Skip to content

גופי טרור המשויכים לאל-קעידה זלגו מסוריה לדרום לבנון

פעילי טרור התבססו במחנה הפליטים סמוך לצידון. מסמך סודי שהגיע לעיתון דיילי סטאר הלבנוני חושף כי אנשי אל-קעידה מתבססים במחנה הפליטים הפלסטיני ומפעילים תאי טרור רדומים. בין הפעילים המבוקשים על ידי צבא לבנון ומסתתרים במחנה, שני טרוריסטים שאחראים לפעולות נגד יוניפיל, צבא לבנון ושיגור רקטות לעבר ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצות פונדמנטליסטיות קיצוניות חדרו לאחרונה למחנה הפליטים הפלסטיני עין אל חילווה המצוי בדרום לבנון. כך מדווח היום (שבת) הדיילי סטאר הלבנוני. מסמך מודיעיני סודי שהגיע לידי העיתון חושף התארגנות מסוכנת של קיצונים פעילי אל קעידה, שמטרתם לרכז ולהוציא לפועל פעולות טרור נגד מטרות דיפלומטיות, צבאיות ואזרחיות בלבנון, כמו גם פעולות כנגד ישראל.

העיתון חושף כי פעילים צ'צ'נים, מצרים, תוניסאים וסורים הצטרפו לגדודי זיאד ג'ראח, המהווים זרוע של גדודי עבדאללה עזאם המסונפים לאל קעידה. על פי הדיווח התמקמו הפעילים בשכונת טארק שבמחנה הפליטים. מקור ביטחוני סיפר לעיתון, כי קבוצות הקיצונים חדרו ללבנון מסוריה דרך עיירת הגבול ערסל בצפון לבנון, בעזרתו של פעיל פלסטיני שזוהה רשמית בשם מחמוד מוחמד. שמתאם פעולות מסוג זה עם קיצונים פונדמנטליסטים.

חמושים פלסטינים מסתובבים במחנה הפליטים (צילום ארכיון - דיילי סטאר)
חמושים פלסטינים מסתובבים במחנה הפליטים (צילום ארכיון - דיילי סטאר)

המסמך חושף גם את שמותיהם של שלושה פלסטינים נוספים שמסייעים בידי מוחמד. על פי המסמך עוקבים כוחות הביטחון הלבנוניים אחרי שלושה אלו, כשעל פי המידע המצוי בידי לבנון הם חשודים בתכנון וארגון התקפות טרור נגד מטרות דיפלומטיות וצבאיות, בתאום עם תאי טרור של ג'ונד אל-שאם ופתאח אל-אסלאם.

תקיפות הטרור, כך נטען במסמך, נועדו לצאת לפועל באמצעות פלסטיני נוסף המכונה בילאל ב. שעל פי המידע הרשמי הוא אחד האנשים המסוכנים בתנועת ג'ונד אל-שאם של עין חילאווה. מסמך המודיעין  נוקב גם בשמו של פלסטיני נוסף המסייע בידי בילאל. כוחות הביטחון הלבנוניים, כך נמסר, עוקבים אחרי מידע שקיבלו בנוגע לפעולות טרור פוטנציאליות המתוכננות עתה נגד עמדות של האו"ם וכוחות ביטחון הפנים הלבנוניים.

ממידע שהגיע לידי הדיילי סטאר ממקור בטחוני, סוכנות ביון ערבית מסרה לגופי הביטחון הלבנוניים כי פלסטיני בשם האשם מחמוד ש. קיבל בשבוע שעבר סכומי כסף גדולים  מקבוצת פעילי טרור באל-קעידה שמטרתם לעורר ולהפעיל תאי טרור רדומים המשויכים לקבוצה וגופים נוספים שיכולים לבצע תקיפות טרור בביירות, בבקעת הלבנון ובטריפולי.  

לדברי המקור הביטחוני, שהעיתון מדגיש כי הוא מקור אמין ומעורה, המצב במחנה הפליטים אל-חילווה הגיע לבשלות בהיבט המקומי והאזורי ומעודד את גופי הטרור לפעול מיידית. עוד מדווח העיתון, כי גורמי ביטחון רשמיים בלבנון קיבלו אזהרה מגופים זרים על אפשרות של עימות מזוין בין צבא לבנון לפונדמנטליסטים  במחנה הפליטים.

חקירתו של פעיל אל קעידה, עומר אל-אטרש, שנלכד לאחר הפיגוע האחרון בביירות, הבהירה לצבא לבנון כי פעילות הפונדמנטליסטים בתוך המחנה היא בלתי נסבלת, מציין המקור הביטחוני. אטרש סיפר כי העביר חומרי נפץ ומטענים למלכוד מכוניות וחגורות נפץ לידי טרוריסט המכונה נעים עבס, חבר תנועת הג'יהאד העולמית. כוחות הביטחון מאמינים שהוא מסתתר בשכונת חיטין שבתוך מחנה הפליטים. עבס ופלסטיני נוסף מבוקשים על ידי כוחות הביטחון הלבנונים ולהם מיוחסות פעולות טרור נגד יוניפיל, צבא לבנון ושיגור הרקטות שנורו לאחרונה לעבר ישראל.

עוד מדווח המקור כי המצב המדאיג בדרום לבנון גרם לסיעות פוליטיות ומנהיגי דת בצידון, שבתחומה נמצא מחנה הפליטים, להתכנס לישיבה בה נדונו הצעדים הנדרשים לטפל במצב הנפיץ בעין חילווה. המקור הוסיף כי המצב החמור מדאיג את תנועת הפתאח ונציגה הרשמי ללבנון, עזם אל-חאמד, יגיע בקרוב ללבנון לטפל במשבר.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן