Skip to content

הוקפאו כל הכספים לכל הישיבות

ההנחיה של שר האוצר יאיר לפיד לעצור את העברת הכספים, כולל הכספים שהועברו למשרד החינוך, עוררה זעם בקרב החרדים, שחשבו כי הכספים יועברו בבוקר יום ה' לחשבונות הבנקים של הישיבות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד
לעצור הכול. לפיד (צילום: דן בר דוב)

שר האוצר, יאיר לפיד, הנחה ביום שלישי את החשבת הכללית במשרד האוצר להקפיא את התשלומים לתלמידי הישיבות וזאת בהתאם להחלטת בג"ץ. ואולם אתמול בבוקר (רביעי) התברר, כי הכספים עשו את "חצי הדרך" והועברו במסלקה ממשרד האוצר למשרד חינוך שאמור לבצע את התשלום.

לאחר התייעצות דחופה הנחה השר לפיד את החשבת הכללית לעצור את כל הכספים הנמצאים במשרד החינוך ומיועדים לתלמידי הישיבות, וזאת על מנת למלא אחר פסיקת בג"ץ. במקביל פועל משרד החינוך בשיתוף משרד הביטחון על מנת לפצל את רשימות תלמידי הישיבות ולהפריד מתוכם את אלו בני ה-18-20 שגיוסם נדחה החל מחודש אוגוסט. אלה לא יוכלו לקבל יותר את כספי המדינה. רק כאשר תסתיים הבדיקה ישחרר משרד האוצר רק את הכספים של בני הישיבות, שאינם נכללים בפסיקת בג"ץ.

שמחה טרם זמנה

לאחר החלטת בג"ץ אמרו במפלגות החרדיות, כי הכספים לחודש פברואר כבר הועברו לישיבות ושהחלטת צו הביניים לא תהיה מציאותית. בהתאם לכך הם ציינו, כי ההחלטה יצרה דרמה מלאכותית ובסופו של דבר לא ייגרע שקל אחד מהישיבות.

היום חמישי בבוקר עוררה הנחיית שר האוצר לעצור את העברת הכספים לתלמידי ישיבות, כולל הכספים שהגיעו למשרד החינוך, זעם בקרב החרדים, מאחר שחשבו שהכספים שהגיעו למשרד החינוך אמורים היו לעבור לישיבות, בתוספת הסכום הכולל כולו. הם קיוו, כי בחודש הבא, בגמר הבדיקות מי צריך להיות מתוקצב ומי לא, יוכלו להתקזז בהתאם עם משרד האוצר. אבל זה לא קרה, והישיבות שהיו אמורות לראות את הכספים הבוקר בחשבונות הבנק שלהם, לא קיבלו אותם.

1 Comment

  1. מיכל
    6 בפברואר 2014 @ 23:23

    כל הכבוד ליאיר לפיד!
    לא הגיוס הכפוי אלא רק הפסקת הקצבאות לישיבות ולתלמידיהן יוציאו את החרדים לעבודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן