Skip to content

בן מנחם: דה פריס לא יהיה מנהל הטלוויזיה

הסיפור הזה אמתי לגמרי: מנכ"ל רשות ציבורית מטיח ביו"ר הרשות האשמות שהוא עושה הכול כדי להותיר מאחוריו אדמה חרוכה, מתרה בו שלא "יאיים" עליו, מאשים אותו בהתנשאות ובברוטאליות ומכתיר אותו כגורם לשפל חסר תקדים ברשות. את כל הדברים האלה כותב מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, ליו"ר הרשות אמיר גילת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
יו"ר רשות השידור אמיר גילת (צילום: ציפי מנשה)
אילן דה פריס" הכניס ראש בריא למיטה חולה (צילום: יח"צ רשת)

מה זיכה את גילת בכל התארים שבהם הוכתר על ידי בן מנחם? ועדת מכרזים בחרה לערוץ 1 מנהל שאינו מלחך הפנכה של הנהלת רשות השידור.

המכתב שהגיע לידי מגפון שוגר על ידי מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם אל יו"ר הרשות אמיר גילת, עם העתקים לשר התקשורת גלעד ארדן, למבקר המדינה יוסף שפירא ולמשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט. 

המכתב מדבר בעד עצמו. בן מנחם מוכן לשכב על הגדר, ובלבד שהמינוי של אילן דה פריס לתפקיד מנהל הטלוויזיה לא ייצא לפועל.

כזכור, נבחר לפני מספר חודשים משה נסטלבאום לתפקיד מנהל הטלוויזיה, אלא שמינויו עוכב עקב התלונה שהוגשה נגדו לנציבות שרות המדינה, בעקבותיה הושג עמו הסדר טעון המבטיח כי לא ישמש בתפקיד ניהולי למשך שלושה חודשים, בנוסף לעונש כספי שהושת עליו. השאלה אם הסדר הטעון מיושם במלואו מוטלת בספק,אך הוא אינו יכול לכהן עתה כמנהל הטלוויזיה. התפנית בעלילה לא מצאה חן, ככל הנראה, בעיני ההנהלה השולטת ללא מצרים ברשות, עושה מינויים ככל העולה על רוחה, וכופה על עיתונאי קול ישראל עינוי ממושך הכולל פגיעה בתנאי עבודתם, בשכרם ובמעמדם המקצועי, תוך "השחלת" מקורבי ההנהלה מהטלוויזיה להגשת תכניות יוקרתיות ברדיו. תופעה הנמשכת זה חודשים ארוכים והובילה לנקיטת עיצומים הכרוכים בהפסקות תכופות בשידורי האקטואליה, תוך התעלמות והפניית כתף קרה מצד ההנהלה.

מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם (צילום: ציפי מנשה)

והנה, קרה אסון: התפלק להם. מישהו לא עמד על המשמר וועדת מכרז התכנסה ובחרה באילן דה פריס לתפקיד מנהל הטלוויזיה, מבלי שלהנהלה מסורתית זו היו יד ורגל בהליך. מאז בחירתו, נעשו ניסיונות חוזרים ונשנים לבטל את רוע הגזירה תוך העלאת טענה שהליך המכרז לא היה תקין וגיוס תנועת אומ"ץ למאבק. פתאום התחילו לאמץ בהנהלה נרטיב של כללי מינהל תקין שהרי כל הליכי המכרז של מקורבינו ברשות השידור היו תקינים לחלוטין .. מה שנעלם מעיניו של מבקר המדינה שבדק את הרשות ודווקא מצא אי אילו ליקויים ביישום הוראות החוק.

השבוע, לאחר שהוברר ליו"ר הרשות אמיר גילת כי המנכ"ל אינו מתכוון לאפשר את כניסתו של דה פריס לתפקידו, ואף לא זימן אותו לישיבת ועדת התוכן, ביטל גילת באופן חד צדדי את ישיבת ועדת התוכן של רשות השידור. בישיבה זו עמדו לדון בלוח השידורים של ערוץ 1. מלחמת החורמה בין המנכ"ל והיו"ר מתנהלת זה תקופה ארוכה, אך במכתב התגובה של בן מנחם לביטול הישיבה, הגיע העימות בין השניים לשפל חדש.

וכך כותב בן מנחם במכתבו, בו הוא מכנה את מכתבו של גילת נגד ביטול המינוי של דה פריס "חסר שחר, יסוד והצדקה" וטוען כי תוכנו כולל איומים קשים כלפיו: "היעלה על הדעת שמי שאמור לנהוג על פי אמות מידה של מנהל תקין מינימלי מרשה לעצמו להטיח טענות…במיוחד שהנך בשלהי כהונתך וכנראה אתה עושה הכול כדי להותיר מאחוריך אדמה חרוכה…"

במכתב טוען בן מנחם כי חמישה מחברי הועד המנהל שותפים לדעתו, לפיה מינויו של דה פריס לתפקיד מנהל בטלוויזיה "בטל ומבוטל" ו"דינו כמי שאיננו קיים". הוא טוען לאי חוקיות המינוי ש"נעשה שלא כדין וללא סמכות":  "אין לי ספק כי באם מר אילן דה פריס היה מאמין כי 'בחירתו' זו, ולאו דווקא באמצעות יו"ר רשות השידור בשלהי כהונתו, המרשה לעצמו לעשות זאת בדרכי איומים והסתה, חרף אמונתי כי גם היו"ר ער לכך או יודע כי 'הבחירה' איננה כדין.. לידיעתך, אינך מורשה לאיים עלי.. אכן, תקופת כהונתך תיזכר כתקופת שפל חסרת תקדים ברשות השידור ובמיוחד כאשר הנך נוקט בכוחניות, בברוטאליות, בהתנשאות ובחוסר אמון באופן עקבי.. לסיכום, כל עוד אין הכרעה שיפוטית הקובעת כי ההחלטה נשוא מכתבך הינה כדין, לא אראה במר אילן דה פריס כמנהל הטלוויזיה…לכולנו זכורה הצהרתך המתנשאת בוועדת התוכן.. בה הודעת כי "מצדי תחשיכו את המסך" כאילו מסך הערוץ הראשון הינו הבאסטה הפרטית שלך". הציטוט מדויק, אם מישהו תהה. פרט שולי בסאגה הזו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן