רב".

איים בתביעת נזיקין - איתמר בן גביר (צילום מיכאל בן ארי)
איים בתביעת נזיקין. איתמר בן גביר (צילום מיכאל בן ארי)

הפרשייה הזו התעוררה לאחר שבן ארי ופעיל ימין מטבעון, משה בן שמעון, פנו ביום ראשון השבוע למזכירת מועדון באולם "שלהבת" בטבעון וסיכמו איתה על קיום אירוע הצדעה לכבוד התלמידה שיצאה נגד המורה לאזרחות אדם ורטה, שהטיף לטענתה נגד מוסריותו של צה"ל בשיעור אזרחות. הם נענו בחיוב והאירוע נקבע ליום ראשון הקרוב. למחרת היום נודע הדבר לראש המועצה והוא הודיע כי הוא מבטל את קיום האירוע באולם. 

במכתב הסבר לביטול האירוע שכתבו חברי מועצת טבעון נאמר: "אנו לומדים מתכני המודעה המזמינה לאירוע כי לכאורה מדובר במתן במה להתבטאויות כהניסטיות פוגעניות הגובלות בהסתה ועלולות להוביל להתלהמות יצרים מיותרת". הם הוסיפו: "כבר ראינו בעבר לאן הסתה עלולה להוביל ואנו לא ניתן לזה יד. על כן האירוע מבוטל". עוד נאמר בהודעת המועצה כי "אדם ורטה אינו בוגד! הוא אזרח נאמן ומורה משובח".

נאלץ להסיר את התנגדות - דוד אריאלי (צילום: אתר המועצה)
נאלץ להסיר את התנגדות - דוד אריאלי (צילום: אתר המועצה)

מכתב אזהרה נשלח לראש מועצה על ידי עורך דין איתמר בן גביר, בו הודיע כי אם הכנס יבוטל ולא יתקיים במועד, תיתבע המועצה בבית משפט בגין הפרת חוזה. באופן מפתיע, הגיבה לנושא גם האגודה לזכויות האזרח באמצעות עו"ד אבנר פינצ'וק, שכתב כי "רשות מקומית אינה רשאית לבטל אירוע רק בשל הסתייגות מתכניו. בניגוד לדברים שפורסמו בשם ראש מועצת קרית טבעון, ההזמנה לאירוע, על אף הטון המתלהם, איננה הסתה לאלימות". עקב כך החליטה המועצה לאשר אמש את קיום האירוע.

במכתבו לראש המועצה כותב בן גביר כי אם והכנס לא יתקיים, תוגש תביעה לתשלום נזיקין בסך 100 אלף שקלים לפחות. בדף הפייסבוק של האירוע נכתב על ידי המארגנים כי בכסף שיתקבל מהמועצה יערך אירוע גדול ושמח יותר "לכבודה של התלמידה הגיבורה".

במועצה המקומית הסבירו את הסרת ההתנגדות בעמדת האגודה לזכויות האזרח שלדבריהם "מפתיעה אותנו ואנו חולקים עליה נחרצות", אבל "יחד עם זאת אנו מכבדים את ההחלטה. האגודה היא גוף ותיק ומוערך והדבר האחרון שניתן לחשוד בו ולומר עליו הוא שיש לו אוריינטציה פוליטית הזהה לעורכי כנס ההוקרה. מכיוון שכך, אנו מוצאים לנכון לשנות את עמדתנו ולהתיר את הכנס". עוד מציינים במועצה כי עמדתם שונתה "לא לפני שקיבלנו התחייבות כי בפרוספקט החדש שייצא יבוטלו האמירות המסיתות נגד אדם".

1 Comment

  1. גידי
    6 בפברואר 2014 @ 13:00

    אין לתת במה לקיצונים ,האם ספיר בכלל מזדהה עימם…?
    באותה מידה אין לתת במה לכנס בעד המורה !!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן