Skip to content

צעירים חילוניים יעתרו לבג"ץ: רוצים השוואת תנאים עם החרדים

לא רק החרדים מתכוננים להמשך המאבק. גם ארגוני השוויון בנטל. בימים האחרונים סיכמו ראשי הפורום לשוויון בנטל עם עוה"ד יהודה רסלר על הגשת עתירה לבג"ץ שבה ידרשו הצעירים לפני הגיוס והורי חיילים את השוואת התנאים של המתגייסים, מתוקף חוק שירות ביטחון - לתנאים שצפויים החרדים לקבל על פי החוק החדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד החרדים מחריפים את המאבק ברחוב נגד חוק הגיוס החדש, מתכוננים הארגונים למען שוויון בנטל למאבק משפטי, כדי להשוות בין תנאי הגיוס של החילוניים – לתנאים שצפויים החרדים לקבל עפ"י החוק החדש.

מלחמת העולם על השוויון בנטל - הפתיח למבוא? (צילום: דן בר דוב)
מלחמת העולם על השוויון בנטל - הפתיח למבוא? (צילום: דן בר דוב)

ניסוחו של החוק החדש אמור להסתיים השבוע, במרתון דיונים של הוועדה המיוחדת לשוויון בנטל, בראשותה של ח"כ איילת שקד. עם זאת, עדיין אין הסכמה בין "יש עתיד" התובעת להחיל סנקציות פליליות על המשתמטים החרדיים, לבין מפלגת "הבית היהודי" המתנגדת לכך.

בפגישה שקיימו בימים האחרונים, ראשי הפורום לשוויון בנטל, עם עורך הדין יהודה רסלר, הוחלט על הגשת עתירה של צעירים לפני גיוס ועתירה הורים לחיילים בהווה ובעתיד, בטווח של 3-4 השנים הקרובות. עו"ד רסלר הוא בעל נסיון רב בהגשת עתירות בנושאי דת ומדינה – ובין השאר בנושאי השוויון בנטל.

בעתירה שתוגש לבג"צ ידרשו הצעירים לפני הגיוס וההורים את השוואת התנאים של המתגייסים, מתוקף חוק שרות ביטחון – לתנאים שצפויים החרדים לקבל על פי החוק החדש. כך, למשל, ידרשו העותרים לקבל אפשרות לדחיית הגיוס לעוד 4 שנים; בחירה האם להתגייס בגיל 18 או 24 וכן בחירת מסלול השרות: צבאי או אזרחי/לאומי. במידה ולא יחולו סנקציות פליליות על משתמט חרדי – ידרשו העותרים את ביטול הסנקציה על כלל המשתמטים.

במכתב שהפיץ הפורום לשוויון בנטל בין פעיליו נתבקשו הורים וצעירים (בני 17-20), העונים על הקריטריונים ומוכנים להצטרף – להודיע על כך. זאת במטרה להגיש את העתירה ברגע שהחוק יעבור.

בנוסף לכך מתכוונים הפעילים למען שוויון בנטל להגביר את פעילות המחאה שלהם. במהלך השבועות הקרובים, שבהם יתקיימו בכנסת הצבעות לאישור סעיפי החוק, יעמידו הפעילים משמרת מחאה "בניסיון אחרון להשמיע את קול המשרתים".

במכתב שהופץ בין הפעילים נאמר: "חשוב לנו להבהיר, שאנו לא נגד המגזר החרדי .אנו מקבלים את העובדה שגרעין מתמידים יקבל פטור תמידי וילמד. אולם, לא יעלה על הדעת שציבור שלם ימשיך להתנהל בלי חובת הגיוס, בעת שחוק שרות ביטחון עדין בתוקף".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן