Skip to content

ליברמן: ישראל תיתן פייט למי שיאיים להחרים אותה

שר החוץ הופיע בכנס של המועדון המסחרי והתעשייתי ותקף את השרים המותחים ביקורת על קרי - " מה החוכמה בלהפוך ידידים לאויבים?" ובמיוחד תקף את השר בנט. "על כל דבר יש לבנט מה להגיד. אני רואה אותו רץ למיקרופונים, אבל לא רואה אותו רץ לאופוזיציה. יש הבדל בין הצהרות לכוונות. הוא לא יתנדב לעזוב את […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל תיתן פייט למי שיאיים להחרים אותה". כך אומר שר החוץ, אביגדור ליברמן. ליברמן, שדיבר בכנס של המועדון המסחרי והתעשייתי, במלון הילטון בתל אביב, אמר כי אין לזלזל בכל אותן חרמות, "אבל גם אין להיכנס להיסטריה", כדבריו.

"בנושא החרמות אין חדש תחת השמש", אמר ליברמן. "הנושא מלווה את הישוב היהודי ומדינת ישראל עשרות שנים. אנחנו ערוכים לחרמות ופועלים נגדם. יש עוד שורה של צעדים שאנחנו מובילים נגדם. לא צרך לפרסם בכותרות כל מה שאנחנו עושים. זה שופך שמן למדורה של אותם ארגונים, חלקם ארגונים כמעט אלמוניים, שמצפים שנגיב לפרובוקציות שלהם. אנחנו מטפלים באחריות בנושא החרמות".

"על כל דבר יש לבנט מה להגיד". אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)
"על כל דבר יש לבנט מה להגיד". אביגדור ליברמן (צילום ארכיון: רפי מיכאלי)

השר ליברמן, מתח ביקורת על השרים שתקפו את מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי – ובמיוחד תקף את יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. "מתקיימת תחרות רטורית מי יותר בוטה, מי יותר מתלהם בעניין היוזמה האמריקנית", אמר שר החוץ. "מה החוכמה בלהפוך ידידים לאויבים? ההתלהמות לא עוזרת וצריך לפעמים להרגיע. אנחנו לא רוצים להפוך את ידידינו לאויבנו. אנחנו לא מסכימים עם קרי על כל דבר, אבל הוא ידיד אמת של ישראל ומוביל את התהליך בצורה נכונה". על בנט אמר שר החוץ: "על כל דבר יש לבנט מה להגיד. אני רואה אותו רץ  למיקרופונים, אבל לא רואה אותו רץ לאופוזיציה. יש הבדל בין הצהרות לכוונות. הוא לא יתנדב לעזוב את שלל תפקידיו", אמר.

"ידיד אמת של ישראל ומוביל את התהליך בצורה נכונה". ליברמן על ג'ון קרי (צילום ארכיון: נועם מוסקוביץ')
"ידיד אמת של ישראל ומוביל את התהליך בצורה נכונה". ליברמן על ג'ון קרי (צילום ארכיון: נועם מוסקוביץ')

על פי ליברמן, המו"מ מתנהל כרגע עם ארה"ב ולא עם הפלסטינים, לקראת גיבוש מסמך העקרונות. הוא הדגיש כי הוא תומך בהסדר עם הפלסטינים, אך לא בכל מחיר. "מספיק היינו פראיירים בעבר, כמו בהתנתקות. אני לא רוצה הסכם מלא בחורים כמו גבינה שוויצרית. בין שלמות העם לשלמות הארץ – אני בוחר בשלמות העם. כשאנחנו מתעקשים על נושא הסדרי הביטחון, זה כדי למנוע את אותה מציאות מטורפת שנקלענו אליה".

ליברמן גם קשר את ההסכם עם הפלסטינים למצבו של מעמד הביניים בישראל. "אנחנו נוכל להגיע לשלום אמת עם הפלסטינים אחרי שיהיה מעמד ביניים מצליח. פיתוח הכלכלה הפלסטינית הוא גם אינטרס ישראלי, אנחנו משלמים עבור החשמל שלהם, מים ובתי חולים, ומספקים להם רישיונות עבודה. זה לא מובן מאליו".

ליברמן חזר על תמיכתו ברעיון חילופי השטחים והאוכלוסיות וטען כי הוא בר ביצוע. "אם נרצה אין זו אגדה. אפשר לבצע זאת. יש אין ספור תקדימים בעולם לחילופי שטחים ואוכלוסיות. גם ביוזמת ז'נבה יש סעיף שלם המדבר על שלילת אזרחות מתושבי מזרח ירושלים. אותו רעיון יהיה חלק בהסדר קבע בנינו לבין שכנינו".

על האפשרות כי במזרח התיכון ייווצר ציר של ישראל ומדינות ערב המתונות אמר ליברמן: "זו הפעם ראשונה שבעולם הערבי המתון מבינים שהסכנה עבורם היא לא יהודים, לא ישראל ולא ציונות, אלא אל-קאעידה, איראן וג'יהאד. יש פה שותפות אינטרסים. אנחנו שומעים זאת מהמפרץ ומערב הסעודית. אני חושב שנוצרה פה הזדמנות שאסור לפספס. ממשלת ישראל מנווטת את המצב בצורה אחראית ונכונה, גם אם יש כאלה שמנסים להרוויח כמה כותרות או קולות בשוליים".

ליברמן התייחס גם לפוליטיקה הפנימית ושלח עקיצה לעבר מפלגת מרצ. "זהבה גלאון ומרצ צריכים להחליט – הם מפלגה ערבית או מפלגה ציונית", אמר. על חברי הכנסת הערבים אמר שר החוץ: "כל אותם אנשים שמזהים עצמם עם חמאס וחיזבאללה, אני מתכוון לחברי כנסת ערבים, כמו זחאלקה וטיבי שנסעו להלוויית ג'ורג' חבש בירדן – אין סיבה שהם יהיו חלק מהחברה הישראלית. איך הם יכולים לשבת בכנסת ישראל ולא להגיד אפילו מילה אחת טובה? מציע שייסעו לסוריה ויגידו מילה טובה על ההנהגה שם".

משרד החוץ האמריקני שיבח הלילה את שר החוץ אביגדור ליברמן, על דבריו בזכות השר ג'ון קרי. דוברת המשרד ג'ן סאקי אמרה כי דברי ליברמן משקפים את דעותיהם של רבים בישראל, התומכים בפיתרון שתי המדינות שהוא התוצאה הרצויה של תהליך השלום. "אלה הצהרות תקיפות ומסר חזק, במיוחד בהתחשב בהיסטוריה של ליברמן ובדעותיו בנושאים האלה בעבר", אמרה הלילה סאקי.

בתוך כך, מזכיר המדינה קרי אמר בראיון לוושינגטון פוסט כי הוא כועס על ההתבטאויות נגדו בעניין החרם, במקרה שהמשא ומתן עם הפלסטינים ייכשל. הוא אמר כי דבריו הוצאו מהקשרם על ידי מבקריו, שגם התעלמו מהרקורד שלו. "יש כאלה שלא רוצים פתרון של שתי מדינות, ויש כאלה שלא רוצים להפסיק את ההתנחלות בחלקים מהאזור", אמר קרי.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון אמרה בתגובה לדבריו של ליברמן: "ליברמן הוא האחרון שיכול להטיף למרצ מוסר ערכים ציונות ודמוקרטיה. כל קורותיו הפוליטיים רצופים חקירות שחיתות וקשרים מפוקפקים עם גורמים עלומים בעולם. והפעילות הציבורית שלו מתאפיינת ביוזמות פשיסטיות ואנטי דמוקרטיות".

גלאון הוסיפה: "מרצ מייצגת את האינטרס הלאומי של כלל אזרחי ישראל לקידום מדינה שלא מפלה בין אזרחיה על רקע דת, גזע, לאום, מין ומגדר".

1 Comment

  1. חיים
    7 בפברואר 2014 @ 20:46

    ליברמן מבטיח שנדע להתמודד עם החרם. באמת?
    ספר לנו, תשתף אותנו. גם בדרום אפריקה של שנות ה-80 וה-90 ידעו איך להתמודד.
    האם התוכנית שלך דומה?
    תן רמז, אולי מדינה דו-לאומית?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן