Skip to content

לבני נגד ה"צבועים שמשתמשים בביטחון כמסווה להתנגדות להסכם"

לבני גם הגנה על שר החוץ האמריקני קרי ואמרה כי חרף התחרות בישראל, מי מקלל אותו יותר - הוא היה הראשון להגן על האינטרסים הישראליים בזירות הבינלאומיות. נפתלי בנט: "לא נאפשר לנאט"ו ולפלסטינים לשמור עלינו - אלא רק לצה"ל. אזרחי ישראל נמצאים תחת מתקפה של תעמולה חסרת תקדים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת המשפטים, ציפי לבני, תוקפת בחריפות את שרי הימין – ובמיוחד את השר נפתלי בנט – שהודיע השבוע, בכנס ירושלים של העיתון "בשבע", כי מפלגתו תפרוש מהממשלה אם מסמך קרי יהיה מנוגד לעמדתה.

בהרצאה שנתנה באוניברסיטת בר אילן אמרה השרה לבני: "אני לא אוהבת את הצבועים – את אלה שאומרים שהם לא אוהבים את מה שכתוב במסמך, אך בכל מקרה לא משנה להם מה כתוב. אלה שטוענים שהם בעד השלום, אך משתמשים בביטחון כמסווה לאידיאולוגיה המתנגדת להסכם – יבנו עוד  ועוד, עד שמדינת ישראל תגיע לנקודת האל-חזור. כל עוד יהיה ויתור על חלק כלשהו מארץ ישראל הם יתנגדו למסמך". לבני גם הגנה על שר החוץ האמריקני קרי ואמרה כי חרף התחרות בישראל, מי מקלל אותו יותר –  הוא היה הראשון להגן על האינטרסים הישראלים בזירות הבינלאומיות.

"לא אוהבת את הצבועים". לבני (צילום: דן בר דוב)
"לא אוהבת את הצבועים". לבני (צילום: דן בר דוב)

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס היום למשא ומתן המדיני, במהלך שיעור האזרחות שנתן באמצעות האינטרנט ל-6500 תלמידים ברחבי הארץ. "יש הרבה אנשים שנמצאים ואומרים שאי אפשר לעשות שלום", אמר פרס. "אמרו את זה גם על מצרים וגם על ירדן. הנה עשינו שלום, אנחנו חיים בשלום".

לביקורת החריפה של לבני על שרי הימין, קדם ראיון של השר נפתלי בנט, בתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל, ובה דחה את כל הצעות השלום שהציגו לאחרונה קרי ואבו מאזן.

"לא נאפשר לנאט"ו ולפלסטינים לשמור עלינו – אלא רק לצה"ל", אמר בנט, "אזרחי ישראל נמצאים תחת מתקפה של תעמולה חסרת תקדים". בנט הוסיף: "אני מציע לכל האנשים שיגידו שאם נעשה הסדר אז מכבי תזכה בגביע אירופה, להבין עם מי הם מתעסקים". לדבריו, הציבור הישראלי חזק מהאיומים עליו.

"אני לא אומר שאין ניצנים של חרמות – אך אני לא נבהל מכך", אמר בנט, "למרות הכל, הקטר של ישראל דוהר קדימה – הרבעון האחרון של השנה היה המוצלח ביותר להיי-טק הישראלי ברחבי העולם". בנט אמר כי דווקא כשמדינת ישראל הלכה לכיוון של הסדר מדיני – הכלכלה הייתה בקריסה. "בתקופת ראש הממשלה אהוד ברק, שרצה לתת לפלסטינים כמעט הכל, פרצה האינתיפאדה, והמצב הכלכלי היה הכי גרוע שאפשר", הוסיף בנט, "כשיש ביטחון במדינה הכלכלה ממריאה". לדבריו, לא עושים את זה עם מדינה פלסטינית בלב הארץ כשהגבול יעבור ליד כביש 6".

"לא נבהל מחרמות". נפתלי בנט. (צילום: ענבל כהן חמו)
"לא נבהל מחרמות". נפתלי בנט. (צילום: ענבל כהן חמו)

בנט שוב דחה את רעיונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיו מתנחלים יהודים יישארו בריבונות פלסטינית במסגרת הסכם. "נילחם ברעיון של הפקרת מאות אלפי ישראלים בידי הפלסטינים בכח", אמר בנט, "לעולם לא נרשה לנאט"ו ולאף כוח זר לשמור עלינו. רק צה"ל יכול לשמור על אזרחי ישראל".

בינתיים פרסמה הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, קתרין אשטון, הודעה ובה הביעה "דאגה עמוקה" מהודעת עיריית ירושלים על אישורי בניה ל-558 יחידות דיור בשכונות הר חומה, נווה יעקב ופסגת זאב.

"תכניות אלה עלולות לסכן את סיכויי ירושלים להפוך לבירת שתי מדינות ובמיוחד ברציפות הטריטוריאלית בין מזרח ירושלים לדרום הגדה המערבית", נאמר בהודעתה של אשטון. "האיחוד האירופי והקהילייה הבינלאומית הזהירו חזור והזהר כי צעדים חד צדדיים, בטרם יוכרע מעמדה הסופי של ירושלים, מאיימים על המו"מ לשלום וכתוצאה מכך על פתרון שתי המדינות. כל התפתחות כזו חייבת להימנע בכל מחיר". בהודעתה קוראת אשטו לממשלת ישראל "לשקול מחדש את תוכניותיה ולחזור בה מהחלטתה".

קודם לכן הגיב שוב מזכיר המדינה האמריקני על הביקורת הנמתחת עליו בישראל. בריאיון לרשת CNN אמר קרי כי הותקף בעבר בכדורים חיים וכי לא במילים יפחידו אותו. קרי הוסיף כי לא יתפטר מתפקידו משום שהוא מכבד את מחויבותו של הנשיא אובמה לנסות להגיע לשלום במזרח התיכון.

קרי אמר עוד כי גם בקרב הישראלים וגם אצל הפלסטינים ובעולם הערבי ישנם מתנגדים לתהליך השלום ולפתרון של 2 מדינות – ואולם הרוב רוצים שלום.

ארצות הברית גם פרסמה אתמול גינוי לכוונת ישראל לבנות עוד כ-550 יחידות דיור במזרח ירושלים. דוברת משרד החוץ בוושינגטון, ג'ן סאקי, אמרה בתדרוך היומי לעתונאים כי ארצות הברית מתנגדת לכל פעולה חד-צדדית שמנסה לקבוע מראש את תוצאות המשא ומתן.

גם הדוברת גינתה את ההתקפות בישראל על שר החוץ קרי והגיבה על סרטון וידאו שהופק בישראל ולועג למאמצי השלום שלו. סאקי אמרה כי זה ניסיון נוסף ולא-מקובל לעוות את עמדותיו של שר החוץ. היא הוסיפה כי תהליך השלום נוגע לישראל ולפלסטינים ולא לאישיותו של קרי. עוד אמרה כי לשר החוץ קרי "עור עבה" וכי הוא אינו מתכוון להשחית את זמנו על דברים שאומרים הצדדים עליו.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן